Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216
BENELUX
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
^^Volgens mij niet... Maar in theorie zou het mogelijk kunnen zijn geweest dat de 1192 naar de Watergraafsmeer moest, wegens ATB-metingen (geen idee hoe vaak dat moet hoor, kan me geen andere reden verzinnen dat er een Hle11.8 naar NL moet...), dan zal het binnenkort nog een keer moeten. Maar het kan ook zijn, dat hij was ingezet omdat er een HLE28 defect was/ niet beschikbaar was, dan hoeft het niet nog een keer voor te komen.
Re: BENELUX
Of het werkelijk zo is weet ik niet maar volgens mijn bron ( NMBS intraweb ) reed die met OBB rijtuigen.MaartendeJ schreef:Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216
vandaag zou deze weer op de 9216 zitten....



Re: BENELUX
Dat is de theoretische samenstelling van de trein. Volgens intraweb rijdt de 9216 altijd met 6 OBB-rijtuigen (en dat is in praktijk dus zeker niet altijd het geval)Robin schreef:Of het werkelijk zo is weet ik niet maar volgens mijn bron ( NMBS intraweb ) reed die met OBB rijtuigen.MaartendeJ schreef:Volgens een ander forum zou het wel degelijk in de 9228 moeten hebben gezeten... (9233 is ermee gezien, 9252 was opgeheven door problemen rondom Hoofddorp/Schiphol.)Robin schreef:vandaag zitten ze blijkbaar wel op de 9216
vandaag zou deze weer op de 9216 zitten....
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...
Re: BENELUX
Mama mia, here we go againMaartendeJ schreef:De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...

Nouja, liever een te korte trein dan helemaal geen trein.
Re: BENELUX
De normale samenstelling met ÖBB-rijtuigen is ook al krapjes als je de stoelen gaat tellen.MaartendeJ schreef:De OBBstam (vandaag 9216-21-52-57) rijdt met wel met een hele karige samenstelling: A-B-B-B-A...
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Ik zag die vijfdelige inderdaad langsrijden vandaag, ongeveer een uur geleden in Den Haag HS (richting Amsterdam). Maar er was nog zitplaats zat op dat moment, voor zover ik kon zien.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Defect..Commendatore schreef:Waarom vallen er steeds rijtuigen weg?
Op het moment keert de benelux 's avonds "onder de kap" van Amsterdam Centraal ipv naar de Watergraafsmeer wegens een stam die in onderhoud gaat (dat is de slag 9228-9233) Dat is miv de volgende dienstregeling (2012) niet meer mogelijk. Gevolg: extra stam nodig.
NS(H) moet voor de stam zorgen (want: in NL verandert iets, dus NS(H) moet voor een nieuwe stam zorgen...
Er komen 10 OBB-rijtuigen bij. 7 voor de tweede stam (dus eigenlijk de tiende voor de BNL) en 3 reserverijtuigen. Er was sprake van dat er enkele ICR-rijtuigen de huidige stam gingen versterken, maar daar is vanaf gezien) Daarmee wordt er dus eingelijk een reserve/onderhoudsstam gecreeerd

-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Dat ze defect raken was me al wel duidelijk, ik vraag me alleen af wat er dan zoal defect gaat en hoe het kan dat dit zo vaak voorkomt.
Re: BENELUX
Zo wordt ook de capaciteit verminderd. Om een trein met 7 ICR te vervangen, heb je eigenlijk 8 ÖBB-rijtuigen nodig. Het zijn erg comfortabele rijtuigen, maar niet in de laatste plaats omdat de reizigers veel ruimte hebben - met name in de tweede klas zijn er minder plaatsen.MaartendeJ schreef:Er komen 10 OBB-rijtuigen bij. 7 voor de tweede stam (dus eigenlijk de tiende voor de BNL) en 3 reserverijtuigen. Er was sprake van dat er enkele ICR-rijtuigen de huidige stam gingen versterken, maar daar is vanaf gezien) Daarmee wordt er dus eingelijk een reserve/onderhoudsstam gecreeerd
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Dus hieruit begrijp ik dat de Benelux met ingang van de nieuwe dienstregeling niet verdwijnt? Meende dat hier sprake van was.
Groetjes,
Marianne
Groetjes,
Marianne



Re: BENELUX
Ik vrees dat dec 2012 ondertussen ook al onmogelijk is..... de Benelux rijdt nog wel 2 jaar ofzo.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Hoi
Maar er is toch geen enkel beletsel om de benelux via de hpgesnelheidslijn te laten rijden...
f
Maar er is toch geen enkel beletsel om de benelux via de hpgesnelheidslijn te laten rijden...
f