Goedkoop van België naar Amsterdam

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Barbara

Goedkoop van België naar Amsterdam

Bericht door Barbara »

Ik ga binnen enkele weken met mijn vriend naar Amsterdam, we vragen ons af of we dit op een zo goedkoop mogelijke manier kunnen doen. We kunnen goedkoop reizen door België (via go-pass), en vragen ons af of dat er geen grens is waardoor je gewoon een trein kunt nemen van België naar Nederland. Is er dus een manier om de thalys te vermijden? Want zelfs naar Amsterdam kost deze veel geld..
Steven

Re: Goedkoop van België naar Amsterdam

Bericht door Steven »

De benelux trein nemen, die rijden elk uur van brussel naar amsterdam via
brussel zuid
brussel centraal
mechelen
antwerpen centraal

wat betreft de Belgische stops dus :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

Barbara schreef:Want zelfs naar Amsterdam kost deze veel geld..
29€ voor een enkeltje Amsterdam is het goedkoopste met de Thalys. Dat is inderdaad niet super goedkoop maar voor dat geld kan je niet met de wagen gaan hoor :wink:
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Barbara schreef:Ik ga binnen enkele weken met mijn vriend naar Amsterdam, we vragen ons af of we dit op een zo goedkoop mogelijke manier kunnen doen. We kunnen goedkoop reizen door België (via go-pass), en vragen ons af of dat er geen grens is waardoor je gewoon een trein kunt nemen van België naar Nederland. Is er dus een manier om de thalys te vermijden? Want zelfs naar Amsterdam kost deze veel geld..
Gewoon met de Benelux. Rijdt ieder uur. Je Go Pass is geldig tot Essen (ook al stopt de Benelux daar niet) en vanaf Essen heb je dan een ander ticket nodig.
In het weekend (vanaf vrijdag) kun je een Benelux-weekend kopen. Dat kost voor Essen - Amsterdam Centraal 31,80 retour. Ook bruikbaar als dagretour op zaterdag of zondag. Of een ticket met jongerenkorting voor 34,60 retour.

Groetjes,
Rian
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef:
Barbara schreef:Want zelfs naar Amsterdam kost deze veel geld..
29€ voor een enkeltje Amsterdam is het goedkoopste met de Thalys.
Wel minstans 2 maanden van tevoren boeken, want anders zijn ze doorgaans uitverkocht.

Groetjes,
Rian
Robin

Bericht door Robin »

goedkoopste is met benelux ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Je kan het ook iets spannender maken, en de grens met de bus oversteken. De Lijnbus van Turnhout naar Tilburg nemen, bijvoorbeeld, of ergens aan de grens overstappen. Het Algemeen-Nederlandse Verbond had er een interessant overzicht over in een studie, zie http://www.anv-vzw.eu/werk_grensverkeer.html.
De benelux zal echter wel het gemakkelijkst zijn. :lol:
Adler

Bericht door Adler »

Tot 31 juli kan je in Nederland ook de NS Zomertoer kopen voor 45 euro (40 euro online).
Daarmee kan je onbeperkt voor 1 dag alle treinen in Nederland nemen in eerste klas met 2 personen (uitgezonderd Thalys en met toeslag in Fyra en ICE).
Als je maar voor 1 dag naar Amsterdam gaat (dat staat niet in het oorspronkelijk bericht) is dit dus veel goedkoper dan een normaal ticket (zelfs een tweede klas ticket H/T grens-Amsterdam voor 2 personen).
Ik weet wel niet of dit is te combineren met je go-pass om tot in Nederland te geraken.
groentje

Bericht door groentje »

Een goede tip. Je hebt inderdaad nog een kaartje tussen Essen en Roosendaal nodig, dan. Of dat buskaartje tussen Turnhout en Tilburg, dus.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Tot 31 juli kan je in Nederland ook de NS Zomertoer kopen voor 45 euro (40 euro online).
Daarmee kan je onbeperkt voor 1 dag alle treinen in Nederland nemen in eerste klas met 2 personen (uitgezonderd Thalys en met toeslag in Fyra en ICE).
Als je maar voor 1 dag naar Amsterdam gaat (dat staat niet in het oorspronkelijk bericht) is dit dus veel goedkoper dan een normaal ticket (zelfs een tweede klas ticket H/T grens-Amsterdam voor 2 personen).
Ik weet wel niet of dit is te combineren met je go-pass om tot in Nederland te geraken.
Dat kan uiteraard. Zomertoer is geldig vanaf de grens, dus tot de grens heb je nog iets anders nodig.

Groetjes,
Rian
groentje

Bericht door groentje »

Een kaartje naar Essen Grens is anders wel behoorlijk moeilijk te krijgen. En voor die paar centen lijkt het me ook de moeite niet om gewoon tot Roosendaal te gaan, toch?
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Een kaartje naar Essen Grens is anders wel behoorlijk moeilijk te krijgen. En voor die paar centen lijkt het me ook de moeite niet om gewoon tot Roosendaal te gaan, toch?
Kaartje naar Roosendaal Grens kun je gewoon aan het loket en zelfs online kopen. Naar Roosendaal kost 2,20 meer.

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

De Hema heeft momenteel dagkaarten te koop voor 14,50 euro, geldig in op alle treinen in Nederland behalve Thalys. Te koop in de Nederlandse vestigingen (bijv. in Roosendaal) en via hema.nl. In het laatste geval heb je wel een Nederlandse rekening met online-banking nodig.
groentje

Bericht door groentje »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Een kaartje naar Essen Grens is anders wel behoorlijk moeilijk te krijgen. En voor die paar centen lijkt het me ook de moeite niet om gewoon tot Roosendaal te gaan, toch?
Kaartje naar Roosendaal Grens kun je gewoon aan het loket en zelfs online kopen. Naar Roosendaal kost 2,20 meer.

Groetjes,
Rian
Hmm, dat is meer dan ik dacht. Ik herinner me dat, voor mijn NMBS-tijd, ik een kaartje naar het grenspunt wou kopen aan het loket van Deinze, en dat dat toen niet is gelukt. Ofwel kon het niet, ofwel wist de lokettist niet dat het kon. Maar ik geef toe, mogelijk is dat ondertussen veranderd.
kika

Bericht door kika »

groentje schreef:
rvdborgt schreef:Kaartje naar Roosendaal Grens kun je gewoon aan het loket en zelfs online kopen. Naar Roosendaal kost 2,20 meer.
Ik herinner me dat, voor mijn NMBS-tijd, ik een kaartje naar het grenspunt wou kopen aan het loket van Deinze, en dat dat toen niet is gelukt. Ofwel kon het niet, ofwel wist de lokettist niet dat het kon. Maar ik geef toe, mogelijk is dat ondertussen veranderd.
2e optie. Gebeurd wel vaker dat lokettisten niet weten hoe dat moet, idem met 2 kortingen. Blijven aandringen is de boodschap. Verder is Eurolines ook een mogelijkheid, maar onder 26 is het gelijkaardig qua prijs (+/- 36-41€ retour voor 2), minder flexibel en minder comfortabel, tenzij je van één of andere promo gebruik kan maken.
Plaats reactie