Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.
RER A&B zouden dan niet gemogen hebben
C,D en E zijn volledig van de SNCF
C,D en E zijn volledig van de SNCF
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.
Hoe moet ik dat verbod op Italiaanse stations zien? Is het echt zo'n ernstig delict daar?
Het is zo dat je daar beter niet met een camera kunt zwaaien op grote stations, of is het zelfs op de kleintjes verboden?
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kleine stationnetjes. Een deel zal wel onbemand zijn, het lijkt mij dan helemaal geen probleem. Maar wie weet tref ik een stationnetje aan dat nog open is, kan ik dan gedonder krijgen (met de lokettist) als ik de wachtruimte fotografeer?
Het is zo dat je daar beter niet met een camera kunt zwaaien op grote stations, of is het zelfs op de kleintjes verboden?
Ik ben vooral geïnteresseerd in de kleine stationnetjes. Een deel zal wel onbemand zijn, het lijkt mij dan helemaal geen probleem. Maar wie weet tref ik een stationnetje aan dat nog open is, kan ik dan gedonder krijgen (met de lokettist) als ik de wachtruimte fotografeer?
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op stations.
Volgens mij snappen de italianen er zelf ook niets meer van. Klik er gewoon op los en als ze gaan zeveren, alles behalve italiaans terug praten. Dan weten ze ook niet wat ze met je aan moeten.
Al moet ik wel zeggen dat ik het afgelopen jaar totaal geen problemen heb gehad bij spotten op FS stations.
Succes!
Al moet ik wel zeggen dat ik het afgelopen jaar totaal geen problemen heb gehad bij spotten op FS stations.
Succes!
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Hallo
Ik heb een vraagje over het fotograferen bij de SNCF.
Ik zou graag eens gaan treinspotten bij de SNCF maar weet niet zo goed hoe het daar in een zit met het fotograferen.
(Heb een mooie fotoreeks zien staan in de nieuwe ODB van de reeks 57 in Frankrijk) om die ook te hebben.
Grote en kleine stations
Groetjes Bjorn
Ik heb een vraagje over het fotograferen bij de SNCF.
Ik zou graag eens gaan treinspotten bij de SNCF maar weet niet zo goed hoe het daar in een zit met het fotograferen.
(Heb een mooie fotoreeks zien staan in de nieuwe ODB van de reeks 57 in Frankrijk) om die ook te hebben.
Grote en kleine stations
Groetjes Bjorn
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Gewoon er op los schieten, mochten ze gaan zeveren (wat mij de afgelopen 2 jaar niet meer is overkomen) dat dat niet mag, dan doe je alsof je neus bloedt. Ze zullen je hooguit manen om te stoppen.
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Dat van die toestemming die je moet kopen in Hongarije kan ik ook niet bevestigen trouwens. Ik ben op grote en kleine stations geweest en ben nergens ook maar aangesproken
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Op Budapest Kéleti Palyáudvár heb ik ook geen problemen gehad.
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
weet iemand hoe het met öekraine gaat ?
ik dacht dat het daar verboden was ?
Arjan
ik dacht dat het daar verboden was ?
Arjan
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Ik heb er nooit problemen gehad maar zoals overal zijn er regels: op het perron of openbare weg blijven. Alleen in industrieterreinen en havens moet je voorzichtig zijn, daar zijn ze onze hobby nog niet gewend. Ik ben er intussen drie keer geweest en ik ben één keer door de politie gecontroleerd geweest toen ik op een stationsplein trams stond te fotograferen. Het was een misverstand: ze dachten dat ik foto's maakte van de handelaars op een groentenmarkt naast de tramhalte. Toen dat was opgehelderd kon ik gewoon verder fotograferen.mat64 schreef:weet iemand hoe het met öekraine gaat ?
ik dacht dat het daar verboden was ?
Arjan
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Polen staat ondertussen ook in de OpeningsPost verwerkt. Met dank aan Fles voor het aanleveren van de tekst en dank aan kuba.g voor een vertaling!
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
voor NMBS: http://www.go-mobile.be/nl/sites/het-st ... oelatingen
de link van NS werkt precies niet meer
de link van NS werkt precies niet meer
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... feren.html
Zo wel.
En het is wel geld weg gooien. 3 personen in dienst om iedere fotograaf van een papiertje te voorzien. Jammer.
Zo wel.
En het is wel geld weg gooien. 3 personen in dienst om iedere fotograaf van een papiertje te voorzien. Jammer.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Ik begrijp ook niet waarom dat 3 personen nodig zijn voor zoiets. Maar die zullen ongetwijfeld wel nog wat meer te doen hebben dan wachten op mensen die een toelating vragenMark7758 schreef:http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/ ... feren.html
Zo wel.
En het is wel geld weg gooien. 3 personen in dienst om iedere fotograaf van een papiertje te voorzien. Jammer.
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Begrijp ook niet dat ik geen reactie heb gekregen ondanks dat ik ze 3 keer een mail heb gestuurd
Re: Regels van fotografie in binnen- en buitenland op statio
Gisteren was ik in Torino-Dora en kon niet aan de verleiding weerstaan onderstaand klassiekje te fotograferen!
Kreeg echter onder mijn voeten van een stationsbeambte die beweerde dat dit verboden was. Geen probleem, heb mijn foto's kunnen bewaren, met deze vriendelijke man nog wat gebabbeld over de spoorwegen en over grote werken die vertraging oplopen door geldgebrek... Hij wist ook nog te zeggen dat de oude Belgische klassiekjes veel betrouwbaarder zijn dan de nieuwe TTR stellen die ze nu hebben
Kreeg echter onder mijn voeten van een stationsbeambte die beweerde dat dit verboden was. Geen probleem, heb mijn foto's kunnen bewaren, met deze vriendelijke man nog wat gebabbeld over de spoorwegen en over grote werken die vertraging oplopen door geldgebrek... Hij wist ook nog te zeggen dat de oude Belgische klassiekjes veel betrouwbaarder zijn dan de nieuwe TTR stellen die ze nu hebben