LHOON schreef:Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
LHOON schreef:Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Normaal is dat toch bijna altijd een combinatie van een niet gemoderniseerd en een gemoderniseerd klassiekje.
De klassiekjes houden nog stand, nu reeds 50 jaar lang.
Vorig jaar drukte de Minister en de NMBS door dat het verouderde materieel zorgt voor de vele vertragingen.
Wel, als ze nu eens eerlijk zijn, moet er mijn inziens gezegd dat al die oude klassiekjes altijd paraat staan om pannes met nieuw materieel op te vangen en dat ze technisch weinig last hebben van pannes.
Vorige winter, toen veel nieuw materieel last had van de vrieskou en de sneeuw, reden er veel klassiekjes als vervanging.
Die oude knarren kunnen immers tegen wat kou.
Dat ze daarbij aanhalen dat het interieur achterhaald is van deze stellen, kan ik begrijpen, ook aanpassingen voor mindervaliden moet een noodzaak zijn.
Ook begrijp ik dat stroomverslindend materieel uit ecologische overweging moet plaatsmaken voor duurzamer materieel.
Maar zomaar de schuld geven van vertragingen aan het verouderde materieel en steeds doordrukken dat nieuw materieel dé oplossing is, is pure volksverlakkerij dobberend op een populistische stroming.
Van mij mogen die rode klassiekjes zo rap mogelijk verdwijnen. Dat je ze als liefhebber tof vindt, kan ik begrijpen, maar voor de gemiddelde reiziger is het comfort ondermaats. Ook de 800'en vind ik op 't randje en zouden dringend gemoderniseerd of afgevoerd moeten worden. De raampjes zijn niet eens wind- en waterdicht ...
De gemoderniseerde klassiekjes zijn wel in orde vind ik.
Tussen Maastricht en Luik rijden ze nog... Woensdag had de 5362 2 (rode!) klassiekertjes. In Eijsden had de tegentrein slechts 1 (rood) klassiekertje, wat resulteerde in staanplaatsen. En dat om 12:30...
De rode klassiekjes, MR62-63-65, nrs. 153-270, blijven maximaal in dienst tot de MR08 hun diensten beginnen over te nemen, vanaf april.
Voorlopig zijn het de enige motorstellen die naar Aachen mogen. Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Normaalgezien zouden ze in 2013 verdwenen moeten zijn van het net, of toch op zijn minst een zeldzaamheid geworden zijn.
nahoj schreef:
Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Waar zijn die "bezig" ?
Essen-Roosendaal, Visé-Maastricht, Welkenraedt-Aachen, Sterpenich-Luxemburg, Moeskroen-Rijsel, Doornik-Rijsel, Erquelinnes-Jeumont.
Telkens voor specifieke reeksen voertuigen, maar vraag me niet welke, want dat weet ik niet van buiten.
Disclaimer: deze lijst is mogelijk niet 100% correct of volledig.