opsporing verzocht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
danielle

opsporing verzocht

Bericht door danielle »

Hallo,

ik ben bezig met het schrijven van een verhaal. Of het tot een boek kan uitgroeien, zal afhangen van de bruikbare bronnen en of die beschikbaar zijn. Het verhaal gaat over een drama dat zich vroeger in Geel heeft afgespeeld. Het eindigde in een zelfdoding op het
spoor, alsook daar. Graag had ik een treinbestuurder gesproken of geschreven die bij een zelfdoding betrokken was. Het zou natuurlijk nog beter zijn, moest ik die bewuste treinbestuurder, welke er toen bij betrokken was, kunnen contacteren.

Kan iemand mij hierin verder helpen? Hoe ik te werk moet gaan om zo iemand te vinden? Het verhaal heeft niets met spoorwegen op zich te maken en zal op dat vlak niets in een slecht daglicht stellen.

MVG
Alain N.

Re: opsporing verzocht

Bericht door Alain N. »

Zelfdoding is een zeer gevoelig onderwerp bij treinbestuurders. Het onderwerp roept vaak ongewenste herinneringen op bij mensen die dit meegemaakt hebben. Er zijn niet zo veel mensen die hier over willen praten. Bovendien is de NMBS ook niet blij met medewerkers die over hun negatieve ervaringen uit de biecht klappen.

Ik deed voor mijn werk regelmatig research en ik zou je voor dit onderwerp aanbevelen om face-to-face contacten te maken. Zoek treinbestuurders op bij treinstations of spreek de dichtstbijzijnde conducteur aan. Stel je eerst voor en zeg dan wat je wilt vragen en vooral waarom je het wilt vragen.

Veel geluk!
danielle

Re: opsporing verzocht

Bericht door danielle »

Ik weet dat het een taboe-onderwerp is. Daarom vind ik het moeilijk om mensen er rechtstreeks mee te confronteren. Maar toch, misschien is het de beste manier...

Dankuwel!
Plaats reactie