Rood sein, foutje van de treinbestuurder of een klein probleempje.rvdborgt schreef:De 529 reed vanmorgen inderdaad met een 18 voorop. Iets na Brussel-Zuid vielen we even stil, maar verder geen problemen. Maakt trouwens een typisch zoemgeluidje bij het optrekken.Stijn91 schreef:Vanaf morgen zouden volgens http://www.wallorail.be/actu/actu.htm update was op 21 juli ook de volgende IC's met de 18 gedaan worden. Maar dit is nog onder voorbehoud: 529-509-536-516-543-505-532-512-539 en 519.
Groetjes,
Rian
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Alle treinen met een 18 die ik vandaag gezien heb reden op het voorziene uurschema door Brussel (2 x richting Oostende en 1 x richting Eupen gezien).
En hebt ge er zelf nog ni mee moeten rijden?Steven schreef:Alle treinen met een 18 die ik vandaag gezien heb reden op het voorziene uurschema door Brussel (2 x richting Oostende en 1 x richting Eupen gezien).

ikzelf heb nog geen opleiding genoten, in Brussel zuid zijn er een 8tal mensen die de opleiding reeds gekregen hebben de rest volgt later. Ikzelf was vandaag op weg met wat klassiekjes en sprinters nadien.Shrek schreef:En hebt ge er zelf nog ni mee moeten rijden?Steven schreef:Alle treinen met een 18 die ik vandaag gezien heb reden op het voorziene uurschema door Brussel (2 x richting Oostende en 1 x richting Eupen gezien).
Welke IC's waren het. Hopelijk heb je snel je opleiding.Steven schreef:ikzelf heb nog geen opleiding genoten, in Brussel zuid zijn er een 8tal mensen die de opleiding reeds gekregen hebben de rest volgt later. Ikzelf was vandaag op weg met wat klassiekjes en sprinters nadien.Shrek schreef:En hebt ge er zelf nog ni mee moeten rijden?Steven schreef:Alle treinen met een 18 die ik vandaag gezien heb reden op het voorziene uurschema door Brussel (2 x richting Oostende en 1 x richting Eupen gezien).
Ja maat weet je niet of het vb. 509 of 528 was ofzo.Steven schreef:enkel IC A treinen zijn tot nu toe met de hle18.
Lastige vragen lol euh de 538 heb ik gezien denk ik. (moet al gaan nadenken welke tijden ik weer al in Brussel stond hoor)Stijn91 schreef:Ja maat weet je niet of het vb. 509 of 528 was ofzo.Steven schreef:enkel IC A treinen zijn tot nu toe met de hle18.
Steven schreef:Lastige vragen lol euh de 538 heb ik gezien denk ik. (moet al gaan nadenken welke tijden ik weer al in Brussel stond hoor)Stijn91 schreef:Ja maat weet je niet of het vb. 509 of 528 was ofzo.Steven schreef:enkel IC A treinen zijn tot nu toe met de hle18.

Hoi,
Vanavond werd trein 516 vezekerd door HLE 1803.HLE 1337 reed als voertuig mee in de trein.De trein vertrok met 4 minuten vertraging.
Het station waar ik deze trein zag was Leuven.
Lukas
Vanavond werd trein 516 vezekerd door HLE 1803.HLE 1337 reed als voertuig mee in de trein.De trein vertrok met 4 minuten vertraging.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Ik zat op die trein . In luik moesten we wachten op een thalys die te laat was . Vandaar die vertraging , voor de rest geen problemen gehad.Lukas schreef:Hoi,
Lukas
-
Rijden die 18'en ook in de weekends rond, of worden TB's dan niet opgeleid?
Vanaf 1 augustus zullen diezelfde treinen enkel met een 18 rijden, de 13'en zullen niet meer meerijden.
-
interessant volgende of de week er na moet ik toch in Oostende zijn en dam misschien hem platen als ik kan.gysev schreef:Vanaf 1 augustus zullen diezelfde treinen enkel met een 18 rijden, de 13'en zullen niet meer meerijden.

Ik kom volgende week in Brussel, hoop er één (of meer
) te spotten.
Op een foto van de stuurtafel van de HLE 18 zie ik (wat ik denk) knoppen om (rijtuig)deuren te openen en te sluiten, hebben de oudere loks dat ook?

Op een foto van de stuurtafel van de HLE 18 zie ik (wat ik denk) knoppen om (rijtuig)deuren te openen en te sluiten, hebben de oudere loks dat ook?