NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door Stef »

Ik kreeg daarnet volgende mail:
Afbeelding NMBS zoekt jou!


In kader van een intern project van de NMBS om in de treinen de communicatie in geval van incident (bv. langdurige vertraging, omleiding, beperking van de trein, obstakel op het spoor etc.) te verbeteren, luisteren we graag naar jou, onze reiziger!

Op maandag 27/6 organiseren we een Ronde tafelgesprek met ruimte voor kritiek en suggesties. Dit zal doorgaan van 17.00u-19.00u in de gebouwen van de NMBS te Brussel. Als je geïnteresseerd bent om hieraan deel te nemen, schrijf je dan in door een mail te sturen naar feedbackpanel@b-rail.be voor 22/6/2011 met volgende gegevens:

1.Leeftijd, geslacht, taal, beroep
2. Frequentie treingebruik (x per week)
3. Reden treingebruik (werk/school/vrije tijd)
4. Meest gebruikte traject
5.Welke problemen ervaart u bij de huidige communicatie in geval van incident?
6. Wat is uw suggestie om het beter te doen?

Vanuit alle inschrijvingen wordt een tiental gemengde profielen geselecteerd zodat we een representatieve groep kunnen vormen. De geselecteerden zullen een persoonlijke uitnodiging ontvangen via e-mail met daarin verdere details over het verloop van de avond. Ook de input van de inschrijvingen die niet weerhouden worden, zal gebruikt worden tijdens het Ronde tafelgesprek. Zij die uiteindelijk deelnemen aan het gesprek zullen als dank voor hun medewerking een NMBS reischeque ter waarde van 25 euro ontvangen.

Met jouw hulp kunnen we het tij doen keren!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door jotie »

Dat heb ik ook gekregen. Met dat cadeaubiljet heb ik nog eens gelachen, maar dit begint er stilaan op lijken. Al jaren stel ik te pas en te onpas voor dat de NMBS eens focusgroepgesprekken moet organiseren. Beroepsmisvorming wellicht (ik ben actief als sociaal wetenschapper), maar ik geloof er echt in dat wanneer je dat serieus doet, er heel wat constructieve informatie uit kan voortvloeien. Ik zal me dus zeker registreren voor deelname.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door tomdg »

ze zouden dat beter ook eens doen met het personeel
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door treinbruno »

Ik mag komen :P
Zijn er nog van het forum?
Afbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door kika »

Gezien ze geen reiskostenvergoeding aanboden doe ik helaas niet mee :cry:
Hoe beland je eigenlijk in dat/zo'n feedback panel?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door bobke »

treinbruno schreef:Ik mag komen :P
Zijn er nog van het forum?
en welke plannen/suggesties ga je voorstellen? :D

@ kika: als je geselecteerd bent krijg je een reischeque van 25 euro, in feite is dat gewoon je kostenvergoeding é
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door kika »

bobke schreef:@ kika: als je geselecteerd bent krijg je een reischeque van 25 euro, in feite is dat gewoon je kostenvergoeding é
Dat snap ik, helaas te weinig voor regelmatige pendelaars vanuit het buitenland.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door treinbruno »

en welke plannen/suggesties ga je voorstellen?
vooral dat de treinbegeleiders vaak geen info hebben na een verstoring, dat ze soms moeilijk doen voor een terugbetaling van een hotel nadat je de laatste trein gemist hebt, dat de NMBS wat meer facebook/twitter gaat gebruiken om info over verstoringen te melden, en dat de vakantiedienstregeling op L59 echt erg is... (2 treinen op een kwartier naar gent, dan 3 kwartier niks)
Afbeelding
Wimpie

