NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Toen de order werd geplaatst voor nieuwe elektrische locomotieven heeft ook Alstom een bod uitgebracht, en wel met de Prima 6000. Waarom er voor Siemens is gekozen is mij niet bekend, waarschijnlijk had Siemens een financieel interessanter plaatje dan Alstom.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
COCOKEN007 schreef:hoi,
ik spreek van TGV, type 13 en type 96 is een Deens concept en gebouwd in Frankrijk.
Ter info de NMBS bezit geen enkele TGV, enkel een aantal Thalys-stellen in een bedrijf waarvan de SNCF de grootste aandeelhouder is, hoe zou het dan komen dat die kleine Belgen NIETS te zeggen hebben?? Trouwens had Siemens in die tijd al een trein die geschikt was om op TVM-430 te rijden? Ik denk het niet. Daarnaast bezitten ze nog een paar Eurostar treinen, waarvan we dan nog eentje lekker hebben laten stilstaan in Brussel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Was het niet zo dat de Siemens-machine haar waarde al had bewezen en dat de Prima 6000 nog in ontwikkeling was?AlexNL schreef:Toen de order werd geplaatst voor nieuwe elektrische locomotieven heeft ook Alstom een bod uitgebracht, en wel met de Prima 6000. Waarom er voor Siemens is gekozen is mij niet bekend, waarschijnlijk had Siemens een financieel interessanter plaatje dan Alstom.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe komt het dat er één stil staat in Brussel? Ze kunnen toch wel alle stellen laten rijden en de andere één rit minder doen zo.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Een stel rijvaardig houden kost meer dan het te laten stilstaan.bobke schreef:Hoe komt het dat er één stil staat in Brussel? Ze kunnen toch wel alle stellen laten rijden en de andere één rit minder doen zo.
Als er dus 1 stel minder onderhouden moet worden is dat een uitgespaarde kost.
Beter nog zou zijn om het ergens anders nuttig te gebruiken of te verkopen, maar die Eurostars zijn zo specifiek gemaakt voor de rit naar de UK dat ze ergens anders nogal slecht zullen renderen.
De SNCF heeft een aantal Eurostars die ze teveel hadden overgeheveld naar de binnenlandse TGV dienst, maar Begië heeft niet zoiets als een binnenlands TGV net.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Daarvoor is ons belgenlandje te klein.pietje schreef:Een stel rijvaardig houden kost meer dan het te laten stilstaan.bobke schreef:Hoe komt het dat er één stil staat in Brussel? Ze kunnen toch wel alle stellen laten rijden en de andere één rit minder doen zo.
Als er dus 1 stel minder onderhouden moet worden is dat een uitgespaarde kost.
Beter nog zou zijn om het ergens anders nuttig te gebruiken of te verkopen, maar die Eurostars zijn zo specifiek gemaakt voor de rit naar de UK dat ze ergens anders nogal slecht zullen renderen.
De SNCF heeft een aantal Eurostars die ze teveel hadden overgeheveld naar de binnenlandse TGV dienst, maar Begië heeft niet zoiets als een binnenlands TGV net.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Had die Eurostar nou ATB gehad, dan had er alvast een voorlopige Fyra-dienst mee gereden kunnen worden 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja, maar het grote nadeel van die Eurostar is dat het een zééééééééééééééééér lange trein is, bijna 400 m en door de gedeelde wielstellen zijn daar niet zomaar rijtuigen tussen uit te halen.AlexNL schreef:Had die Eurostar nou ATB gehad, dan had er alvast een voorlopige Fyra-dienst mee gereden kunnen worden
Het zou qua PR nogal moeilijk te verklaren zijn waarom er zo een lange trein wordt ingezet voor een handvol reizigers.
Ik zou eerder gedacht hebben dat ze die zouden gebruiken voor vakantietreinen naar het zuiden van Frankrijk of de Alpen, zoals de SNCF ook doet met haar overschot.
Dan moet natuurlijk ook wel een 1.5 kV installatie ingebouwd worden, zoals de Fransen zelf ook gedaan hebben.
Ofwel verwacht de NMBS om ooit eens een volledig stel in de vernieling te rijden, dan hebben ze nog een reserve

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Van de Desiro naar de Eurostar. We zijn lichtjes off topic aan het gaan 





Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarom kan er is geen nieuws komen hoe het zit met die testen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hé Steven, staat die daar nog ?Steven schreef: Daarnaast bezitten ze nog een paar Eurostar treinen, waarvan we dan nog eentje lekker hebben laten stilstaan in Brussel.
Ik dacht dat die nu in Londen (Temple Mills ?) stond als "pluktrein"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
hoi iedereen,
ik heb me verder geinformeerd van wie beslist over het kopen van de Desiro treinstellen.
Er zijn praktisch geen mensen die weten wie daarover beslist binnen de NMBS.
Ik vind dat raar dat we dat en ook ikzelf niet weet want is toch met een gedeelte van de belastingbetaler dat deze machines worden aangekocht.
Ik weet wel dat de NMBS een draaiboek opsteld waarin instaat aan waar ze allemaal moeten voldoen maar wie er uiteindelijk over beslist is een misterie en toch ga ik verder uitpluizen wie er achter zit al kan het nog een jaar duren.
Vg
Cocoken
ik heb me verder geinformeerd van wie beslist over het kopen van de Desiro treinstellen.
Er zijn praktisch geen mensen die weten wie daarover beslist binnen de NMBS.
Ik vind dat raar dat we dat en ook ikzelf niet weet want is toch met een gedeelte van de belastingbetaler dat deze machines worden aangekocht.
Ik weet wel dat de NMBS een draaiboek opsteld waarin instaat aan waar ze allemaal moeten voldoen maar wie er uiteindelijk over beslist is een misterie en toch ga ik verder uitpluizen wie er achter zit al kan het nog een jaar duren.
Vg
Cocoken
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er is niet 1 persoon die beslist maar een groep van personen die deel uitmaken van de hogere functies binnen de directie die over dergelijke zaken beslissen. Als je echt alle namen wil weten wens ik u veel geluk toe maar dat is iets dat je niet te weten komt.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In alle treinen zijn tafeltjes verrekt handig. Het is niet omdat je maar een half uur in een trein zit dat je dit soort voorzieningen moet wegnemen.Stijn91 schreef: Dat is waar, maar in een stoptrein is dat niet echt nodig, moest dat niet aanwezig zijn in een IC trein waar je soms 1u tot 2u opzit dat zou erg zijn.