TREINERGERNISSEN.
Re: TREINERGERNISSEN.
Bij een samenstelling 3x AM96 is het vaak zo dat er 2 van de 3 eerste klasse wagons wordt gedeclasseerd. Enkel de middelste blijft dan echt eerste klasse.




Re: TREINERGERNISSEN.
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.Shrek schreef:De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isJeroen schreef:"Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.overweg13 schreef:In alle andere gevallen lijkt het me utopisch te denken dat men altijd en overal voldoende zitplaatsen kan aanbieden. Vijftig personen kunnen het verschil maken...
Re: TREINERGERNISSEN.
De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isStijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.

Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.[/quote]
Dat betekent niet dat de NMBS niet weet dat die trein overbezet is. Wel dat er niet meteen een oplossing voor te vinden is. Overigens, vermits je de term studenten gebruikt, is het een typisch vrijdagavondverschijnsel, of is dit elke dag van de week het geval? Het kan zijn dat men er dan voor kiest om de problemen van die ene dag te behouden, om er elders geen nieuwe te creëren. En: zoals de NMBS er nu voor staat, zou het wel eens kunnen dat het allemaal nog veel erger wordt. Of dat we over enkele maanden zelfs al niet meer van de NMBS spreken...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: TREINERGERNISSEN.
overweg13 schreef:De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isStijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.
Elke dag, alleen vorige week vrijdag was het kalm, maar dit kwam omdat 2 treinen vanuit Brussel vertraging hadden. Woensdag zal het natuurlijk ook kalmer zijn.Dat betekent niet dat de NMBS niet weet dat die trein overbezet is. Wel dat er niet meteen een oplossing voor te vinden is. Overigens, vermits je de term studenten gebruikt, is het een typisch vrijdagavondverschijnsel, of is dit elke dag van de week het geval? Het kan zijn dat men er dan voor kiest om de problemen van die ene dag te behouden, om er elders geen nieuwe te creëren. En: zoals de NMBS er nu voor staat, zou het wel eens kunnen dat het allemaal nog veel erger wordt. Of dat we over enkele maanden zelfs al niet meer van de NMBS spreken...
Deze morgen een vriend meegemaakt in Denderleeuw: de L-trein naar Geraardsbergen vanuit Aalst komt uitzonderlijk toe op spoor 9 ipv 7, In het station werd er afgeroepen spoor 7, spoorverandering voor de trein naar Kortrijk - Poperinge werd dan weer wel afgeroepen. De reizigers mochten wel 1u wachten, nadeel van 1 trein per uur.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: TREINERGERNISSEN.
Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb! 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: TREINERGERNISSEN.
In dat geval zou het droge zeeppoeder zoals in de Breaks toch nog een voordeel hebben...Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb!

Re: TREINERGERNISSEN.
Een van mijn grootste ergernissen (stiptheid achterwege gelaten)
M4 rijtuigen met oncomfortabele zitbanken, pisgeel interieur + sauna tijdens zomer en irritant permanent zoemgeluid ter hoogte van de deuren)
M4 rijtuigen met oncomfortabele zitbanken, pisgeel interieur + sauna tijdens zomer en irritant permanent zoemgeluid ter hoogte van de deuren)

Re: TREINERGERNISSEN.
Die banken zijn best te doen, als je er niet te heel erg lang moet opzitten. Maar ik geef gerust toe, dat voor een rit van een uur, ik mezelf zonder bezwaren trakteer op eerste in een M4. En die kleur: tja, ieder zijn meug, maar geef mij maar die 'piskleur' dan het wit-grijs van een M6...
Re: TREINERGERNISSEN.
Dit dus!Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb!
Re: TREINERGERNISSEN.
Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Re: TREINERGERNISSEN.
Eén van mijn grote ergernissen is dat blijkbaar niemand zich nog iets aantrekt van spellingsregels, laat staan van zinsbouw.Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: TREINERGERNISSEN.
Een kwartier... Of je moet naar station Baarn moeten gaan?Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: TREINERGERNISSEN.
Mensen die niet snappen dat de binnendeuren in de Deense Neus en de I11 automatisch zijn, die eraan trekken zoals aan manuele deuren, zodat ze stukgaan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: TREINERGERNISSEN.
dat mensen op het perron allemaal maar naar 1 deur gaan ipv de andere ook te gebruiken
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen
Re: TREINERGERNISSEN.
De meeste reizigers willen persé op- of afstappen zo dicht mogelijk bij de trap/uitgang (luiheid...?). Wil dus zeggen dat de middelste rijtuigen van de trein stampvol zitten, zelfs rechtstaan tot gevolg, maar je nog een zee van ruimte hebt in het 1ste en laatste rijtuig van de trein...hle2127 schreef:dat mensen op het perron allemaal maar naar 1 deur gaan ipv de andere ook te gebruiken
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...