Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Ik meen in het ondergronds gedeelte soort blokbeveiliging gezien te hebben, zou dat niet geïnstalleerd zijn op de helling naar boven ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Ongeval is net gebeurt na de beveiliging. De watman van de tweede tram verwachte totaal niet dat hier een tram kon stilstaan (comunicatie fout?), de eerste tram stond stil door werken aan het spoor. Moet een ferme tik zijn geweest als je de schade bekijkt!
Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Ik heb enkele foto's van de 2de tram (Hermelijn 7242) staat momenteel uitgeweken ter hoogte van de halte A. Van Cauwelaertlaan.



Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Ja daar is een serieuze duif tegen gevlogen 

Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
Maar de tram stond nog wel duidelijk op de helling en dus goed "verlicht".Lekens M. schreef:Ongeval is net gebeurt na de beveiliging. De watman van de tweede tram verwachte totaal niet dat hier een tram kon stilstaan (comunicatie fout?), de eerste tram stond stil door werken aan het spoor. Moet een ferme tik zijn geweest als je de schade bekijkt!
Was zichtbaar op het ATV nieuws, niet op de foto's hierna.
Zelfs als hij net achter de helling zou gestaan hebben, is dat potentieel gevaarlijk, want dan zie je hem wel zeer laat....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
kopstaart aanrijding bij De Lijn volgt meestal in ontslag van de achterste bestuurder



Re: Kopstaartbotsing trams bij uitkomen metrogedeelte. Antw.
'Honderd meter voor de werfzone stond een signalisatiebord', luidt het bij De Lijn. 'Chauffeurs weten dat ze dan stapvoets moeten rijden.', aldus een verklaring in De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=943IK8DS).