De toekomst van de HLE12
Re: De toekomst van de HLE12
Bij cargo hebben ze reeksen 12, 13 en 29 om naar Frankrijk te rijden. Reeksen 13 en 29 zijn krachtiger en moderner. Dus het lijkt mij logisch dat de oudste eruit gaat. Net als de 15 en 16 zou reeks 12 nog gebruikt kunnen worden, maar omdat ze met zo weinig zijn zijn ze duurder in onderhoud dan de rest. Dat zal hen nu de das omdoen ...
Re: De toekomst van de HLE12
Buiten de 25KV installatie zijn ze identiek aan de reekse 21/27.Shrek schreef:Bij cargo hebben ze reeksen 12, 13 en 29 om naar Frankrijk te rijden. Reeksen 13 en 29 zijn krachtiger en moderner. Dus het lijkt mij logisch dat de oudste eruit gaat. Net als de 15 en 16 zou reeks 12 nog gebruikt kunnen worden, maar omdat ze met zo weinig zijn zijn ze duurder in onderhoud dan de rest. Dat zal hen nu de das omdoen ...
Re: De toekomst van de HLE12
De draaistellen zijn allen identiek, op de zwaardere tractiemotoren van de 27 na. En misschien iets met de anti-slingerdempers van de 11, daar ben ik niet helemaal zeker over.dentheo schreef:bij 12,11,21,27 ???
Vanmiddag ander verhaal gehoord...maar het was in het frans...misschien verkeerd verstaan.
Zelfs de draaistellen zouden verschillen hebben ..
Re: De toekomst van de HLE12
Ik dacht dat die anti-slingerdempers er al af waren ?
Waren die niet voor de 160kmh ?
Reden ze dat nog op het stukje naar Schiphol ?
Waren die niet voor de 160kmh ?
Reden ze dat nog op het stukje naar Schiphol ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De toekomst van de HLE12
alle T12 worden vanaf 2012 blijkbaar op non-actief gezet en er zou sprake zijn van een verkoop samen met T11
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: De toekomst van de HLE12
Nee, max 140. Alleen de Thalys , die toen nog via de Oude Lijn (Leiden, Den Haag) reed ipv via de HSL, mocht daar (Den Haag Mariahoeve - Hoofddorp) 160 in reizigersdienst.dentheo schreef:Ik dacht dat die anti-slingerdempers er al af waren ?
Waren die niet voor de 160kmh ?
Reden ze dat nog op het stukje naar Schiphol ?
Re: De toekomst van de HLE12
Ooit heeft de Benelux dat ook gedaan (geprobeerd?) en zelfs die dempers gekregen, maar dat is ondertussen al 15 jaar geleden....
Laatst gewijzigd door dentheo op 27 nov 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De toekomst van de HLE12
Er zitten zeker dergelijke dempers op. Zie maar bv. http://www.railfaneurope.net/pix/be/ele ... -05-13.jpgdentheo schreef:Ik dacht dat die anti-slingerdempers er al af waren ?
Waren die niet voor de 160kmh ?
Reden ze dat nog op het stukje naar Schiphol ?
Maar ze mogen inderdaad max. 140km/u.
Re: De toekomst van de HLE12
Maar de 11 heeft volgens mij dan weer een andere reminstallatie dan de rest van de familie;;; Oerlikon versus Westinghouse ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De toekomst van de HLE12
een 11 heeft een pneumatische remcentrale met impulsremkraan, daar waar de andere locs van die familie een FV4 remkraan hebben.
Re: De toekomst van de HLE12
Steven, die pneumatische remcentrale met impulsremkraan is dat zoals een KNORR-remkraan?Steven schreef:een 11 heeft een pneumatische remcentrale met impulsremkraan, daar waar de andere locs van die familie een FV4 remkraan hebben.
Ik weet dat de TB's die opleiding op de T11 kregen toen die uit de BENELUX kwamen, het moeilijk hadden om de rem onder de knie te krijgen.
Re: De toekomst van de HLE12
Was dat niet één van de eerste EP rem in die tijd ???Bibke schreef: Ik weet dat de TB's die opleiding op de T11 kregen toen die uit de BENELUX kwamen, het moeilijk hadden om de rem onder de knie te krijgen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De toekomst van de HLE12
Nee, de T11 heeft zelfs geen EP rem dacht ik. Wat hem anders maakt is dat T11 impulsremkranen heeft ipv de gewone remkraan FV4 op 12/21/27.
Re: De toekomst van de HLE12
heeft inderdaad geen EP rem, de rijtuigen hadden het evenmin dat zou dus nutteloos geweest zijn.
Re: De toekomst van de HLE12
Natuurlijk, stom van mij.MIVB-reiziger schreef:Een loc die zowel 3 kV DC als 25 kV AC aankan lijkt me steeds welkom in een land als Tsjechië, nee?sncf-sncb schreef:Wat zouden ze in vredesnaam in Tsjechië met die dingen moeten?