Dienstregeling 2012
-
Re: Dienstregeling 2012
De verbinding tussen Zwolle (in Nederland) en Lille lijkt er in elk geval enorm op achteruit te zijn gegaan: kon ik vroeger rond half twaalf in Lille zijn, nu is dat pas om 12.50. Daarnaast is er minimaal een uur bovenop de reistijd gekomen, zowel heen als terug, en is mijn laatste reismogelijkheid ook nog eens een uur vroeger. Raar ook dat er een gat van twee uur in de dienstregeling zit, en dat er dus vanuit Kortrijk/Antwerpen geen trein is die rond 11.50 in Lille aankomt, want dan was de schade nog enigszins te overzien geweest.
EDIT: de lijnfolder en, op een ietwat onduidelijke manier, railtime.be geven trouwens wel een vroegere reismogelijkheid waarbij ik om 11.50 in Lille kan zijn. Misschien toch een foutje of onhandigheidje in de reisplanners? EDIT3: volgens de nationale planner rijdt hij ook gewoon, volgens de internationale (zowel die van de NMBS als Bahn.de) echter niet.
EDIT2: met wat gepuzzel heb ik zelfs een route (over Brussel/Tournai) kunnen achterhalen waarmee ik er rond de tijd van mijn oude eerste reismogelijkheid kan zijn, namelijk 11.35. Wel raar dat Bahn.de en de internationale planner van de NMBS deze route niet laten zien.
EDIT: de lijnfolder en, op een ietwat onduidelijke manier, railtime.be geven trouwens wel een vroegere reismogelijkheid waarbij ik om 11.50 in Lille kan zijn. Misschien toch een foutje of onhandigheidje in de reisplanners? EDIT3: volgens de nationale planner rijdt hij ook gewoon, volgens de internationale (zowel die van de NMBS als Bahn.de) echter niet.
EDIT2: met wat gepuzzel heb ik zelfs een route (over Brussel/Tournai) kunnen achterhalen waarmee ik er rond de tijd van mijn oude eerste reismogelijkheid kan zijn, namelijk 11.35. Wel raar dat Bahn.de en de internationale planner van de NMBS deze route niet laten zien.
Laatst gewijzigd door Commendatore op 11 dec 2011, 23:46, 11 keer totaal gewijzigd.
Tuurlijk lukt dit, er kunnen 2 gekoppelde Thalys stellen aan het perron.[/quote]260689 schreef: Stoptrein naar Essen/Roosendaal en IR naar Noorderkempen tesamen op spoor 24
f
Niet op Zondag ? Volgens Railtime Roosendaal op spoor 21....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Perrons 21, 22, 23 en 24 zijn allemaal evenlangdentheo schreef:Niet op Zondag ? Volgens Railtime Roosendaal op spoor 21....260689 schreef: Stoptrein naar Essen/Roosendaal en IR naar Noorderkempen tesamen op spoor 24
Tuurlijk lukt dit, er kunnen 2 gekoppelde Thalys stellen aan het perron.

Toch niet !Stijn91 schreef:Er zijn nu een aantal IC's/IR's die met 2 locs of 2 locs en 2 M6 stuurrijtuigen
Kan men niet gewoon voor treinen zoals die van Tongeren - Blankenberge/Knokke 1 loc, 10 rijtuigen inclusief stuurrijtuig, en in Brugge dan de mensen naar ofwel Knokke of wel Blankenberge laten overstappen op 4 AM96 of 4 AM80, of binnen X aantal maanden op 4 AM08. Dan spaar je X aantal M6 stuurrijtuigen uit en die kunnen dan naar de IR LLN - Binche en nog andere IC's/IR's met M6 zonder stuurrijtuig.
Nu kan men in hasselt een stam M6-rijtuigen afkoppelen en die gebruiken op een tegentrein vroeger. Wanneer de hele samenstelling (10 rijtuigen) tot in Tongeren zou moeten rijden heb je er 5 meer nodig om de dienstregeling te rijden. Daarnaast ook nog die 10 rijtuigen naar Knokke wat totaal overbodig is. Geen reden dus om nog extra motorstellen daarheen te sturen. De motorstellen zijn elders harder nodig

Hallo,
En waarom zou je op LLN-Binche per sé stuurrijtuigen nodig hebben?
