Op school ivm treinen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Brent

Op school ivm treinen

Bericht door Brent »

Vinden ze u ook zo speciaal omdat u geintereseerd bent in treinen? Bij mij is da zo van :"'J e do wére wè me zen trings..." vrij vertaald 8) : Hij is daar terug met zijn treinen hoor... :p
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Dieselfreak »

Van mij weten ze niet dat ik in treinen geïnteresseerd ben.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Treinen9880 »

Van mij wel weten ze het wel. Ze vinden mij ook wel "ne" rare. En durven er al eens mee lachen. Er zijn uitzonderingen die er toch een beetje respect voor hebben. Het interesseert mij totaal niet wat ze er over denken. Het is mij hobby en het blijft mijn hobby. Er is ook een in mijn klas die als hobby heeft vissen. En die zij tegen mij "wa ist er nu zo boeiend aan treinen". Ik was het zo beu om die reactie te krijgen da ik zij : " wat is er zo boeiend aan vissen, ze zwemmen toch doelloos rond ik hun aquarium." (sorry aan de mensen die ook vissen hebben. Het was in een vlag van boosheid.). Ik vind dat iedereen respect moet hebben voor ieder zijn hobby. Is zijn hobby nu treinen, vissen, vrachtwagens,... of wat weet ik allemaal,niet iedereen kan de zelfde interesses hebben.

Eddy (Treinen9880)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Dieselfreak »

Iemand die in auto's geïnteresseerd is, daar kijkt niemand van op, dat vindt iedereen normaal, maar iemand die in treinen geïnteresseerd is, die vinden ze gek. :|
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Treinen9880 »

Dieselfreak schreef:Iemand die in auto's geïnteresseerd is, daar kijkt niemand van op, dat vindt iedereen normaal, maar iemand die in treinen geïnteresseerd is, die vinden ze gek. :|
Daar heef ik je gelijk in. Terwijl eigenlijk helemaal het zelfde is.

Eddy (Treinen9880)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Dieselfreak »

Brent schreef:Bij mij is da zo van :"'J e do wére wè me zen trings..."
Wie zegt dat? Je familie? Je schoolgenoten? Leraars?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Steven »

Dieselfreak, de titel spreek van "op school ivm treinen" dan mogen we best aannemen dat het leerkrachten en leerlingen zijn.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Op school ivm treinen

Bericht door LML »

Enerzijds vinden ze me ook een 'speciaal geval' omdat ik interesse heb in treinen (+ de actualiteit). Anderzijds: bij wie komen ze steeds iets vragen i.v.m. treinen, dienstregelingen, overstaptijden, prijzen, e.d.? Juist... Bibi :D
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Treinen9880 »

LML schreef:Enerzijds vinden ze me ook een 'speciaal geval' omdat ik interesse heb in treinen (+ de actualiteit). Anderzijds: bij wie komen ze steeds iets vragen i.v.m. treinen, dienstregelingen, overstaptijden, prijzen, e.d.? Juist... Bibi :D
Dat komt bij mij ook af en toe voor.

Eddy (Treinen9880)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Brent

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Brent »

Dieselfreak schreef:
Brent schreef:Bij mij is da zo van :"'J e do wére wè me zen trings..."
Wie zegt dat? Je familie? Je schoolgenoten? Leraars?
Vooral de schoolgenoten. Leraars vinden dat boeiend 8) Zo begon een leraar tegen mij: "Ja , jij bent geintereseerd in treinen... Bij mij is de vonk van het reizen overgeslaan op mij door veel met de trein te reizen en dat doe ik nu nog steeds... "enzovoorts (die heeft zo een kwartier tegen mij staan praten hé). :lol:
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Op school ivm treinen

Bericht door TrainzDr3ver »

De meesten vinden het wel een interessante en originele hobby, vooral het treinspotten dan :P
Sommigen verklaren mij ook "zot" :lol:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Bordensteker »

Een speciale hebben ze me altijd wel gevonden.

Maar zowel in militaire dienst, als in mijn latere werkzame leven, heb ik ook altijd kans gezien om mijn speciale eigenschappen ten voordele van werkgevers aan te wenden.
En toen dat ergens na lange tijd door veranderde omstandigheden niet meer paste, ben ik er gelukkig met zachte hand naar buiten geduwd: daarmee dat ik nu het echt toffe werk van rangeerbestuurder mag doen! Echt een geluk bij een ongeluk, want ik blijk dit nog leuker te vinden dan mijn vorige werk in de luchtvaart.
Trammist

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Trammist »

Ervaring heeft me geleerd dat je met een trein-/tram-/bushobby beter niet te koop loopt, dat levert weinig positieve zaken op.
Je wordt bekeken als ne rare patat, en àls je ze al eens met iets kan helpen krijg je stank voor dank.
Belachelijk eigenlijk, terwijl er zo veel andere 'eigenaardige' interesses / hobby's bestaan. Voorbeelden zijn legio.

Gelukkig is de situatie bij mij niet meer zo dramatisch, ik heb de laatste jaren nl. een uitgebreid interessepakket gekweekt. Waar nog meer 'rare' interesses tussen zitten, zoals geschiedenis (wat boeit dat nu, da's allemaal al lang gebeurd) en politiek (flauwe mop over de regeringsvorming), nochtans geen abstracte (alhoewel) begrippen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Op school ivm treinen

Bericht door HLE 2302 »

Veel mensen vinden het inderdaad een rare hobby, maar dat zal mij een zorg wezen. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Op school ivm treinen

Bericht door Steven »

Kijk, je hobby verstoppen is raar dat doe ik dus niet. Heeft een ander er geen interesse in, ook goed. Ieder heeft zijn leven en doet wat hij graag doet. Dat andere iets raar vinden zal me dan worst wezen. Ik zie niet graag voetbal, vind dat een banale sport. Als mensen tegen mij beginnen zagen over voetbal dan zal ik ook andere onderwerpen opzoeken.
Plaats reactie