Tienen is inderdaad een héél druk station in de ochtend en avondspits. dan staat het perron echt zwartvol pendelaars. en parking is er niet genoeg danFLV-FGSP schreef:Tienen had in oktober 2009 4400 opstappende reizigers op een werkdagen staat daarmee in de top 50.
werken: in stations
Re: werken: in stations
Re: werken: in stations
Antwerpen-Haven zijn ze ook aan het 'vernieuwen', de wachthokjes worden geel geschilderd 




Re: werken: in stations
Mijn excuses, ik heb me vergist.FLV-FGSP schreef:Tienen had in oktober 2009 4400 opstappende reizigers op een werkdagen staat daarmee in de top 50.

Re: werken: in stations
Ook voor de stopplaatsen is een programma bezig, hoor. Denk aan de talrijke perronverhogingen, nagenoeg alle stations van lijnen 50, 60 en 89 zijn al verhoogd, op lijn 36 tussen Brussel en Leuven is men ook bezig met de afwerking, en ik vergeet er ongetwijfeld nog heel wat.
Maar het is niet geheel onlogisch, me dunkt, dat er ergens prioriteit wordt gegeven aan de IC-stations en de GEN-stations. Je kan nu eenmaal niet overal tegelijkertijd beginnen.
Maar het is niet geheel onlogisch, me dunkt, dat er ergens prioriteit wordt gegeven aan de IC-stations en de GEN-stations. Je kan nu eenmaal niet overal tegelijkertijd beginnen.
Re: werken: in stations
In Tielt is de bovenleiding van het derde spoort afgebroken, Volgens mij volgt weldra het spoor.
Re: werken: in stations
Dat is theorie in Zandbergen, Schendelbeke, Idegem, Herzele, Ede, Haaltert en de stopplaatsen Terhagen en Hillegem ging het ook allemaal in theorie maar 7 tot 8 maand duren soms duurt het meer dan 1 jaar zoals in Terhagen, Hillegem en station Ede waar het meer dan 1 jaar duurde voor alles af was.Stijn91 schreef:In Okegem (L90) zijn ze dus sinds gisteren begonnen aan het verhogen en vernieuwen van de perrons, dit zou half oktober voltooid moeten zijn.
Re: werken: in stations
Het station van Namur heeft een kleine aanpassing ondergaan, dit dan op gebied van snelheden.
Komende van de L161 naar de L162 kan men nu aan 80 km/u binnenrijden ipv de 40 km/u van vroeger. Dit geeft al snel een verbetering van 3 à 4 minuten op de dienstregeling (indien alle seinen open staan wel te verstaan). Is in beide richtingen dus zo.
Komende van de L161 naar de L154 zal men aan 60 km/u kunnen binnen rijden ipv 40 km/u. Normaal zal er dan een uitrit plaatsvinden aan 80 km/u richting L154 maar door de werken die nog bezig zijn aan de brug over de Maas is dat voorlopig nog even wachten.
Komende van L154 zijn het dan 80 km/u binnen en 60 km/u buitenrijden.
Komende van de L161 naar de L162 kan men nu aan 80 km/u binnenrijden ipv de 40 km/u van vroeger. Dit geeft al snel een verbetering van 3 à 4 minuten op de dienstregeling (indien alle seinen open staan wel te verstaan). Is in beide richtingen dus zo.
Komende van de L161 naar de L154 zal men aan 60 km/u kunnen binnen rijden ipv 40 km/u. Normaal zal er dan een uitrit plaatsvinden aan 80 km/u richting L154 maar door de werken die nog bezig zijn aan de brug over de Maas is dat voorlopig nog even wachten.
Komende van L154 zijn het dan 80 km/u binnen en 60 km/u buitenrijden.
Re: werken: in stations
Weet niet of het hier mag staan, want het is wel een niet- Belgisch station.
Station Roosendaal zijn ze aan het renoveren.
Groetjes,
Marianne
Station Roosendaal zijn ze aan het renoveren.
Het achterste gedeelte van het station (richting Breda zeg maar) staat in de steigers, zag ik vandaag.ROOSENDAAL - Bouwvakkers zijn begonnen met de eerder in BN DeStem aangekondigde verbouwing van het Roosendaalse station.
Meja van Zelst, voorlichtster van de NS: "Ja, het werk is begonnen. En Roosendaal gaat aan de slag met het Stationsplein. Een aantal personeelsleden van NS moet binnen het station verhuizen. En we maken van de gelegenheid gebruik het meer dan honderd jaar oude gebouw in de oude luister te herstellen. Daar hebben we ook subsidie voor ontvangen, op voorwaarde dat we zelf ook wat doen. De oude stationsrestauratie, die nu leeg staat, heeft de bestemming verblijfshoreca gekregen. Dat kan weer een restauratie zijn, of een restaurant. Maar de ruimte zal een andere omvang krijgen en er heel anders uit gaan zien."
Volgens Van Zelst hebben zich al enkele kandidaten gemeld om op die plaats een horecabedrijf te gaan uitbaten.
Van Zelst: "Maar het is niet zo dat we al met kandidaten gaan praten. Dat gebeurt op zijn vroegst medio 2012."
Het station was ruim honderd jaar geleden een bezienswaardigheid van absolute grandeur. Het hoofdgebouw was getekend door rijksbouwmeester Knuttel, die het overigens had afgekeken van een inmiddels verdwenen Duits slot.
De verdere detaillering van het stationsemplacement was van NS-architect en Tilburger George Willen van Heukelom, een bekend stationsontwerper in zijn tijd.
Bron BN/De Stem
Groetjes,
Marianne



Re: werken: in stations
Het station van Drongen ligt sinds vorige weekeinde tegen de vlakte. Jammer.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Hier staan 2 foto's:Hogersluys schreef:^^Inderdaad. Heeft er niemand foto's van de afbraak?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=N53E9SNN
Re: werken: in stations
Hoi,
Afgelopen zaterdag werden de dwarsliggers en de ballast vernieuwd van spoor 5 en 6 in Brussel Centraal.Ik zag ook HLD 6253 met een werktrein bestaande uit wagons met nieuwe dwarsliggers.
Lukas
Afgelopen zaterdag werden de dwarsliggers en de ballast vernieuwd van spoor 5 en 6 in Brussel Centraal.Ik zag ook HLD 6253 met een werktrein bestaande uit wagons met nieuwe dwarsliggers.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!