Zowel die IR als de Knokke/Blankenberge zijn bij mijn weten treinen met een dienstregeling voor motorstellen. Ik dacht dat het op dat moment lastig is om met 1 loc en 10 rijtuigen dezelfde dienstregeling aan te houden, zélfs al is dat een 27 of 18.
Groeten,
Joris De Mol
En waarom zou je op LLN-Binche per sé stuurrijtuigen nodig hebben?
Zowel die IR als de Knokke/Blankenberge zijn bij mijn weten treinen met een dienstregeling voor motorstellen. Ik dacht dat het op dat moment lastig is om met 1 loc en 10 rijtuigen dezelfde dienstregeling aan te houden, zélfs al is dat een 27 of 18.
Groeten,
Joris De Mol
-
In de praktijk gebeurt dat proces van onmiddellijke herbenuttiging eigenlijk slechts 2x per dag, meer bepaald enkel met de treinen 1509/1534 en 1510/1535. Bovendien blijkt de marge vaak erg krap: het treindeel naar Tongeren vertrekt in Hasselt om x.57, terwijl de trein uit Tongeren al om x.03 binnenkomt. Bij het minste ontkoppelingsprobleem loopt dat mis.Toch niet !Er zijn nu een aantal IC's/IR's die met 2 locs of 2 locs en 2 M6 stuurrijtuigen
Kan men niet gewoon voor treinen zoals die van Tongeren - Blankenberge/Knokke 1 loc, 10 rijtuigen inclusief stuurrijtuig, en in Brugge dan de mensen naar ofwel Knokke of wel Blankenberge laten overstappen [...]
Nu kan men in hasselt een stam M6-rijtuigen afkoppelen en die gebruiken op een tegentrein vroeger. Wanneer de hele samenstelling (10 rijtuigen) tot in Tongeren zou moeten rijden heb je er 5 meer nodig om de dienstregeling te rijden.
Voor andere ritten zorgt het feit dat op die verbinding AM 96 en M6 gemengd rijden er bijvoorbeeld voor dat het geen nut heeft om in Hasselt een treindeel af te koppelen, omdat het materieel uiteindelijk (een uur later) toch weer aan dezelfde stam gekoppeld zou worden. Er wordt dus weldegelijk bij diverse ritten, zoals 1506/1532 of 1513/1539, met 10 M6 van/naar Tongeren gereden.
Wel wordt dan weer bijvoorbeeld een M6-stam van trein 1507 in Hasselt afgekoppeld, waarna deze in onderhoud gaat en pas weer met de 1538 terug richting kust rijdt.
Groeten,
En in de week even lang als 'sz ondags neem ik aan ?260689 schreef:Perrons 21, 22, 23 en 24 zijn allemaal evenlangdentheo schreef:Niet op Zondag ? Volgens Railtime Roosendaal op spoor 21....260689 schreef: Stoptrein naar Essen/Roosendaal en IR naar Noorderkempen tesamen op spoor 24
Tuurlijk lukt dit, er kunnen 2 gekoppelde Thalys stellen aan het perron..

Hebben ze op zondag meer plaats in de kelder ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
In het weekend rijdt de IRn maar met één break ipv tijdens de week met een stam M5m (en af en toe een combinatie van enkele sprinters, en 's avonds één klassiekje).
De IC c rijdt tijdens de dag met verschillende samenstellingen van 8 m6'n tot een 800, klassiekjes, en enkele MS96. Tijdens de week is dat zo goed als altijd een stam m6 met uitzonderlijk eens een 800 's ochtends en 's avonds.
De IC c rijdt tijdens de dag met verschillende samenstellingen van 8 m6'n tot een 800, klassiekjes, en enkele MS96. Tijdens de week is dat zo goed als altijd een stam m6 met uitzonderlijk eens een 800 's ochtends en 's avonds.
