Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Die hebben nochtans heel lang elk uur op Jambes gereden hoorMIVB-reiziger schreef:Gehoord van iemand die in FBN stond: vorige woensdag 24/08 zou de P 8602 Brussel-Zuid - Jemelle met een varken + een klassiekje gereden zijn. Kan dat kloppen? Komt dat nog voor? Voorbij Ottignies heb ik zelf nog nooit een varken gezien ...

Re: gewijzigde samenstelling.
Ik vermoed dat het om de 8605 ging: die wordt tijdens de vakantieperiode inderdaad in die samenstelling gereden.MIVB-reiziger schreef:Gehoord van iemand die in FBN stond: vorige woensdag 24/08 zou de P 8602 Brussel-Zuid - Jemelle met een varken + een klassiekje gereden zijn. Kan dat kloppen? Komt dat nog voor? Voorbij Ottignies heb ik zelf nog nooit een varken gezien ...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dat is inderdaad toch wel erg kort door de bocht. Als ik snel een lijstje - waarschijnlijk niet eens volledig - probeer te maken van AM Q's op de as Ottignies - Namen, kom aan volgende ritten: 6259, 6282, 7655, 6257, 6280, 6264, 6287, 6271 en 7653(NCV), evenals de reeds vermelde P-trein 8605(RCV). Daarnaast kan je onder "voorbij" Ottignies ook nog de P-trein 7661 (Dinant - Namen) verstaan, evenals alle IR k-treinen en diverse P-treinen op lijn 130 tussen Namen en Charleroi en lijn 140 tussen Ottignies en Charleroi. Toch wel een aardig lijstje dus...Voorbij Ottignies heb ik zelf nog nooit een varken gezien ...
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Voorbij Ottignies was inderdaad wat kort door de bocht - ik schreef dat vooral met LLN in het achterhoofd, waar varkens alledaags zijn. Het ging dus vooral over "voorbij Namen". 

-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Dat is de OBB-rijtuigenslag, die uitviel. Ongetwijffeld een defect (in de stam zitten nog maar 5 rijtuigen...). Op het Nederlandse gedeelte reed er een VIRM-IV (dus met 4 bakken)eagleheart schreef:varkensneus op benelux, is dit normaal?
heb dit vastgesteld met trein 9216 naar Brussel-zuid
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik herinner me nog een reisje met de Benelux van Den Haag naar Mechelen enkele winters geleden. In Roosendaal moesten we overstappen van een normale beneluxstam op 2 800's die verder zouden rijden naar Brussel.eagleheart schreef:varkensneus op benelux, is dit normaal?
heb dit vastgesteld met trein 9216 naar Brussel-zuid
Ik neem aan dat een vervangtrein met 2 800-stellen intussen zo goed als onmogelijk is, aangezien er maar 5 meer de Belgisch-Nederlandse grens over mogen. Maar 1 800 als vervangende Benelux zie je wel eens vaker.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik mag toch hopen dat er inmiddels een toelatingsprocedure loopt. Of eindigt de stoptrein straks stuctureel in Essen "wegens een technisch probleem"?Terminus schreef:Ik neem aan dat een vervangtrein met 2 800-stellen intussen zo goed als onmogelijk is, aangezien er maar 5 meer de Belgisch-Nederlandse grens over mogen.
Groetjes,
Rian
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb die combinatie gisteren ook nog gezien te FSN. Ze rijden al zeker terug een week mee, maar ik vermoed dat deze combinatie al de hele zomer op de IC G en IC P meereden. Zou het trouwens gisteren de laatste keer geweest zijn dat de 2 HLE27 met 8 M6'en meegereden heeft op deze verbindingen?Treinen9880 schreef:Vandaag reed de IC 1814 naar Antwerpen-Cetraal Met 1 Oude Klassiek (159), 1 City Rail (997) en 1 gemoderniseerde klassiek (685).
mvg,
Eddy (Treinen9880)




Re: gewijzigde samenstelling.
De klassiekskes reden enkel vorige week mee, de rest van de zomer werd gedaan door AM96 en M6-en.Stef schreef:Ik heb die combinatie gisteren ook nog gezien te FSN. Ze rijden al zeker terug een week mee, maar ik vermoed dat deze combinatie al de hele zomer op de IC G en IC P meereden. Zou het trouwens gisteren de laatste keer geweest zijn dat de 2 HLE27 met 8 M6'en meegereden heeft op deze verbindingen?Treinen9880 schreef:Vandaag reed de IC 1814 naar Antwerpen-Cetraal Met 1 Oude Klassiek (159), 1 City Rail (997) en 1 gemoderniseerde klassiek (685).
mvg,
Eddy (Treinen9880)
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik dacht ze in het begin van juli gezien te hebben gedurende een week.260689 schreef:De klassiekskes reden enkel vorige week mee, de rest van de zomer werd gedaan door AM96 en M6-en.Stef schreef:Ik heb die combinatie gisteren ook nog gezien te FSN. Ze rijden al zeker terug een week mee, maar ik vermoed dat deze combinatie al de hele zomer op de IC G en IC P meereden. Zou het trouwens gisteren de laatste keer geweest zijn dat de 2 HLE27 met 8 M6'en meegereden heeft op deze verbindingen?Treinen9880 schreef:Vandaag reed de IC 1814 naar Antwerpen-Cetraal Met 1 Oude Klassiek (159), 1 City Rail (997) en 1 gemoderniseerde klassiek (685).
mvg,
Eddy (Treinen9880)




