Zoveelste staking...

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Zoveelste staking...

Bericht door treinbruno »

Je kunt in railtime zien aan een trein of die gereden heeft als de namen van de stations grijs worden, dus deze moet effectief vertrokken zijn.
Als de namen van de stations zwart blijven (ookal staat er niks bij van afgeschaft) betekend het dat de trein in die stations nog niet vertrokken is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Steven »

Dat weet ik ook. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat treinen gereden hebben die niet bestaan en omgekeerd. Kortweg de info op railtime met enig argwaan bezien vandaag zou ik zeggen. Zeker wat betreft uw voorbeeld, een trein in Wallonië, de plaats waar nog het hardste van allemaal is gestaakt en zal worden naar alle waarschijnlijkheid.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Zoveelste staking...

Bericht door kika »

groentje schreef:Staken is in België een recht, momenteel, omdat men de werknemer een sterk wapen wou geven in zijn strijd voor betere sociale voorwaarden.
Dat klinkt alsof de baronnen samen met de pastoor tot het wijze besluit waren gekomen dat den arbeider zich mag organiseren, syndiceren en staken.... Er is wel degelijk bloed voor vergoten, vooraleer dat recht bestond. Maar goed, met de rest van uw betoog ben ik het wel eens.
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Zoveelste staking...

Bericht door groentje »

Het is er inderdaad niet goedschiks gekomen, maar na vele jaren van -vaak- harde strijd. Maar het feit dat een werknemer is beschermd tegen ontslag omdat hij of zij staakt, is uiteindelijk wel een toegeving geweest om in de sociale strijd de werknemer niet gehandicapt te laten. Dat is niet in alle landen zo, en zeker niet voor de openbare sector.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Lukas »

Steven,

Bedankt dat je "belastingbetaler" verbannen hebt!!Ik werk zelf in een beschutte werkplaats en ik vind het totaal ongepast om mij en mijn collega's te beledigen!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:Je kunt in railtime zien aan een trein of die gereden heeft als de namen van de stations grijs worden, dus deze moet effectief vertrokken zijn.
Als de namen van de stations zwart blijven (ookal staat er niks bij van afgeschaft) betekend het dat de trein in die stations nog niet vertrokken is.
Op railtime staat momenteel: "Geen belangrijke storingen op het netwerk". Tot zover dus de betrouwbaarheid daarvan :wink:
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zoveelste staking...

Bericht door dentheo »

Daarstraks stond er voor lijn 12 een eerste stoptrein richting Antw. enkele minuten voor 10.
Is een half uur later +- 21:00 gecorrigeerd ttz. afgeschaft en heen en weer rijden doet hij ook niet meer , alles eruit..
Nu hoor ik de eerste goederentrein... er beweegt toch iets.....
Theo
Groeten vanop de Heide
trainboy2004
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jun 2009, 11:34
Locatie: Std
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door trainboy2004 »

Echter de Crossrail van Gallarate naar Genk rijdt momenteel via Venlo en Essen. Montzen nog altijd in staking?
De groeten uit Nederlands Limburg.
pietje

Re: Zoveelste staking...

Bericht door pietje »

Glodenox schreef:Ik heb totaal geen begrip voor de staking die vandaag plaats had, en nog véél minder voor die wilde stakingen de 2 dagen ervoor. Het enige dat ik zie is een beetje mooi heen en weer geping-pong tussen de vakbonden en de PS (en hier en daar nog een andere politieke partij). Door te staken tref je enkel de economie - die al in zo'n "goede" staat is - en de mensen die willen gaan werken. We gaan allemaal langer moeten werken, dat is gewoon een feit. Op zich moet die wettelijke leeftijd niet echt naar omhoog, maar wel de feitelijke leeftijd. Er zijn gewoon veel te veel bedrijven die misbruik maken van het brugpensioen. Natuurlijk gaan er nu een hoop mensen zich benadeeld voelen doordat zij net pech hebben, maar je moet ergens een lijn trekken...
Tekenend voor de leugenachtige positie van de vakbonden is dat de vakbondsmensen bij oa. de PS de hervorming toch mee goedgekeurd hebben, maar toch de staking OK vinden.
Het komt er dus op neer dat er gestaakt wordt tegen een maatregel waar ze toch mee akkoord gaan.
Conclusie voor mij: was er reden tot staken? Niet voor de redenen die de vakbond origineel gaf. Daarna kwamen ze af met het excuus dat ze meer betrokken wouden zijn met de onderhandelingen... Mja. Alsof de onderhandelingen niet lang genoeg hebben geduurd om hen tijd te geven daar hun beklag over te doen...
En alsof Di Rupo niet eerst alles afgetoetst heeft bij de bevriende vakbonden om te zien of zij konden akkoord gaan.
Ze wisten met andere woorden al een tijdje wat er op hen af zou komen.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door 2012 »

