Brand in treinlocomotief in station van Tienen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Darko

Brand in treinlocomotief in station van Tienen

Bericht door Darko »

Ter hoogte van Tienen is vanmorgen iets voor 9 uur rookontwikkeling vastgesteld in de locomotief van een trein die in de richting van Genk reed. De trein kon tot in het station van Tienen rijden, waar in de locomotief een brandje werd vastgesteld, dat door de brandweer van Tienen werd geblust. Niemand raakte gewond.

De passagiers moesten overstappen op een volgende trein, meldt Infrabel. Omdat er in het station van Tienen ondanks het voorval steeds twee sporen beschikbaar waren, liep het treinverkeer zo goed als geen vertraging op. (belga/sg)
08/06/11 11u18

Het gaat dus om een HLE27
Steven

Re: Brand in treinlocomotief in station van Tienen

Bericht door Steven »

Tienen telt 5 sporen das dus ruim meer dan 2 :wink:
Darko

Bericht door Darko »

Steven schreef:Tienen telt 5 sporen das dus ruim meer dan 2 :wink:

Inderdaad. 5 sporen. en het was op spoor 3 dat die trein een brandje had. en ze hebben dan alles op 4 en 5 laten rijden (hetgeen ik niet snap) terwijl als ze opteerden voor 1 en 4 dan moesten de treinen mekaar niet kruisen. nu op 4 en 5 wel.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Omdat er in het station van Tienen ondanks het voorval steeds twee sporen beschikbaar waren, liep het treinverkeer zo goed als geen vertraging op.
Wat een wonder! Een brand-incident dat níet tot grote verstoring van het treinverkeer leidt!! :lol:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Darko schreef:

Inderdaad. 5 sporen. en het was op spoor 3 dat die trein een brandje had. en ze hebben dan alles op 4 en 5 laten rijden (hetgeen ik niet snap) terwijl als ze opteerden voor 1 en 4 dan moesten de treinen mekaar niet kruisen. nu op 4 en 5 wel.
Misschien stond er een brandweerauto op 1 en 2 ? :)
Darko

Bericht door Darko »

Shrek schreef:
Darko schreef:

Misschien stond er een brandweerauto op 1 en 2 ? :)
Dan hoop ik da ze een goeie kraan hebben want de sporen liggen daar lager :D ik woon in tienen :p
Darko

Bericht door Darko »

Dieselfreak schreef:
Omdat er in het station van Tienen ondanks het voorval steeds twee sporen beschikbaar waren, liep het treinverkeer zo goed als geen vertraging op.
Wat een wonder! Een brand-incident dat níet tot grote verstoring van het treinverkeer leidt!! :lol:
inderdaad nogal wonderbaarlijk. want dat is de 1ste trein van de 6 treinen die daar op een kwartier overmoeten op die sporen :p
Darko

Bericht door Darko »

Het is trouwens den 2712 die beetje gebrand heeft
Asterix

Bericht door Asterix »

Darko schreef:

Wellicht om de slangen over 1 en 2 te kunnen leggen tussen de autopomp voor het station en de loc :wink:
Plaats reactie