Exit HLE 16?

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Exit HLE 16?

Bericht door 260689 »

Shrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog :wink:
TBL1+ is Niet verplicht ;)
melle

Re: Exit HLE 16?

Bericht door melle »

Shrek schreef:
melle schreef:Waarom doet infrabel zo moeilijk over museummateriaal? In Duitsland bijvoorbeeld rijdt er zòveel materiaal rond, òòk e-locs..
Maar die duitse elocs kosten dan ook bakken geld. Omdat Duitsland zo groot is kunnen ze voor al die locs elke week wel een nuttige bezigheid vinden.
In België kan rollend museummaterieel amper benut worden en is de grote kost dus niet te dragen.
En het is maar terecht dat infrabel moeilijk doet. Denk maar aan de remmen van zo'n oude machines, de langzame optrektijd, elektromagnetische compatibiliteit,... En dan vergeten we TBL1+ nog :wink:
Rollend museummaterieel moet zeker kunnen, maar het moet tegelijk 100% veilig zijn. En dat kost zeer veel geld.
Men moet niet zeggen dat zoiets veel geld kost wanneer men ongeoorloofde bonussen aan de 'top' kan geven..
(Zie: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=4&t=7829 )
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Exit HLE 16?

Bericht door tomdg »

Elektrische locomotieven verbruiken stroom en dat kan infrabel (nog) niet aanrekenen is mij verteld.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Shrek »

melle schreef:Men moet niet zeggen dat zoiets veel geld kost wanneer men ongeoorloofde bonussen aan de 'top' kan geven..
Bonussen voor topfuncties zijn de normaalste zaak ter wereld. Alleen krijgt men daar in andere bedrijven ook goed bestuur voor terug...
Dat geld komt trouwens uit een heel ander potje.
Laten we hier eens vragen aan tt45 of hij binnen zijn budget graag een 16 rijdend zou houden :wink:
260689 schreef:
Shrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog :wink:
TBL1+ is Niet verplicht ;)
Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor :)
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door b-loc »

tomdg schreef:Elektrische locomotieven verbruiken stroom en dat kan infrabel (nog) niet aanrekenen is mij verteld.
Nen elektriciteitsteller plaatsen in die locs
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Re: Exit HLE 16?

Bericht door pirre »

We zijn nu eind mei, nog steeds geen nieuws over onze 16'en?
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Exit HLE 16?

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
260689 schreef:
Shrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog :wink:
TBL1+ is Niet verplicht ;)
Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor :)
TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
260689 schreef:
Shrek schreef: En dan vergeten we TBL1+ nog :wink:
TBL1+ is Niet verplicht ;)
Nog niet neen, maar vroeg of laat zal er toch ook etcs of tbl1+ in het historisch materieel moeten komen hoor :)
Ik denk het niet. Dat zal men oplossen door het verplicht maken dat men 2 treinbestuurders moet opstellen op het historisch materieel.
Wat nu al trouwens het geval is op de stoomlocs.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Tim »

rvdborgt schreef:TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.

Groetjes,
Rian
Dat klopt, zo zullen de privé operatoren ook nooit TBL1+ installeren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Shrek »

Tim schreef:
rvdborgt schreef:TBL1+ mag niet verplicht worden gesteld. Het hoort niet bij de bij de Europese Commissie aangemelde Klasse-B-systemen.

Groetjes,
Rian
Dat klopt, zo zullen de privé operatoren ook nooit TBL1+ installeren.
Maar ETCS zal ooit wel verplicht worden, en dan zou het goed kunnen dat dat ook voor museummaterieel geldt :)
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Exit HLE 16?

Bericht door dentheo »

Voor ETCS zou er in Zwitserland een soort "rugzak" oplossing bestaan voor museummateriaal.
Ik veronderstel dat de antennes onder de lok gebouwd worden en bedraad tot op enkele standaard stekkers, uit de rugzak zal dan ook een multistekker komen.

Het fijne weet ik er niet van, maar er zitten hier op het forum genoeg NMBS Zwitserland enthousiasten die dat daar even kunnen navragen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door sammarco1 »

Maar in Italie word er wel veel materiaal gerecupereerd, ge zoud er van versteld staan...,
Plots is daar geld, en hup depot in, en blinkend er weer uit, alles erop en eraan.

Kijk op onderstaande link

http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12839
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12841
Afgelopen week, speciale trein ingelegd ter gelegenheid van Caritas

Zie ook deze express loc, die vorig vorig jaar voledig werd hersteld

http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12842

Van deze in deze livrij is er maar ene van...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-4452, helemaal nieuw !

En deze is ook bewaard...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-5913

Och er is eigen lijk nog veel meer, en ook nog treinstellen...
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10778

en diesellocomotieven
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-10294

Dit maakt deel uit van het spoorpatrimonium van Trenitalia....

Jammer dat ze zoiets niet hebben in Belgie bij de NMBS, TSP, maar dat zijn ook treinliefhebbers die de touwtjes aan elkaar moeten knopen om iets gerestaureerd te krijgen.



Deze laatste werd door spoorliefhebbers gerestaureerd, en moet nog wat afgewerkt worden, en daarna testritten...
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-99527
Afbeelding
**********************************************************************************************************
etoile du nord
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door etoile du nord »

Eventjes terug on topic
Ik hoorde waaien dat de 16'en binnenkort naar Brugge zouden verplaatst worden ( wegens werken aan de bundel te Oostende )
Is iemand hier van op de hoogte ? Dit begint op "The Neverending Story" te lijken ... :roll:
Afbeelding
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Exit HLE 16?

Bericht door 260689 »

etoile du nord schreef:Eventjes terug on topic
Ik hoorde waaien dat de 16'en binnenkort naar Brugge zouden verplaatst worden ( wegens werken aan de bundel te Oostende )
Is iemand hier van op de hoogte ? Dit begint op "The Neverending Story" te lijken ... :roll:
Ik denk niet dat dit zal lukken in het weekend kan het daar serieus vol staan in de bundel.
The_gold

Re: Exit HLE 16?

Bericht door The_gold »

Update...

1601-03-04-05-06, zijn verdwenen uit Oostende en staan naar alle waarschijnlijkheid bij de sloper in Gent-Zeehaven.
Plaats reactie