2377 met een ram van 8 M6'en die vertrok richting A'pen nadat hij de IC C liet passeren. Ik kon mijn ogen niet geloven daarnet

Robin schreef:even treintje omdraaien.
dan
![]()
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat???![]()
![]()
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg![]()
Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaalBart schreef:Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat???![]()
![]()
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg![]()
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling. Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden
Absoluut niet...Stef schreef:Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaalBart schreef:Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat???![]()
![]()
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg![]()
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling. Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden
EDIT: Zou het kunnen dat dit dan de eerste 23'er in commerciële dienst is met een ram M6?
Geweldig verhaal. En al bij al toch een deftige oplossing.Bart schreef: Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling. Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden