Oudste trein bijna met pensioen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Treinen9880 »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
factageklerk

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door factageklerk »

Wel ik passeer daar regelmatig ik hoop dat men deze trein gaat bewaren voor het nageslacht zodat men kan zien hoe spoorwegarbeiders op verplaatsing leven en werken
sandern

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door sandern »

Heeft er iemand meer foto's van deze trein? (binnenkant)

Wel eens leuk om te zien.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door trainfreak »

Jammer dat ze er wel niet bijzeggen hoe oud die trein nu werkelijk is!
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door LML »

Op de website van de geweldige sensatiekrant 'HLN' staat er een videofragment (met binneninrichting). Als we diezelfde krant ook mogen geloven, zou die trein bijna tegen de 80 jaar zitten... :roll:

Bovenstaande video-link (VTM) en de video in HLN zijn trouwens dezelfde... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Robin »

lijkt me straf dat deze word gestopt, deze is nog niet zolang geleden voorzien van nieuwe stickers.
als ik het goed heb zijn er 2 zulke treinen waarvan 1 altijd meegaat met de zeeftrein.
lijkt me een heuse familiesfeer in die trein onderling :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Steven »

ik dacht ook dat ze er daar 2 of 3 van hadden, maar of die allemaal even oud zijn is een andere vraag.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door msts.be »

Gaat men die dan vervangen door de I5-en van Infrabel (die naar het schijnt in renovatie zijn) ? Of zijn er compleet nieuwe werktreinen voorzien ?

Nu, men heeft nog jongere wagens genoeg hé: als de testritten met de HLE18 gedaan zijn kan men het meetrijtuig 00014 weer ombouwen, en ook het Bistro-rijtuig staat nog ergens te verrotten..
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Robin »

het bistro rijtuig heb ik nog gezien in Eeklo van de zomer en zag er nog goed uit hoor!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Terminus »

Robin schreef:het bistro rijtuig heb ik nog gezien in Eeklo van de zomer en zag er nog goed uit hoor!
Dat was waarschijnlijk de SR3 (bar-disco) die je zag. Die zullen ze nog wel een tijdje bewaren voor speciale treinen.
Dietrich

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Dietrich »

Tijdje geleden heeft er meer info op dit forum geplaatst geweest, door Vic dacht ik.

Als ik het mij goed herinner zijn dit de rijtuigen van de eerste elektrische of dieselmotorstellen, denk periode jaren 30. Dus leeftijd van 80 jaar zal er niet veel naast zijn.

Natuurlijk, dit de "oudste trein" noemen is wel nogal een vergissing.
factageklerk

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door factageklerk »

Ze dateren van 1935 en het zouden de tussenwagens geweest zijn van de eerste elektrische stellen (zo vertelde men toch op het forum van modelspoormagazine) Ze zouden nog in Aarschot blijven tot half november ofzo dacht ik gehoord te hebben. Ze staan daar omdat er momenteel dwarsliggers/ballast vernieuwd word tussen Aarschot en Lier
Cipallieter

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Cipallieter »

Recent zag ik in het station van Vilvoorde een aantal rijtuigen staan waarop 'Leeftrein' of iets dergelijks op staat. De tekst was vanop afstand moeilijk te lezen maar ik meen dat er ook nog 'Schaarbeek' bij vermeld stond.

Is dat een gelijkaardige trein?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door msts.be »

factageklerk schreef:Ze dateren van 1935 en het zouden de tussenwagens geweest zijn van de eerste elektrische stellen (zo vertelde men toch op het forum van modelspoormagazine)
Yep, een deel van de rijtuigen zijn tussenrijtuigen van de AM35, een ander deel zijn I1'en en I2'en.
Cipallieter schreef:Recent zag ik in het station van Vilvoorde een aantal rijtuigen staan waarop 'Leeftrein' of iets dergelijks op staat. De tekst was vanop afstand moeilijk te lezen maar ik meen dat er ook nog 'Schaarbeek' bij vermeld stond.

Is dat een gelijkaardige trein?
Ik denk het wel, aangezien ik onder leeftrein hetzelfde versta als wat er in het filmpje getoond wordt. En er zijn toch meerdere ploegen tegelijkertijd op verschillende werven bezig, dus is het best mogelijk dat er ook verschillende leeftreinen zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Oudste trein bijna met pensioen

Bericht door Shrek »

Ik heb er al zeker 2 verschillende gezien, deze rode en een verbleekte witte. Misschien zijn er nog wel meer :)
Plaats reactie