Italie in Hafas

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Italie in Hafas

Bericht door AM80 »

Goeieavond iedereen,

Kan er iemand mij vertellen hoe het komt dat in hafas de italiaanse regionale treinen niet meer instaan (toch niet in het overzicht van treinen bij vertrek)?

Alvast bedankt
Prettige feesten
Alain
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Italie in Hafas

Bericht door rvdborgt »

AM80 schreef:Kan er iemand mij vertellen hoe het komt dat in hafas de italiaanse regionale treinen niet meer instaan (toch niet in het overzicht van treinen bij vertrek)?
Dat betekent dat de exploitant (Treinitalia, neem ik aan) (nog?) geen gegevens heeft geleverd. Is helaas niks bijzonders.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Italie in Hafas

Bericht door K V B »

Alleen de treinen waar reservatieplicht voor bestaat zitten in het Hafas systeem (waarschijnlijk geïmporteerd uit het europese reservatiesysteem). Tja, Trenitalia...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Italie in Hafas

Bericht door Accelerat »

treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Italie in Hafas

Bericht door treinbruno »

Daar kun je wel niet echt veel keuzes invoeren eh (bv. geen hogesnelheidstreinen, extra overstaptijd, ...)
Afbeelding
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Italie in Hafas

Bericht door groentje »

Je moet dus al het netwerk en het aanbod een beetje kennen, om ermee te kunnen werken, anders verwijzen ze sowieso naar de -duurdere- treinen met verplichte reservering, am I right?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Italie in Hafas

Bericht door treinbruno »

Op sommige stukken zal het zelfs zo goed als onmogelijk zijn om regionale treinen te vinden. (Die waar zeer veel IC/eurostartreinen rijden, zoals Bologna-Firenze, Bologna-Milano, ...)
Afbeelding
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Italie in Hafas

Bericht door groentje »

Maar het lukt misschien wel als je je reis in 2 stukken kapt, en een station neemt waar de HST's en co niet stoppen. Maar zoals ik al zei, daarvoor moet je eigenlijk al vrij goed het netwerk en de relaties kennen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Italie in Hafas

Bericht door K V B »

treinbruno schreef:Daar kun je wel niet echt veel keuzes invoeren eh (bv. geen hogesnelheidstreinen, extra overstaptijd, ...)
Inderdaad. En vaak wordt de snelste verbinding niet eens gevonden. Bijvoorbeeld Ancona - Milano is sneller met overstap in Bologna, maar dat vindt www.trenitalia.it dus niet...
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Re: Italie in Hafas

Bericht door AM80 »

ZO te zien staan de R treinen er weer tussen :)

Prettiga dag verder :)
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
neigezug

Re: Italie in Hafas

Bericht door neigezug »

Idem voor de RENFE.De stoptreinen (Cercania en Rodalia) staan ook niet in Hafas.Ook te trein tussen La Tour de Carol en Barcelona niet.Gevolg grote omwegen om van La tour de carol en Barcelona te gaan.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Italie in Hafas

Bericht door rvdborgt »

neigezug schreef:Idem voor de RENFE.De stoptreinen (Cercania en Rodalia) staan ook niet in Hafas.Ook te trein tussen La Tour de Carol en Barcelona niet.Gevolg grote omwegen om van La tour de carol en Barcelona te gaan.
Dat is een specifiek RENFE-probleem: RENFE is een informatie-eiland. Al minstens zo lang als Hafas bestaat. Ik geloof niet dat Spanje er ooit compleet in heeft gezeten.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Italie in Hafas

Bericht door groentje »

Zo bont als de Spanjaarden maakt inderdaad niemand het. Zelfs op hun eigen site moet je al weten welk type trein je gaat nemen...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Italie in Hafas

Bericht door K V B »

groentje schreef:Zo bont als de Spanjaarden maakt inderdaad niemand het. Zelfs op hun eigen site moet je al weten welk type trein je gaat nemen...
Het probleem met Renfe is dat die nog steeds niet door hebben dat ze een spoorwegnet uitbaten, en niet een verzameling treinen. Zoek op hun site maar eens Cadiz - Barcelona en vervolgens Cadiz - Sevilla en Sevilla - Madrid..
Maar ze hebben wel mooie treinen, dat wel.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Italie in Hafas

Bericht door groentje »

Ik heb op de website van DB gekeken om mijn reis te plannen, vorig jaar :mrgreen:
Plaats reactie