Re: gewijzigde samenstelling.
De combinatie van de IC L: HLE 27 + M6 => 2741 reed vandaag met 10 M6'en ipv 8 M6'en, ik zag die combinatie staan in Sint-Niklaas Oost toen die stond te wachten voor zijn lege rit richting Dendermonde.




Re: gewijzigde samenstelling.
Heeft iemand een overzicht van het materieelinzet op de IR-i, tijdens de week en zeker ook tijdens het weekend?
Vandaag heb ik minstens twee, misschien zelfs drie verschillende stammen M6 zien passeren. In één geval kwam er wel een MS96 enkele minuten later, dus misschien was de M6 een overbrengingsrit om een later vertrek vanaf De Panne (onvoorzien) met M6 te kunnen verzekeren.
Het zou heel handig zijn om een lijstje te hebben per treinnummer, want nu is het echt een soort loterij. Je kunt op een Break vallen, een MS96 of een ruime stam M6. En dat maakt vaak een groot verschil, want ik ben vandaag natuurlijk net op één Break gevallen die absoluut stampvol zat en snikheet was. Toch wel vrij frappant dat de NMBS zo'n groot capaciteitsverschil per trein laat ontstaan (vergelijk eens één MS96 met acht M6'en!!), twee MS'en lijkt me in ieder geval een minimum om enigszins coherent te zijn.
Vandaag heb ik minstens twee, misschien zelfs drie verschillende stammen M6 zien passeren. In één geval kwam er wel een MS96 enkele minuten later, dus misschien was de M6 een overbrengingsrit om een later vertrek vanaf De Panne (onvoorzien) met M6 te kunnen verzekeren.
Het zou heel handig zijn om een lijstje te hebben per treinnummer, want nu is het echt een soort loterij. Je kunt op een Break vallen, een MS96 of een ruime stam M6. En dat maakt vaak een groot verschil, want ik ben vandaag natuurlijk net op één Break gevallen die absoluut stampvol zat en snikheet was. Toch wel vrij frappant dat de NMBS zo'n groot capaciteitsverschil per trein laat ontstaan (vergelijk eens één MS96 met acht M6'en!!), twee MS'en lijkt me in ieder geval een minimum om enigszins coherent te zijn.
Re: gewijzigde samenstelling.
NMBS leert uit zijn fouten.
Laundry Day 2010: trein 723 4 DMT's = een ramp
Laundry Day 2011: trein 723 8 M6-en = tbegon krap te worden ma het ging wel.
Laundry Day 2010: trein 723 4 DMT's = een ramp
Laundry Day 2011: trein 723 8 M6-en = tbegon krap te worden ma het ging wel.
Re: gewijzigde samenstelling.
Het was gisteren de Family Day van Rail Facilities (toegankelijk voor iedereen van de NMBS-groep) in Plopsaland De Panne. Vermoedelijk reden daarom sommige IR-treinen met lange M6-stammen, o.a. de IR met vertrek uit De Panne om 18u58 (die wij hebben genomen om terug te keren). Er was immers maar 1 extra trein voorzien (bestaande uit 3 MR 96). Ter info: deze kwam aan om 10u50 en vertrok weer uit De Panne om 17u30 (wat toch iets te vroeg is wetende dat het park maar om 19u sluit).MIVB-reiziger schreef:Heeft iemand een overzicht van het materieelinzet op de IR-i, tijdens de week en zeker ook tijdens het weekend?
Vandaag heb ik minstens twee, misschien zelfs drie verschillende stammen M6 zien passeren. In één geval kwam er wel een MS96 enkele minuten later, dus misschien was de M6 een overbrengingsrit om een later vertrek vanaf De Panne (onvoorzien) met M6 te kunnen verzekeren.
Het zou heel handig zijn om een lijstje te hebben per treinnummer, want nu is het echt een soort loterij. Je kunt op een Break vallen, een MS96 of een ruime stam M6. En dat maakt vaak een groot verschil, want ik ben vandaag natuurlijk net op één Break gevallen die absoluut stampvol zat en snikheet was. Toch wel vrij frappant dat de NMBS zo'n groot capaciteitsverschil per trein laat ontstaan (vergelijk eens één MS96 met acht M6'en!!), twee MS'en lijkt me in ieder geval een minimum om enigszins coherent te zijn.