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door Wimpie »

treinbruno schreef:
en welke plannen/suggesties ga je voorstellen?
vooral dat de treinbegeleiders vaak geen info hebben na een verstoring, dat ze soms moeilijk doen voor een terugbetaling van een hotel nadat je de laatste trein gemist hebt, dat de NMBS wat meer facebook/twitter gaat gebruiken om info over verstoringen te melden, en dat de vakantiedienstregeling op L59 echt erg is... (2 treinen op een kwartier naar gent, dan 3 kwartier niks)

alle van de hotel?? laatste trein (aansluiting gemist) is nmbs toch verplicht u tot u eindbestemming te brengen? dus zie GEEN enkele reden waarom je hotel zou terug betaald krijgen... wat ben je met info op facebook en twitter als je op trein zit??? al gehoord van railtime? en de vakantieregeling heeft niks te maken met het onderwerp dat er op tafel ligt... nu ja... enigste punt da ik nog goe vind is het eerste
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door kika »

Wimpie schreef:
treinbruno schreef:
en welke plannen/suggesties ga je voorstellen?
vooral dat de treinbegeleiders vaak geen info hebben na een verstoring, dat ze soms moeilijk doen voor een terugbetaling van een hotel nadat je de laatste trein gemist hebt, dat de NMBS wat meer facebook/twitter gaat gebruiken om info over verstoringen te melden, en dat de vakantiedienstregeling op L59 echt erg is... (2 treinen op een kwartier naar gent, dan 3 kwartier niks)
alle van de hotel?? laatste trein (aansluiting gemist) is nmbs toch verplicht u tot u eindbestemming te brengen? dus zie GEEN enkele reden waarom je hotel zou terug betaald krijgen...
Hoofdstuk II, Artikel 32 §1 van CIV.
Wimpie schreef:wat ben je met info op facebook en twitter als je op trein zit??? al gehoord van railtime?
Op de trein is er ook gewoon interpret hoor. Een voordeel van facebook en twitter is dat je 2-richtingsverkeer kan hebben, om een voorbeeld te geven: ik kon een bepaalde reis enkele dagen uitstellen, door nshispeed op twitter aan te spreken en te vragen wanneer een probleem weer voorbij zou zijn kreeg ik goede realistische info, die ze eerst waren vergeten te melden op hun site.
Wimpie schreef:en de vakantieregeling heeft niks te maken met het onderwerp dat er op tafel ligt... nu ja... enigste punt da ik nog goe vind is het eerste
Vakantiedienstregeling is toch ook een soort langdurige omleiding?
Bruno: hoe was het, ben je er überhaupt geraakt? Vind het verder prima punten, hoop dat ze een goede mix van mensen hebben gevonden zodat er vanalles wat op tafel komt.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door treinbruno »

Ja ik ben er uiteindelijk geraakt, mijn trein was wel nog afgeschaft, maar gelukkig had de vorige vertraging :)
Bij het gesprek was de verantwoordelijke van de treinbegeleiders, verantwoordelijke van de RDV (maar die zat de helft van de tijd te bellen wegens de problemen aan de kust waarschijnlijk), een onhafankelijke moderator van buiten de NMBS groep en iemand die alles opschreef aanwezig.
Verder waren er 6 gewone mensen uitgenodigd, allemaal gewone pendelaars (waar ik dus bij was)

Gesprek ging vooral over hoe de treinbegeleiders de reizigers beter kunnen informeren, wat nuttige informatie is en wat niet, hoe ver er in detail moet gegaan worden bij verstoringen, welke infokanalen er gebruikt kunnen worden, ...
Het ging wel alleen maar over de communicatie waarvoor de NMBS verantwoordelijk is, want van infrabel was er niemand aanwezig.
Doordat er maar 6 mensen waren kon iedereen ook uitgebreid zijn mening geven en kon er gediscussieerd worden.

Catering was ook in orde: hele tafel vol frisdranken, fruitsapjes, ... en ook nog broodjes 8)

K'vond het allesinds zeer goed georganiseerd, maar toen ik weer in het station van brussel zuid kwam zag echt heel dat bord rood met vertragingen van meer dan 2 uur zelfs :mrgreen:
Afbeelding
Wimpie

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door Wimpie »

Vandaar de frisdranken en broodjes :lol:
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: NMBS zoekt jou: mail voor rondetafelgesprek

Bericht door Hogersluys »

treinbruno schreef: Verder waren er 6 gewone mensen uitgenodigd, allemaal gewone pendelaars (waar ik dus bij was)

Wat een toeval eigenlijk.
Plaats reactie