Weet er iemand waar de samenstelling van 27 + 5 M6 die Brussel-Noord - De Panne doet in het weekdn waar deze vandaag komen.
Nieuwe dienstregeling, ik heb het gemerkt, vertragingen en afgeschafte treinen waren niet op 1 hand te tellen.
Nieuwe dienstregeling, ik heb het gemerkt, vertragingen en afgeschafte treinen waren niet op 1 hand te tellen.
-
Die samenstelling rijdt ook op weekdagen op de IR i-verbinding. 's Ochtends als deel van ofwel de 3605, ofwel de 3606. 's Avonds op de 3638 of 3639. In Gent-Sint-Pieters wordt telkens een treindeel uit/naar Kortrijk aan-/afgekoppeld.Weet er iemand waar de samenstelling van 27 + 5 M6 die Brussel-Noord - De Panne doet in het weekdn waar deze vandaag komen.
Groeten,
Is de stam met 8 M6'en, afkomstig van de IC-K, nog steeds actief op de IR-i in het weekend? Met een 18 of steeds met een 27 (geen idee of de gasten van De Panne de 18 al kennen)?Molenbruch Y. schreef:Die samenstelling rijdt ook op weekdagen op de IR i-verbinding. 's Ochtends als deel van ofwel de 3605, ofwel de 3606. 's Avonds op de 3638 of 3639. In Gent-Sint-Pieters wordt telkens een treindeel uit/naar Kortrijk aan-/afgekoppeld.Weet er iemand waar de samenstelling van 27 + 5 M6 die Brussel-Noord - De Panne doet in het weekdn waar deze vandaag komen.
Groeten,
Nieuwigheid in Antwerpen-Centraal: de IC C blijft daar een dikke 40 minuten staan op spoor 1. Dat zal idd de stiptheid grondig verbeteren! Echter de andere IC's naar Gent (IC G en IC P) zijn nog meer IR geworden (IC P zelfs stoptrein tussen Lokeren en Gent).

Hoi
Wil nog wel eens zien hoe het gaat verlopen
'31 Thalys naar A'dam vanaf spoor 22
'35 IR naar Noorderkempen
'40 L trein naar Essen-Roosendaal
Bij minste vertraging van Thalys ligt geheel op zijn kop
Omgekeerd van zodra L trein (door Benelux) vertraging heeft moet IR vanuit Noorderkempen afremmen.
Het was blijkbaar te gemakkelijk om de IR naar Kortrijk/Geraardsbergen van spoor 21 te verhuizen naar de sporen +1
f
Wil nog wel eens zien hoe het gaat verlopen
'31 Thalys naar A'dam vanaf spoor 22
'35 IR naar Noorderkempen
'40 L trein naar Essen-Roosendaal
Bij minste vertraging van Thalys ligt geheel op zijn kop
Omgekeerd van zodra L trein (door Benelux) vertraging heeft moet IR vanuit Noorderkempen afremmen.
Het was blijkbaar te gemakkelijk om de IR naar Kortrijk/Geraardsbergen van spoor 21 te verhuizen naar de sporen +1
f
Hoi
In reklame worden NMBS produkten aangeprezen
ondermeer lijnfolders en IC/IR boekje
De lijnfolders zijn in Antwerpen niet te krijgen(zijn ze nog aan het drukken!)
Het IC/IR boekje kost thans 1 Euro! Wellicht gaan weinig mensen dit kopen zodat men het volgend jaar kan afschaffen wegens gebrek aan belangstelling!
f
In reklame worden NMBS produkten aangeprezen
ondermeer lijnfolders en IC/IR boekje
De lijnfolders zijn in Antwerpen niet te krijgen(zijn ze nog aan het drukken!)
Het IC/IR boekje kost thans 1 Euro! Wellicht gaan weinig mensen dit kopen zodat men het volgend jaar kan afschaffen wegens gebrek aan belangstelling!
f