Geautomatiseerde omroepen

Alles over reizigerstreinen in België.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door TrainzDr3ver »

De Benelux heeft precies een nieuw eindpunt? :P
Of is dat gewoon een fout dat ze ingegeven hebben?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Steven »

TrainzDr3ver schreef:De Benelux heeft precies een nieuw eindpunt? :P
Of is dat gewoon een fout dat ze ingegeven hebben?

er zijn werken dit weekend vandaar de andere route voor de benelux.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

Hebben ze nu een (lege) kolom voor de treinnr's erin gezet?
Het IC logo gaat er wat over, maar maakt het 'trein zoeken' makkelijker. Het nut zie ik er niet van in.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door kika »

Stijn91 schreef:innovatie #nmbs station mechelen: irritante computerstem doet nu aankondigingen in het station, ramp voor onverwachte gebeurtenissen dus...
innovatie #nmbs station mechelen: irritant klein lettertype op schermen, personen met visuele handicap daar houden we geen rekening mee...


Er is blijkbaar iemand niet blij met de geautomatiseerde omroepen en de schermen.
Het eerste kwam hier ook al aan bod: is er wel genoeg rekening gehouden met onverwachte situaties bvb. Volgens iemand anders hier is daar wel aan gedacht. Het tweede had ik ook al aangehaald: visueel kan het echt nog beter. Net dat blok wat kleiner maken, 2 lettertypes groter, iemand met verstand van leesbaarheid vragen (mooi is het wel)
Laatst gewijzigd door kika op 19 nov 2011, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Ik vind de benoeming Trein bovenaan ook niet echt goed.

We zeggen wel IC-trein, Ir-Trein, etc... Maar op zulk scherm zou ik eerder Type verkiezen of iets dergelijk.
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door trainspotterstef »

wanneer komt dat in Brugge
Ben echt benieuwt hoe dat ga zijn heb
Mikos

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Mikos »

Steven schreef:
TrainzDr3ver schreef:De Benelux heeft precies een nieuw eindpunt? :P
Of is dat gewoon een fout dat ze ingegeven hebben?
er zijn werken dit weekend vandaar de andere route voor de benelux.
Ik ken echter geen station Amsterdam Blijmeer Arena. Wel Amsterdam Bijlmer ArenA... :roll:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Asterix »

Enkele dagen geleden op een avond in Mechelen overgestapt. De geautomatiseerde stem valt goed te verstaan maar helaas werd er steevast maar over één spoor (Spoor 10) info verschaft.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

Vanavond in station Lier onderaan op de info-schermen: "Geen omroep wegens personeelstekort". PIDAAS is dus welkom...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

wbrm schreef:Vanavond in station Lier onderaan op de info-schermen: "Geen omroep wegens personeelstekort". PIDAAS is dus welkom...
Haha, niet te doen :)

PIDAAS is trouwens geen vervanger, het heeft nog altijd een operator nodig. Maar in noodgevallen bij plotse ziekte kan een collega van de beweging dit overnemen als hij niets anders te doen heeft.... Maar dat is enkel maar mijn "in de privé zou dat zo zijn" mentaliteit ;)
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Glodenox »

Vandaag was PIDAAS blijkbaar niet beschikbaar in Merode? Het was een gewoon persoon die de omroeping deed en ik vond het toch een stuk moeilijker te verstaan wegens de echo die je niet zo hebt met PIDAAS. Waarschijnlijk kende de persoon het systeem nog niet en deed hij het daarom manueel?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Kristofke »

Het systeem zal even niet gewerkt hebben, of men is bezig met de update. Ik mag hopen dat het morgen werkt, want dan moet ik werken.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door wbrm »

De nieuwe lay-out van de schermen is te zien in het VTM Nieuws, in het stukje over de nieuwe dienstregeling.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door Joris »

Hallo,
Dat oude systeem met grijs-zwart als achtergrond vond ik toch eenvoudiger dan die "lijnen" tabel van nu...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Geautomatiseerde omroepen

Bericht door speakervoice »

PIDAAS maakt haar intrede in Leuven op 23 januari 2012.
Eerste datum was 16 januari 2012, momenteel worden de speakers nu opgeleid om met PIDAAS te kunnen werken.

Toch heeft PIDAAS nog enkele bugs die in Leuven meer impact zullen hebben dan in Mechelen indien er niet snel een nieuwe update komt. Zoals bijvoorbeeld 'Eerste trein naar...' en afgeschafte haltes kunnen voorlopig ook niet expliciet vermeld worden met PIDAAS.
Dan komen de vele treinen met Leuven als eindstation en die moeten wijken naar de bundel nog niet ter sprake.

En dan zwijgen we maar over ontredderd treinverkeer wanneer er een persoonsongeval zal zijn tussen Leuven en Brussel of zoals gisteren 2 januari 2012 wanneer er een passagier uit een rijdende trein springt 400 meter voor het station in Leuven...
Het wordt een spannende laatste week in Leuven 8)
Plaats reactie