Ter hoogte van Tienen is vanmorgen iets voor 9 uur rookontwikkeling vastgesteld in de locomotief van een trein die in de richting van Genk reed. De trein kon tot in het station van Tienen rijden, waar in de locomotief een brandje werd vastgesteld, dat door de brandweer van Tienen werd geblust. Niemand raakte gewond.
De passagiers moesten overstappen op een volgende trein, meldt Infrabel. Omdat er in het station van Tienen ondanks het voorval steeds twee sporen beschikbaar waren, liep het treinverkeer zo goed als geen vertraging op. (belga/sg)
08/06/11 11u18
Steven schreef:Tienen telt 5 sporen das dus ruim meer dan 2
Inderdaad. 5 sporen. en het was op spoor 3 dat die trein een brandje had. en ze hebben dan alles op 4 en 5 laten rijden (hetgeen ik niet snap) terwijl als ze opteerden voor 1 en 4 dan moesten de treinen mekaar niet kruisen. nu op 4 en 5 wel.
Inderdaad. 5 sporen. en het was op spoor 3 dat die trein een brandje had. en ze hebben dan alles op 4 en 5 laten rijden (hetgeen ik niet snap) terwijl als ze opteerden voor 1 en 4 dan moesten de treinen mekaar niet kruisen. nu op 4 en 5 wel.
Misschien stond er een brandweerauto op 1 en 2 ?
Dan hoop ik da ze een goeie kraan hebben want de sporen liggen daar lager ik woon in tienen :p
Wellicht om de slangen over 1 en 2 te kunnen leggen tussen de autopomp voor het station en de loc