Opendeurdagen van de werkplaatsen
Opendeurdagen van de werkplaatsen
Binnenkort opent de NMBS haar werkplaatsen voor het publiek, dit om het imago wat op te krikken.
Volgende datums zijn al bekend:
24 en 25 september: TW Antwerpen
1 en 2 Oktober: TW Merelbeke
1 en 2 oktober Opendeur LCI Denderleeuw
22 en 23 oktober CW Mechelen
dit eerste bericht zal worden ge-update zodra er een nieuwe datum bij komt.
Volgende datums zijn al bekend:
24 en 25 september: TW Antwerpen
1 en 2 Oktober: TW Merelbeke
1 en 2 oktober Opendeur LCI Denderleeuw
22 en 23 oktober CW Mechelen
dit eerste bericht zal worden ge-update zodra er een nieuwe datum bij komt.



- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ondertussen zijn er al wat meer datums gekend:
24-25/09 FSR + FNND (Schaarbeek / Schaerbeek + Antwerpen-Noord)
01-02/10 MKM + FKR (Stockem + Merelbeke)
08-09/10 FC + FSD (Charleroi Sud + Oostende)
15-16/10 NK + FHS (Kinkempois + Hasselt)
22-23/10 FAZ + FM (Salzinnes + Mechelen)
Ik stel voor dat we verdergaan in het topic bij de agenda, omdat dat daar toch meer thuis hoort.
24-25/09 FSR + FNND (Schaarbeek / Schaerbeek + Antwerpen-Noord)
01-02/10 MKM + FKR (Stockem + Merelbeke)
08-09/10 FC + FSD (Charleroi Sud + Oostende)
15-16/10 NK + FHS (Kinkempois + Hasselt)
22-23/10 FAZ + FM (Salzinnes + Mechelen)
Ik stel voor dat we verdergaan in het topic bij de agenda, omdat dat daar toch meer thuis hoort.
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
tof, alleen vind ik het raar dat er nog niets officieels is uitgebracht....



Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Zeer interessante opendeur dit weekend in TW Antwerpen-Noord.
Je kan (kon) in de stuurpost van de volgende loks: 1204, 1320, 1816(!!!), 2021, 2372, 2724, 2823, 5701.
Uitstekende organisatie.
Je kan (kon) in de stuurpost van de volgende loks: 1204, 1320, 1816(!!!), 2021, 2372, 2724, 2823, 5701.
Uitstekende organisatie.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Vandaag Antw Noord...
Prachtig en bij de derde man die ik iets technisch vroeg ontstond een interessant gesprek over Traxx, 13xx en 18xx.
Na een paar minuten vroeg hij of ik den Theo was, hij herkende mijn stookpaardjes van het forum.....
Een uur was toen zo om, mijn vrouw die stond te wachten was iets minder happy

Prachtig en bij de derde man die ik iets technisch vroeg ontstond een interessant gesprek over Traxx, 13xx en 18xx.
Na een paar minuten vroeg hij of ik den Theo was, hij herkende mijn stookpaardjes van het forum.....
Een uur was toen zo om, mijn vrouw die stond te wachten was iets minder happy



Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
En wie mocht die derde man dan wel zijn?dentheo schreef:Vandaag Antw Noord...
Prachtig en bij de derde man die ik iets technisch vroeg ontstond een interessant gesprek over Traxx, 13xx en 18xx.
Na een paar minuten vroeg hij of ik den Theo was, hij herkende mijn stookpaardjes van het forum.....
Een uur was toen zo om, mijn vrouw die stond te wachten was iets minder happy![]()
![]()

Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ben naar TW Schaarbeek geweest: locomotief/trein (en stuurpost!) toegankelijk van HLE 18, Desiro en M6.
Twas de moeite!
Twas de moeite!
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ben er ook geweest en was aardig verrast wat er allemaal te bezichtigen was, hoogtepunten waren toch wel Desiro en 18 

Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Was vandaag ook in Schaarbeek, vond het wel raar dat in de Desiro nog 2 delen van het stel nog plastiek over de zetels was. Iemand heeft uitleg gegeven over de M6, zijn dochter vond dat minder leuk denk ik.
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ben vandaag naar Antwerpen-Noord geweest. Mooi gearrangeerd, een propere hangar, alles fraai opgesteld, een interessante uitleg van een gemotiveerde gids... Goed gedaan!
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Hoi,
Ik ben gisteren naar Antwerpen Noord en Schaarbeek geweest en de beide werkplaatsen vond ik superinteressant.De werkplaats van Antwerpen Noord vond ik ronduit indrukwekkend.
Ook een dikke merci aan het vriendelijk personeel.
Lukas
Ik ben gisteren naar Antwerpen Noord en Schaarbeek geweest en de beide werkplaatsen vond ik superinteressant.De werkplaats van Antwerpen Noord vond ik ronduit indrukwekkend.
Ook een dikke merci aan het vriendelijk personeel.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ook ik ben vandaag even een kijkje gaan nemen in Antwerpen. Prima organisatie en interessante uitleg. Een pluim voor iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt. Gewoon leuk ook om eens door al die machinekamers en stuurposten te lopen en de evolutie over de jaren heen te ervaren.
Nu, over smaak valt niet te twisten, maar toch... als ik de 5404 van TSP op esthetisch gebied mag vergelijken met bijvoorbeeld de nieuwe HLE 18, dan valt het oordeel toch onmiskenbaar uit in het voordeel van de oude tante. Over de technische kwaliteiten van de HLE 18 hoeven we niet te twisten (en vergelijken met de HLD 54 is uiteraard onzinnig), maar had men daar nu echt geen ander 'gezicht' voor kunnen verzinnen? Zo'n 54 straat kracht, ernst en beweging uit. De 18 heeft het uitzicht alsof-ie al ergens tegenaan gereden is, of heeft minstens een banaal uiterlijk. Sta ik met die inschatting alleen of niet?
Architecturaal hoogtepunt vond ik dan weer het (niet te bezichtigen) seinhuis B9. Het zou eens grondig gereinigd moeten worden, maar wat een knap staaltje esthetisch verantwoorde bouwkunde! Hulde aan de architect (wiens naam ik nu wel graag zou kennen)!
Nu, over smaak valt niet te twisten, maar toch... als ik de 5404 van TSP op esthetisch gebied mag vergelijken met bijvoorbeeld de nieuwe HLE 18, dan valt het oordeel toch onmiskenbaar uit in het voordeel van de oude tante. Over de technische kwaliteiten van de HLE 18 hoeven we niet te twisten (en vergelijken met de HLD 54 is uiteraard onzinnig), maar had men daar nu echt geen ander 'gezicht' voor kunnen verzinnen? Zo'n 54 straat kracht, ernst en beweging uit. De 18 heeft het uitzicht alsof-ie al ergens tegenaan gereden is, of heeft minstens een banaal uiterlijk. Sta ik met die inschatting alleen of niet?
Architecturaal hoogtepunt vond ik dan weer het (niet te bezichtigen) seinhuis B9. Het zou eens grondig gereinigd moeten worden, maar wat een knap staaltje esthetisch verantwoorde bouwkunde! Hulde aan de architect (wiens naam ik nu wel graag zou kennen)!