De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
gisteren gezien: 189,223,247 te Brussel-Zuid
donderdag gezien: 177,232 te Zaventem
donderdag gezien: 177,232 te Zaventem

Sinds december 2009, daarvoor alleen wat P-treinen in de spits.. (meestal nog niet het hele traject)Dieselfreak schreef:Klopt, dat was ik vergeten! Maar hoe lang is dat al? Was dat een paar jaar geleden ook al zo? Als ik me het juist herinner, niet.fets schreef:Lijn 139 heeft toch halfuurdienst tem 19u30 ?
- Dieselfreak
Ha, dit heb ik nu pas ontdekt! Leuk om eens een artikel van zo'n 50 jaar geleden te lezen, toen de AM62 het nieuwste van het nieuwste was! Op die foto's is duidelijk te zien dat het interieur in deze oldtimers nooit drastisch gewijzigd is.AM'er schreef:zie volgend artikel:
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article27&lang=fr

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
staan nog wel leuke dingen tussenDieselfreak schreef:Ha, dit heb ik nu pas ontdekt! Leuk om eens een artikel van zo'n 50 jaar geleden te lezen, toen de AM62 het nieuwste van het nieuwste was! Op die foto's is duidelijk te zien dat het interieur in deze oldtimers nooit drastisch gewijzigd is.AM'er schreef:zie volgend artikel:
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article27&lang=fr

-
Op Vrijdag 03-06: de 247 samen met de 819 op de P-trein naar Jemeppe-Sûr-Sambre
Maar waarom moet die IC Turnhout in Vilvoorde stoppen en de andere IC's niet? Ik vind het logischer dat dan alle IC's daar stoppen of de IC Turnhout - Brussel-Zuid (terug) omvormen tot IR.Steven schreef:Brussel Antwerpen = 1 benelux, 2 IC, 2 IR, 2 L treinen per uur tot Mechelen is er zelfs nog een IC extra (die naar turnhout). (8 treinen per uur tot Mechelen en dus 7 tot Antwerpen)
laat me raden, je woont zelf in Turnhoutwbrm schreef:Maar waarom moet die IC Turnhout in Vilvoorde stoppen en de andere IC's niet? Ik vind het logischer dat dan alle IC's daar stoppen of de IC Turnhout - Brussel-Zuid (terug) omvormen tot IR.Steven schreef:Brussel Antwerpen = 1 benelux, 2 IC, 2 IR, 2 L treinen per uur tot Mechelen is er zelfs nog een IC extra (die naar turnhout). (8 treinen per uur tot Mechelen en dus 7 tot Antwerpen)

Zo kan je wel meer verhalen verzinnen dat een IC een IR zou moeten zijn (bv IC P). Er is hier zelfs al een topic over geweest als ik mij niet vergis (ik kan het evenwel niet direct terugvinden).

Het nut van waarom de ene een IC is en de andere toch een IR is hier inderdaad al is eerder besproken en gaan we niet herhalen tot in de treure dat lost toch niets op. De feiten zijn nu eenmaal zo en ook al zouden we bepaalde zaken graag anders zien naar ons gaan ze toch niet snel luisteren om die zaken aan te passen.
Vergeet niet dat aanbod ook vraag creëert.Dieselfreak schreef:Zijn er op de meeste lijnen genoeg reizigers om dat te rechtvaardigen?
Vandaag in stel 196 gereisd tussen Roeselare en Lichtervelde.
Amai, zo'n zwijnestal...
Overal afval, kranten,...
Een vlinderraampje was zelfs compleet kapot getrokken.
Andere raampjes zaten soms muurvast.
Samen met stel 193, 268, 176, 226 is stel 196 langzaam rijp voor de sloophamer.
Spijtig dat het met sommige stelltjes zo slecht gesteld is en er geen kastrevisie meer gebeurd.
Amai, zo'n zwijnestal...
Overal afval, kranten,...
Een vlinderraampje was zelfs compleet kapot getrokken.
Andere raampjes zaten soms muurvast.
Samen met stel 193, 268, 176, 226 is stel 196 langzaam rijp voor de sloophamer.
Spijtig dat het met sommige stelltjes zo slecht gesteld is en er geen kastrevisie meer gebeurd.

- Dieselfreak
Wat is een vlinderraampje?AM'er schreef:Een vlinderraampje was zelfs compleet kapot getrokken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Een vlinderraampje is een schuifraampje bestaande uit 2 verschuifbare delen.
Tegenwoordig rijden enkel de klassiekjes en de AM75 nog met deze raampjes.
Ook de M2 had van die raampjes.
Binnen hier en 10 jaar zal het wel gedaan zijn met dit type van raampje.
Tegenwoordig rijden enkel de klassiekjes en de AM75 nog met deze raampjes.
Ook de M2 had van die raampjes.
Binnen hier en 10 jaar zal het wel gedaan zijn met dit type van raampje.
Gisteren op de 195 in eerste klasse gezeten, deed samen met de 175 en de 654 de IC G en IC P.