BENELUX

Terminus

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Vanaf 11 december zou er een tweede OBB-stam zijn intrede doen in de Beneluxdienst. Ik heb echter sterk de indruk dat dat voorlopig niet het geval is...
dentheo

Bericht door dentheo »

Vandaag was er blijkbaar weer een stel uitgevallen A-B en B-A beide geannuleerd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Terminus schreef:Vanaf 11 december zou er een tweede OBB-stam zijn intrede doen in de Beneluxdienst. Ik heb echter sterk de indruk dat dat voorlopig niet het geval is...
Er waren anders wel enkele Beneluxen afgeschaft vandaag...
Iemand een idee of die 2de stam of met ns logo's voorzien is?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Nu je dat zegt, ik heb precies een iets kortere trein gezien "zonder" stickers. Misschien was dat het tweede stel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Zojuist een kortere Benelux gezien vanuit de Fyra van Schiphol naar Den Haag thv Nieuw-Vennep: 5 bakken ÖBB-rijtuigen. Volgens mij stonden er NS-logo's op, niet zeker.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

eagleheart schreef:jammer genoeg is het normaal gezien ergens volgend jaar gedaan met de benelux:-).
Hoe lang zeggen ze al dat de Benelux zal verdwijnen? 5 jaar? 10 jaar? :roll:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

De prognose die NS Hispeed op dit moment nog durft te geven is "in de tweede helft van (dienstregeling) 2012", dat is dus ergens tussen juni en december. Aangezien op de website van NS Hispeed bij 'reizen naar de Olympische Spelen' de Fyra inmiddels niet meer genoemd wordt (een paar maanden terug nog wel!) denk ik dat we tot september niets van verandering aan de Benelux hoeven te verwachten.
kika

Bericht door kika »

AlexNL schreef:De prognose die NS Hispeed op dit moment nog durft te geven is "in de tweede helft van (dienstregeling) 2012", dat is dus ergens tussen juni en december. Aangezien op de website van NS Hispeed bij 'reizen naar de Olympische Spelen' de Fyra inmiddels niet meer genoemd wordt (een paar maanden terug nog wel!) denk ik dat we tot september niets van verandering aan de Benelux hoeven te verwachten.
Ik bewonder uw geduld. Toevallig ook een idee of/wanneer ze een nieuwe prognose of update willen/kunnen geven? Zelf verwacht ik sowieso niets voor maart, maar jij hebt misschien een ander beeld?
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik ben niet direct betrokken bij NS Hispeed of de V250, ik moet het dus ook maar doen met de informatie die her en der kan vinden (denk aan: Twitter, somda.nl, Skyscrapercity, en mijn eigen observaties). De komende maanden verwacht ik geen nieuwe informatie te krijgen, NS Hispeed is erg voorzichtig met de informatie die ze uitgeven. In het verleden was men minder voorzichtig met het uitgeven van informatie, maar keer op keer kwam er uitstel.

In januari van dit jaar zei de topman van NS Hispeed "Als alles goed gaat, gaan we per december met de V250 rijden." Ik had toen al het gevoel dat die datum niet gehaald zou worden, ik weet niet waarom. Daarna werd het "overdracht voor de zomer, inzet in de dienstregeling vanaf september", daarna "overdracht medio september", "medio november/december", en nu wordt er gewoon niks meer gezegd.

Het enige dat we kunnen doen, is afwachten.
kuba.g

Bericht door kuba.g »

In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen in de richting van het behoud van een intercityverbinding Roosendaal-Antwerpen : http://www.christenunie.nl/k/nl/news/view/497311
kika

Bericht door kika »

kuba.g schreef:In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen
Nog geen muggenscheet bewogen. CU is een margepartij en Schultz heeft zoiets van 'Ja tof, vind ik ook. Maar dat zei ik al, dus er veranderd niets.' Helaas hetzelfde verhaal met andere Nederlandse grensoverschrijdende verbindingen (bvb. Heerlen-Aachen, Maastricht-Hasselt), het staat wel ingeschreven als 'goh zouden we leuk vinden,' maar komt toch echt na die honderd andere dingen die ze belangrijker vinden.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

En daarna komt meestal het excuus "Het is een internationale verbinding, dus wij kunnen niets afdwingen en zijn overgeleverd aan de goodwill van de vervoerders."
Steve

Bericht door Steve »

AlexNL schreef:Zojuist een kortere Benelux gezien vanuit de Fyra van Schiphol naar Den Haag thv Nieuw-Vennep: 5 bakken ÖBB-rijtuigen. Volgens mij stonden er NS-logo's op, niet zeker.
Arme reizigers. Zelfs met het gebruikelijke aantal rijtuigen (7-8?) zit die trein vaak al overvol...
dentheo

Bericht door dentheo »

Volgens mij is het grootste probleem dat "politiek en hun derivaten" onfeilbaar zijn.
Zij zijn dat natuurlijk niet, wie wel ?
Maar iets duidelijk afblazen en een andere oplossing zoeken ? Bijna nooit.
Laatst op TV nog een vooraanstaand politieker gezien, die volhield dat zij geen "plan B" hadden.. hij trok er een gezicht bij alsof dat een onzedig voorstel was, zoiets dat doen zij niet want zij zijn onfeilbaar.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:
kuba.g schreef:In de Nederlandse politiek is er trouwens iets bewogen
Nog geen muggenscheet bewogen. CU is een margepartij en Schultz heeft zoiets van 'Ja tof, vind ik ook. Maar dat zei ik al, dus er veranderd niets.' Helaas hetzelfde verhaal met andere Nederlandse grensoverschrijdende verbindingen (bvb. Heerlen-Aachen, Maastricht-Hasselt), het staat wel ingeschreven als 'goh zouden we leuk vinden,' maar komt toch echt na die honderd andere dingen die ze belangrijker vinden.
De daar genoemde motie is weliswaar alleen door de CU ingediend, maar daarna door de Tweede Kamer wel unaniem aangenomen. De minister moet daar dus iets mee doen. We zullen zien - ze heeft waarschijnlijk nog wel wat tijd.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie