Dat model van Siemens heeft dat gewoonweg niet. Enkel juist na de stuurpost een klein stukje (lengte iets meer dan een meter schat ik) bij de Duitse versie maar dat is alles.dentheo schreef:Ben je zeker dat die terugkomt ????MaartendeJ schreef:Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.bobke schreef: Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Volgens mij stond ze er op "beurzen" ook niet op, ik denk dat ze er gewoon niet bij besteld is.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hopelijk meer dan onze SLT's na de eerste sneeuwval, toen werd sneeuw naar binnen gezogen via een niet goed afgedekt ventilatierooster aan de onderkant van de trein... Tweederde van de SLT-treinen kwam zo defect te staanRobin schreef:wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In Duitsland rijden ze toch al een tijdje en daar heeft men regio's met strengere winters dan hier bij ons.Robin schreef:wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is er bij de Duitse Desiro een afdekplaat op dat van die meter na.Steven schreef:In Duitsland rijden ze toch al een tijdje en daar heeft men regio's met strengere winters dan hier bij ons.Robin schreef:wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
we wonen dan ook wel in Belgie, hier kan allesSteven schreef:In Duitsland rijden ze toch al een tijdje en daar heeft men regio's met strengere winters dan hier bij ons.Robin schreef:wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.




Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
hoi
wanneer komen deze stellen nu uiteindelijk in dienst?
w
wanneer komen deze stellen nu uiteindelijk in dienst?
w
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tijdens de opendeurdagen in Schaarbeek stond er op dat deze in 2012 in dienst moeten komen.ferry schreef:hoi
wanneer komen deze stellen nu uiteindelijk in dienst?
w
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
Als ze bij de eerste sneeuwvlokken massaal in panne vallen, en men weer klassiekjes moet bovenhalen, wil ik dat spektakel niet missen
Groeten,
Joris De Mol
Al is de Rhein vallei daar niet echt bij volgens mij...Steven schreef:In Duitsland rijden ze toch al een tijdje en daar heeft men regio's met strengere winters dan hier bij ons.Robin schreef:wacht maar in de winter als het een ganse nacht heeft gesneeuwd, is benieuwd hoeveel er dan nog gaan rijden.Stijn91 schreef:Het belangrijkste is toch gewoon dat ze rijden.
Als ze bij de eerste sneeuwvlokken massaal in panne vallen, en men weer klassiekjes moet bovenhalen, wil ik dat spektakel niet missen

Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
klassiekjes hebben dan weer een andere zwakte. De compressor van een klassiekje heb ik afgelopen winter gewoon weten bevriezen waar we op stonden te kijken (Libramont).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Laten we hopen dat de klassiekjes er dan nog zijn om als reservemateriaal te dienen. Ik zie het eerder gebeuren dat de klassiekjes naar de sloper gaan en we bij problemen weer met afschaffingen en verkorte samenstellingen zittenJoris schreef: Als ze bij de eerste sneeuwvlokken massaal in panne vallen, en men weer klassiekjes moet bovenhalen, wil ik dat spektakel niet missen![]()
Groeten,
Joris De Mol


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wanneer zouden de opleidingen voor de treinbestuurders beginnen?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ten vroegste nadat Siemens de homologatie vastheeft om ze mee te kunnen geven met de oplevering aan de NMBS. Zolang er geen homologatie is, zijn al die stellen eigendom van Siemens.Stijn91 schreef:Wanneer zouden de opleidingen voor de treinbestuurders beginnen?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar ik heb iets gelezen van opleidingen in november, waren het nu de treinbestuurders of de Infrabel stationchefs of zoiets.Steven schreef:Ten vroegste nadat Siemens de homologatie vastheeft om ze mee te kunnen geven met de oplevering aan de NMBS. Zolang er geen homologatie is, zijn al die stellen eigendom van Siemens.Stijn91 schreef:Wanneer zouden de opleidingen voor de treinbestuurders beginnen?