IC/IR2007
Dus wordt het nog wat wachten op de snelle p-trein Brussel - Zottegem.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
Maar ze mogen ons lijn 89 niet vergeten ze!!!!

Uit Zottegem zijn eerlijk gezegd toch al genoeg treinen richting Brussel. Blijkbaar is het Wafelijzer dichtgevallen te FZT. (en de andere kant te Mons)Duikbril AM86 schreef:Dus wordt het nog wat wachten op de snelle p-trein Brussel - Zottegem.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar

am62 schreef:Uit Zottegem zijn eerlijk gezegd toch al genoeg treinen richting Brussel. Blijkbaar is het Wafelijzer dichtgevallen te FZT. (en de andere kant te Mons)Duikbril AM86 schreef:Dus wordt het nog wat wachten op de snelle p-trein Brussel - Zottegem.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
Eingelijk vind ik die snelle P-trein niet écht nodig als hij maar tot FZT gaat, als hij bijvoorbeeld (LK)-FDN-FZT-(FDD)-FBMZ deed dan leek het nog nuttig en vullend, een CR en een IC bijgevuld met P-treinen in de spits lijkt mij meer dan genoeg (in FDN zijn er al een pak minder P's dus de verlenging tot FDN zou eventueel intressant zijn (of e.v. LK))
Des goed nieuws!am62 schreef:Wel volgens de allerlaatste plannen zou het weldegelijk toch een snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel worden...
Nu heeft Zottegem, Oudenaarde, Kortrijk en de andere tussenstations ook een snelle verbinding met Brussel, zonder tijdverlies in stations zoals Schoupkerke (Liedekerke) en Denderleeuw, daar stoppen toch al treinen genoeg!

Nu ben ik echt wel tevreden ze, ik gaan direct reclame maken voor dienen trein!!

Dat zal toch nen M6 woden?
Stopt hem ook in Brussel-Congres?
het verlies door te stoppen in liedekerke en/of denderleeuw is minimaal hoor, trouwens die treinen moeten in denderleeuw toch trager rijden (de maximum snelheid op doorgaande hoofdsporen is 80 als de trein al het geluk heeft zo te mogen binnekomen zoniet is het 40 of 70 (komende uit aalst op hoofdspoor))
Dat zou me verbazen, kheb meer zo een voorgevoel dat ze M4's gaan gebruiken. (met 2 ADX'en zoals IR 4107 bijvoorbeeld), dan kunnen ze de M4m's wissellen met de ICH (FMC-FSR) en de ICC/IRf/L (FSD-LK-FM-FLV)Duikbril AM86 schreef: Dat zal toch nen M6 woden?
Duikbril AM86 schreef:Stopt hem ook in Brussel-Congres?
ik weet niet of er een goede markt zal zijn voor Brussel-Congres
indien wel is het niet zo intressant die P-trein te laten stoppen ginter. Er zou beter dan een andere P-trein stoppen die de L 89 opmoet. Zoals Steven hierboven zegt is er al een minieme tijdswinst met het weglaten van sommige stopplaatsen, met de stop in Brussel-Congres zou deze trein van LK naar FBN evenlang opdoen als een andere trein. (IC L).
a propos, nog nieuws de P 7905 (FDN 6h44 FSR 8h00) en de P 8906 (FSR 16h56 FDN 18h22) ook met M4m ADX rijden i.p.v gewoon rijtuigen
Die info staat bij de BTTB.Raf schreef:Weet er al iemand iets van dienstregeling voor deze P-treinen van Hasselt naar Brussel?Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al
Bedankt!!FLV-FGSP schreef:Die info staat bij de BTTB.Raf schreef:Weet er al iemand iets van dienstregeling voor deze P-treinen van Hasselt naar Brussel?Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al
http://img430.imageshack.us/img430/9489 ... 7nw3tf.jpg
op deze kaart kan je zien hoe het ontwerp er uit ziet voor de diensten, hoofdletters zijn IC treinen (rode lijnen) kleine letters de IR (blauwe lijnen) en groene lijnen zijn de L of CR treinen dit is de kaart voor noordwest belgie (oost wes vlaanderen en een stuk vlaams brabant en antwerpen
op deze kaart kan je zien hoe het ontwerp er uit ziet voor de diensten, hoofdletters zijn IC treinen (rode lijnen) kleine letters de IR (blauwe lijnen) en groene lijnen zijn de L of CR treinen dit is de kaart voor noordwest belgie (oost wes vlaanderen en een stuk vlaams brabant en antwerpen
Idd een leuke kaart die door de BTTB werd toegevoegd aan hun site !Steven schreef:http://img430.imageshack.us/img430/9489 ... 7nw3tf.jpg