2377 + 8 M6

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

2377 + 8 M6

Bericht door Stef »

Vandaag gespot te Sint-Niklaas Oost

2377 met een ram van 8 M6'en die vertrok richting A'pen nadat hij de IC C liet passeren. Ik kon mijn ogen niet geloven daarnet :shock: Was dit een gewone overbrenging van materiaal naar A'pen??? Nog nooit eerder gezien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Robin »

rond welk uur was dit?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Stef »

19u45 vertrokken uit de bundel FSNO richting A'pen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door am62 »

Stond idd in de bundel van FSN toen ik omstreeks 16.25 uur passeerde in de IC naar FGSP met aansluitend P8984 FGSP FGRA (semi-direct)
Laatst gewijzigd door am62 op 01 sep 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Robin »

Blijkbaar heeft deze een toerke rond het noord gereden :shock: .
Is op weg naar Kortrijk TOP via L59 ;)

jammer dat ik het niet eerder wist :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Stef »

Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:

Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Robin »

even treintje omdraaien ;).
AfbeeldingAfbeelding dan :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Stef »

Robin schreef:even treintje omdraaien ;).
AfbeeldingAfbeelding dan :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Tekening klopt niet want panto wisselt niet van kant :lol: :wink: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Robin »

af en toe is wisselen om de slijtage gelijk te houden he :mrgreen: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Bart »

Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Stef »

Bart schreef:
Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaal :mrgreen:

EDIT: Zou het kunnen dat dit dan de eerste 23'er in commerciële dienst is met een ram M6?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door Steve »

Stef schreef:
Bart schreef:
Stef schreef:Wat een rare toestanden zijn dat??? :roll: :shock:
Laat het duidelijk zijn dat ik geïnteresseerd ben in de volledige uitleg :lol:
Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Bedankt voor de volledige uitleg, Bart! Man man, wat een verhaal :mrgreen:

EDIT: Zou het kunnen dat dit dan de eerste 23'er in commerciële dienst is met een ram M6?
Absoluut niet...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: 2377 + 8 M6

Bericht door HLE 2302 »

Bart schreef: Dat was de IC trein Poperinge > St-Niklaas.
De locomotief type 27, was bij het binnenrijden van het station Dendermonde in panne gevallen.
In Dendermonde hadden ze een loc type 23 ter beschikking, en hebben ze die 27 eraf gehaald, en een 23 eraan gehangen om toch de trein richting FSN niet te moeten afschaffen.
Aangekomen in FSNO wouden ze de loc type 23 rondzetten, om met die ram terug te kunnen keren. Maar wat bleek nu.... Dat HVR-M6 was voorzien van een GF koppeling :mrgreen: . Dan hebben ze alles geprobeerd om zo snel mogelijk een type 27 te vinden, die deze samenstelling kon wegtrekken uit FSNO, maar er was die bewuste dag geen enkele loc type 27 beschikbaar. Dus hebben ze met gans die samenstelling naar Antwerpen Noord gereden. Waarom naar Antwerpen Noord? Omdat dat de enige plaats is (in de omgeving van FSN), waar je in een soort lus kan rijden. Ze hebben die daar op het omloopspoor getrokken, rond het natuurreservaat (in NMBS termen "De Visput"), en alzo stond die 23 in de juiste richting, om met die samenstelling naar TOP Kortrijk te kunnen rijden 8)
Geweldig verhaal. En al bij al toch een deftige oplossing. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie