overweg13 schreef:En zeker veel handiger dan de eID-"biljetten", waar ik toch niet echt veel vertrouwen in had.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, de TBG die het moet controleren daarentegen... Zeker als je (net als ik) net voor vertrek het ticket koopt (voordeel van dicht tegen het station te wonen), staat het nog niet op de IBIS-toestellen en moeten ze verbinding zoeken met de server en dat duurt echt heel lang.
Sommige TBG's doen dan ook niet de moeite. Ik heb al gehad dat ik m'n e-ID gewoon meteen terugkreeg zonder de minste controle. Anderen wachten een hele tijd en nog anderen zetten hun controle voort en brengen nadien de e-ID terug. Een enkeling had bijna mijn e-ID geknipt (en dan bedoel ik niet elektronisch, het zal de macht der gewoonte geweest zijn) Als morgen iedereen dat systeem zou gebruiken, dan mag de TBG het vergeten de trein één keer door te lopen.
Ook een positieve noot wel: doordat de aankoop eigenlijk gewoon aan je nationaal nummer is gelinkt, is het niet nodig de kaart via een kaartlezer verbonden met je PC uit te lezen bij aankoop en dat is wel weer drempelverlagend.
rvdborgt schreef:Het feit dat veel mensen met zulke vragen naar het loket komen, betekent dat de website niet goed is ingericht - reizigers worden kennelijk niet goed naar de goedkoopste mogelijkheid geleid.
Hebben de automaten niet zo'n (beperkte) optie? Ik meen me te herinneren in Antwerpen Berchem een ticket te willen kopen naar Antwerpen Centraal, maar dat mij een zone-ticket werd aangeraden wegens goedkoper.