Dat mag je volgens mij nu al vergeten.Stijn91 schreef:Het voordeel is misschien dat treinen langer worden.
NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Dat is ook niet logisch, als een trein bestaat uit 2 Breaks en die zit vol en men schaft 1 Break af, kan men toch een trein van 3 Breaks maken.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
wie zegt dat die derde break dan op het juiste punt staat om aan die twee andere te hangen. Stel je schaft een trein met break af tussen Brussel Dendermonde, da kan je die niet spontaan gaan aanhangen in Antwerpen aan een trein uit twee breaks omdat die het daar dan net nodig heeft. Daarboven komt nog dat men men misschien moet kiezen want er zijn misschien 2 treinen waar men een break extra kan gebruiken, dan is het kiezen. Veel hangt ook af van wat men twee uur later met die ene break wil doen. Want stel dat die extra break op zijn eindpunt komt van de die trein en nadien daar totaal overbodig staat dan moet je al haast een LEGE rit inlassen om die break dan toch op zijn volgende punt te krijgen om weer met mensen te rijden. Allemaal factoren waar je rekening moet mee houden, dus zeg niet zomaar snel effe een break gebruiken om die trein te versterken, je moet dus ook aan de gevolgen denken. Een zware puzzel.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Neem nu IR Antwerpen-Centraal - Luik
'S morgens is er een rit Lokeren - Antwerpen-Berchem (P7291) met 1 break, de voortzetting van IC 2304 (Poperinge - Lokeren).
Men kan die ene Break toch aan de Break hangen die naar Luik moet.
Ik beslis natuurlijk niet wat er met die Break moet gebeuren.
'S morgens is er een rit Lokeren - Antwerpen-Berchem (P7291) met 1 break, de voortzetting van IC 2304 (Poperinge - Lokeren).
Men kan die ene Break toch aan de Break hangen die naar Luik moet.
Ik beslis natuurlijk niet wat er met die Break moet gebeuren.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Maar als jij die eerste rit afschaft staat die break nog in Lokeren, wat ga je dan in Antwerpen doen?Stijn91 schreef:Neem nu IR Antwerpen-Centraal - Luik
'S morgens is er een rit Lokeren - Antwerpen-Berchem (P7291) met 1 break, de voortzetting van IC 2304 (Poperinge - Lokeren).
Men kan die ene Break toch aan de Break hangen die naar Luik moet.
Ik beslis natuurlijk niet wat er met die Break moet gebeuren.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Lege rit zeker, als je weet hoeveel lege ritten ik de voorbije 2 weken heb gezien.Steven schreef:Maar als jij die eerste rit afschaft staat die break nog in Lokeren, wat ga je dan in Antwerpen doen?Stijn91 schreef:Neem nu IR Antwerpen-Centraal - Luik
'S morgens is er een rit Lokeren - Antwerpen-Berchem (P7291) met 1 break, de voortzetting van IC 2304 (Poperinge - Lokeren).
Men kan die ene Break toch aan de Break hangen die naar Luik moet.
Ik beslis natuurlijk niet wat er met die Break moet gebeuren.
3 klassiekjes leeg door Ninove richting Denderleeuw.
2 Sprinters naar Brussel vanuit Aalst (doen een een P-trein Geraardsbergen - Aalst, trein vertrok te Aalst iets na 9u)
Dan nog is 2 lege klassiekjes die passeren door Aalst en 3 klassiekjes leeg door Aalst richting Denderleeuw.
Daarvoor nooit lege ritten gezien.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
misschien bestaat nu de kans door het afschaffen van al die treinen dat er ook minder lege ritten nodig zijn, dat kan je enkel zien als je de grafieken hebt van al het materieel.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
En als de Desiro's op het net komen komen er misschien treinen bij. Of gaat men 2 Desiro's gebruiken waar er maar 1 stel nodig is.Steven schreef:misschien bestaat nu de kans door het afschaffen van al die treinen dat er ook minder lege ritten nodig zijn, dat kan je enkel zien als je de grafieken hebt van al het materieel.
Sorry de logica begrijp ik niet altijd.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Hoe men de desiro ML zal gebruiken zullen we nog wel zien, voor deze die in depot Bertrix zullen ingezet worden zal het vrij eenvoudig zijn. Ze vervangen daar de MW41 en daar zal 1 Desiro ML 1 MW41 vervangen. Hoe ze ingezet worden op de andere lijnen zal van het uur afhangen, alleen of met meerdere gekoppeld.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Beste, drie klassiekjes leeg zou een ritje naar TW Merelbeke kunnen zijn...(is zo voorzien dacht ik)...Stijn91 schreef:Lege rit zeker, als je weet hoeveel lege ritten ik de voorbije 2 weken heb gezien.
3 klassiekjes leeg door Ninove richting Denderleeuw.
2 Sprinters naar Brussel vanuit Aalst (doen een een P-trein Geraardsbergen - Aalst, trein vertrok te Aalst iets na 9u)
Dan nog is 2 lege klassiekjes die passeren door Aalst en 3 klassiekjes leeg door Aalst richting Denderleeuw.
Daarvoor nooit lege ritten gezien.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Daar gaat plaats over zijn.Steven schreef:Hoe men de desiro ML zal gebruiken zullen we nog wel zien, voor deze die in depot Bertrix zullen ingezet worden zal het vrij eenvoudig zijn. Ze vervangen daar de MW41 en daar zal 1 Desiro ML 1 MW41 vervangen. Hoe ze ingezet worden op de andere lijnen zal van het uur afhangen, alleen of met meerdere gekoppeld.

