Mag treinbegeleider roken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door fets »

Steven schreef:Feit is dat zowel personeel als reiziger zich moeten houden aan de algemeen geldende regels van waar wel of niet mag gerookt worden. Het voorbeeld is er eentje van een station met open luifel daar kan en mag die TBG dus best een sigaretje opsteken.
Maar als de rokers dit doen net aan het einde van de enige roltrap zodat je niet anders kan dan door de smog te lopen als je op het perron komt, vind ik dit niet echt gepast. De ruimte aan de trappen zou een rookvrije perimeter moeten hebben zodat iedereen de keuze heeft of ie zich al dan niet laat bevangen door de rook.

Hoe open moet de luifel zijn voor het toegelaten is?
bv Brussel-Noord, Zuid, Berchem, Gent, Brugge -> geen probleem voor mij
maar Leuven, Luik, dat zijn toch al overkappingen om u tegen te zeggen en daar zie ik toch regelmatig volk er eentje opsteken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

het gaat niet over het algemeen rookverbod in dit onderwerp. Daar is hier in een ander onderwerp al in het lang en breed over gesproken. Het is niet de bedoeling die discussie zachtjes of hard over te doen. Het gaat over waar het personeel kan/mag roken.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door fets »

Steven schreef:het gaat niet over het algemeen rookverbod in dit onderwerp. Daar is hier in een ander onderwerp al in het lang en breed over gesproken. Het is niet de bedoeling die discussie zachtjes of hard over te doen. Het gaat over waar het personeel kan/mag roken.
Wel een TBG die onder de kap van Leuven of Luik op het perron, bij zijn wachtende trein, meestal nog met een OST en wat roodhemden erbij, staat te roken, dat vind ik erover...
Vergeet ook niet dat de TBG in principe ten allen tijde aanspreekbaar is voor reizigersvragen. De "imago-campagne" in de Metro van deze week waar de andere functies van de TBG belicht worden spreekt oa hierover.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Er zijn nu eenmaal rokende TBG's, wanneer kunnen ze dan wel roken volgens u?
Ik ben ook tegen roken maar ik versta wel dat je die mensen onmogelijk 8 à 9 kunt verbieden van een sigaretje te roken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Stijn91 »

Ik vroeg mij dit af, omdat ik het al een paar keer gezien had, dus dacht ik eraan om dit eens te vragen, het is toch het vragenhoekje voor iets.
melle

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door melle »

Ik vind niet dat je onderscheid kan maken tussen een TBG en een gewone reiziger. Als gewone reizigers een sigaretje opsteken dan kan dit toch ook zonder problemen? Wat niet wegneemt dat ik het erg asociaal vind wanneer mensen op een openbare plaats waar veel mensen staan een sigaret opsteken. Dit getuigt niet van veel respect t.o.v. de anderen naast je.

Zelf heb ik er een bloedhekel aan wanneer ik op een terras iets zit te drinken en er iemand een tafel naast je een sigaret opsteekt.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door HLE 2302 »

Waar is de tijd dat bijna iedereen rookte, en overal waar ze maar konden ? In de trein, op het perron, in het café ... !
Niemand die er iets aan opmerkte, en nu ? Oei, iemand steekt een sigaret op terwijl hij een terassje doet, zit te achten op zijn trein, etc. Een catastrofe !
En over het onderwerp zelf, een treinbegeleider is ook maar een mens. En als je het echt niet kan zien dat een treinbegeleider een sigaret rookt moet je maar aan de andere kant van het perron gaan staan. :)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Stijn91 »

Wat zijn sommige mensen hier nogal snel op hun tenen getrapt.
Ik zag het en vroeg het, het is niet van dit niet afkunnen, het is inderdaad ook maar een mens.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Asterix »

fets schreef:Maar als de rokers dit doen net aan het einde van de enige roltrap zodat je niet anders kan dan door de smog te lopen als je op het perron komt, vind ik dit niet echt gepast. De ruimte aan de trappen zou een rookvrije perimeter moeten hebben zodat iedereen de keuze heeft of ie zich al dan niet laat bevangen door de rook.
Net wat ik had gedacht: het spelletje zal gaan beginnen. Geef de niet-rokers een vinger en ze vragen een arm :roll:
Ik neem aan dat jij je nooit met de wagen verplaatst (als bestuurder of passagier)? Nooit met het vliegtuig hebt gereisd of met de bus? Of vraag je dan toestemming aan alle omwonenden die je passeert of je de smog (en das pas echte smog!) voor jouw transport mag uitbraken aan hun voordeur?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Beste mensen ik had gewaarschuwd dat we de discussie niet gingen over doen over roker of niet roker. Gelieve u aan de topic te houden, alle andere berichten zal ik verwijderen indien jullie verder doen. De laatste waarschuwing. Het grootste deel van de vraag is beantwoord. Daar moet dus niet te veel zever meer bijkomen. Afwijken staan we toe maar in bepaalde gevallen zoals deze hier zal ik streng toezien. Net om zware escalatie te voorkomen.
Trammist

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Trammist »

******************


bericht aangepast door moderator.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Bibke »

Een bushokje is geen werkpost/werkruimte/werkplaats. Dus hoort dit hier niet thuis.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door Steven »

Inderdaad, ik blijf niet waarschuwen.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door eagleheart »

ik dacht dat het sowieso voor iedereen verboden is om onder de overkapping van Luik en Leuven te roken?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Mag treinbegeleider roken

Bericht door trainfreak »

eagleheart schreef:ik dacht dat het sowieso voor iedereen verboden is om onder de overkapping van Luik en Leuven te roken?
In Antwerpen-Centraal mag ook niet gerookt worden, maar daar sta je dan wel naast een draaiende 41...
Plaats reactie