Als elke oplossing zo simpel zou zijn moet je ingenieur worden. Want rubber is meer dan zomaar een isolator. Ben je dan zeker dat die kabels dan nog voldoende koeling hebben. Want als die kabels onvoldoende koeling/lucht krijgen geraken ze mogelijk oververhit en bestaat er brandgevaar. Elke oplossing kan zorgen voor nieuwe problemen. De oplossing kan er dus evengoed uit bestaan de kabels een beetje te verlegen. Maar daar kruipt wel wat werk in natuurlijk. Als je de juiste oorzaak niet kent en het juiste gevolg (want over dat incident zijn er vooral veel geruchten) is het ook moeilijk een oplossing te geven.Peche schreef:Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb het gehoord van een treinbestuurder van Oostende die het gehoord heeft van de instructeur.Steven schreef:Als elke oplossing zo simpel zou zijn moet je ingenieur worden. Want rubber is meer dan zomaar een isolator. Ben je dan zeker dat die kabels dan nog voldoende koeling hebben. Want als die kabels onvoldoende koeling/lucht krijgen geraken ze mogelijk oververhit en bestaat er brandgevaar. Elke oplossing kan zorgen voor nieuwe problemen. De oplossing kan er dus evengoed uit bestaan de kabels een beetje te verlegen. Maar daar kruipt wel wat werk in natuurlijk. Als je de juiste oorzaak niet kent en het juiste gevolg (want over dat incident zijn er vooral veel geruchten) is het ook moeilijk een oplossing te geven.Peche schreef:Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
Als je dan denkt aan koeling moet je het wandelpad iets breder maken. zodat er niets kan tussen vallen, net zoals bij de T27's gedaan werd aan de HS kasten.
Ook bij de T27's kan je als je wil met je handen zomaar in de hakkers zitten. Heb dit gehoord van instructeurs van Antwerpen. Hoe zal ik wel niet vertellen dat je het niet probeert...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
mij zal je het niet zien proberen om aan die hoogspanningsonderdelen aan te komen, zo zot ben ik nog niet




Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Gisteren stond er een Desiro in bundel M te Leuven.
Lukas
Gisteren stond er een Desiro in bundel M te Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vrijdag stonden er zelfs 2.Lukas schreef:Hoi,
Gisteren stond er een Desiro in bundel M te Leuven.
Lukas
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dit weekend waren er 's nachts testritten op lijn 2.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
groentje schreef:Dit weekend waren er 's nachts testritten op lijn 2.
Ze doen nog testritten, dat is dus goed, 's nachts dan nog.
Met hoeveel personen doen ze deze testritten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geen idee. Een bestuurder, een ingenieur van het arrondissement HSL, en wellicht wat volk van Siemens, DVIS en de NMBS, zeker?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is eigenlijk ook niet zo belangrijk, zolang de testen maar goed verlopen.groentje schreef:Geen idee. Een bestuurder, een ingenieur van het arrondissement HSL, en wellicht wat volk van Siemens, DVIS en de NMBS, zeker?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor de HLE 18 hebben sommige treinbestuurders al opleiding gehad, is dit al gebeurd voor de Desiro, kan mij niet geloven dat ik dit hier al heb gelezen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Afgelopen zaterdag zag ik in Leuven 2 Desiro's.Ze stonden in bundel M.
Lukas
Afgelopen zaterdag zag ik in Leuven 2 Desiro's.Ze stonden in bundel M.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Welke nummersLukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag zag ik in Leuven 2 Desiro's.Ze stonden in bundel M.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Stijn91,
Ik kon de nummers niet zien omdat er een goederentrein voor stond.
Lukas
Stijn91,
Ik kon de nummers niet zien omdat er een goederentrein voor stond.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb die Desiro's ook zien staan in Leuven.
We passeerden er met de TSP trein toen ik ze zag.
Inderdaad jammer van de goederentrein die ervoor stond!
We passeerden er met de TSP trein toen ik ze zag.
Inderdaad jammer van de goederentrein die ervoor stond!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is er iemand die weet wanneer er volgende week testritten plaatsvinden en waar?
Of waar er Desiro's op een zichtbare plaats staan.
Of waar er Desiro's op een zichtbare plaats staan.