Welk uur worden die dan overgebracht. 1 keer was rond 21u (door Ninove) en 1 was door Aalst (tussen 12 en 14u)am62 schreef:Beste, drie klassiekjes leeg zou een ritje naar TW Merelbeke kunnen zijn...(is zo voorzien dacht ik)...Stijn91 schreef:Lege rit zeker, als je weet hoeveel lege ritten ik de voorbije 2 weken heb gezien.
3 klassiekjes leeg door Ninove richting Denderleeuw.
2 Sprinters naar Brussel vanuit Aalst (doen een een P-trein Geraardsbergen - Aalst, trein vertrok te Aalst iets na 9u)
Dan nog is 2 lege klassiekjes die passeren door Aalst en 3 klassiekjes leeg door Aalst richting Denderleeuw.
Daarvoor nooit lege ritten gezien.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Weet ik niet, ik weet alleen dat er sinds kort een ritje naar Merelbeke (en terug) voorzien is.Stijn91 schreef:Welk uur worden die dan overgebracht. 1 keer was rond 21u (door Ninove) en 1 was door Aalst (tussen 12 en 14u)
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Het klopt dat op sommige treinen L-treinen Lier-Herentals minder volk zit (maar geen is overdreven). Maar de L-trein van 15u34 vanuit Lier richting Herentals, kent een redelijk bezetting Die afschaffen zou ik dus zeker ongepast vinden. Bovendien zouden de stations van Kessel, Nijlen en Bouwel een magere uurdienst overhouden, dit terwijl deze stations opvallend meer gebruikt worden als vorig jaar. Op die van 7u21 in Kessel richting Antwerpen is het elke dag rechtstaan voor reizigers die in Kessel opstappen, er stappen dan in Lier wel wat mensen af om richting Brussel te gaan, maar diegene die in Lier op deze trein stappen kunnen het vaak ook vergeten om te zitten. (wat wil je met slechts 2*AM86?).melle schreef:Ook lijnen 15 en 29 moeten inleveren
Zo wordt bijvoorbeeld de 4921 van Turnhout naar Antwerpen Centraal van 21:22 afgeschaft. Was het niet deze trein die ze altijd met een 8 x M6'en reden? Dan verbaast het mij eerlijk gezegd niet dat ze niet uit de energiekosten geraken. Voor de rest worden er enkele latere L-treinen van Herentals naar Mol en vice versa afgeschaft. Er zit inderdaad heel weinig volk op op dit tijdstip. Daarnaast wordt er in de dag volgens een twee-uursdienst gereden op de L-trein Lier-Herentals. Dit verbaast mij ook niet, vanaf 10 uur tot 15 uur zit er geen tot weinig volk op deze treinen. De stopplaats wolfstee verdwijnt ook.
Ik vind het geen 'slecht' plan wat deze lijnen betreft. Al had ik natuurlijk liever gezien dat men eens bij de te vette top ging snoeien. Want op deze manier, door de reizigers te straffen, krijg je een steeds grotere publieke opinie die zich tégen de NMBS keert...
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Deze station hebben qua reizigers toch veel treinen (4 per uur). Een uurdienst is hier veel beter.Nicholas schreef:Het klopt dat op sommige treinen L-treinen Lier-Herentals minder volk zit (maar geen is overdreven). Maar de L-trein van 15u34 vanuit Lier richting Herentals, kent een redelijk bezetting Die afschaffen zou ik dus zeker ongepast vinden. Bovendien zouden de stations van Kessel, Nijlen en Bouwel een magere uurdienst overhouden, dit terwijl deze stations opvallend meer gebruikt worden als vorig jaar. Op die van 7u21 in Kessel richting Antwerpen is het elke dag rechtstaan voor reizigers die in Kessel opstappen, er stappen dan in Lier wel wat mensen af om richting Brussel te gaan, maar diegene die in Lier op deze trein stappen kunnen het vaak ook vergeten om te zitten. (wat wil je met slechts 2*AM86?).melle schreef:Ook lijnen 15 en 29 moeten inleveren
Zo wordt bijvoorbeeld de 4921 van Turnhout naar Antwerpen Centraal van 21:22 afgeschaft. Was het niet deze trein die ze altijd met een 8 x M6'en reden? Dan verbaast het mij eerlijk gezegd niet dat ze niet uit de energiekosten geraken. Voor de rest worden er enkele latere L-treinen van Herentals naar Mol en vice versa afgeschaft. Er zit inderdaad heel weinig volk op op dit tijdstip. Daarnaast wordt er in de dag volgens een twee-uursdienst gereden op de L-trein Lier-Herentals. Dit verbaast mij ook niet, vanaf 10 uur tot 15 uur zit er geen tot weinig volk op deze treinen. De stopplaats wolfstee verdwijnt ook.
Ik vind het geen 'slecht' plan wat deze lijnen betreft. Al had ik natuurlijk liever gezien dat men eens bij de te vette top ging snoeien. Want op deze manier, door de reizigers te straffen, krijg je een steeds grotere publieke opinie die zich tégen de NMBS keert...
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Pff lijn 60
Ik neem de trein naar Brussel-West bijna elke dag 