Zelfs via mijn homepage krijg ik "fanmail" ...
Vraag of opmerking via invulformulier home pagina

Naam & voornaam: joske

Emailadres: yhgtfr@hgfvdcs.com


gemeente: tamzakkenland



vragen of opmerkingen: juist uw reactie op hgbtf.net gelezen...
ge vindt het raar dat er weinig sympathie is voor uw tamzakgedrag? Ge doet niks anders dan uw overbetaald mongolenjobke weigeren uit te voeren... en meteen staken tot nieuwjaar he!
ge vindt da ge een laag loon hebt???? denkt ge da een ongeplimoreerd (wa hebt ge, tso of bso diplomaatje???) werkschuw ventje in een privébedrijf meer kan verdienen?
Denkt ge da er iemand meer vakantie heeft als gij?
En wie betaalt da allemaal denkt ge? de belastingsbetalers die dagelijks door u en uw medemongooltjes gepest worden...
hebt gij onbetaald verlof moeten nemen?
maar ocharme, het krijgt te weinig sympathie... ge hebt een zielig jobke, ge moet amper werken en ge hangt alweer eens de dief uit...

maar ge hebt gelijk, ik (en iedereen die niet in uw beschutte werkplaats werkt) heeft inderdaad geen sympathie of respect voor u. meerzelfs, ik kots van uw soort.

ge beseft blijkbaar ni wa voor een parasiet er is, wel dan is er maar 1 oplossing: zoveel mogelijk agressie tegen uw soort en ik denk dat het wel duidelijk is dat steeds meer mensen zo beginnen te denken...

ik zou dan ook zeggen geniet van uw vakantie (door mij betaald) en al uw stakingen, en ik hoop da ge in 2012 ontzettend veel (terechte) klop zult krijgen. op uw bakkes moet ge krijgen, achterlijke profiteur

Dat zegt wel iets over zijn niveau he ...
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door 2012 »

en nog eentje ...
Vraag of opmerking via invulformulier home pagina

Naam & voornaam: stakertje

Emailadres: zatzuipenenreizigerspestenistof@ikloopgraagineenrodevuilzakrond.be


gemeente: beschutte werkplaats



vragen of opmerkingen: laag loon, kerel, ge hebt de zieligste mongolenjob die er bestaat...

maar geniet van uw vakanties he (hoe kan het eigenlijk da ge zoveel op reis kunt???), ik hoop da ge kreupel geklopt wordt, dan ist gedaan me uw leuke reisjes. vuile mongool
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Zoveelste staking...

Bericht door 2012 »

en nog een ...
Vraag of opmerking via invulformulier home pagina

Naam & voornaam: tim

Emailadres: /


gemeente: /



vragen of opmerkingen: degoutant ventje, denkt ge da volk zoals gij in een normaal bedrijf meer kan verdienen?

het is ni omda joske digneffe u ne harde werker vindt da ge da bent ze, 99% van de bevolking vindt u een zielig losertje

ni komen huilen als ge ne slag op uw vuile muil krijgt he, morgen heb ik sowieso één van uw vriendjes vast en das nog maar het begin. profiteurs zoals gij moeten zwaar aangepakt worden
Vind dit zielig...
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Hobbes »

Niet te veel van aantrekken, tegenwoordig kan elke idioot met een internetaansluiting zijn mening wereldkundig maken, meestal niet gehinderd door enige kennis van zaken of een hoog IQ...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Zoveelste staking...

Bericht door Tim »

trainboy2004 schreef:Echter de Crossrail van Gallarate naar Genk rijdt momenteel via Venlo en Essen. Montzen nog altijd in staking?
Nee, Montzen was open vannacht en vanaf 22u gisterenavond zijn we ook weer volle bak beginnen rijden.

Echter zijn vannacht en vanmorgen de meeste treinen nog via Venlo gereden omdat we niet zeker wisten of Montzen al dan niet ging open zijn. We speelden dus op veilig :)
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Zoveelste staking...

Bericht door gysev »

Hobbes schreef:Niet te veel van aantrekken, tegenwoordig kan elke idioot met een internetaansluiting zijn mening wereldkundig maken, meestal niet gehinderd door enige kennis van zaken of een hoog IQ...
Niet akkoord: naast de beledigingen wordt ook met geweld gedreigd via een persoonlijke mailbox. Klacht indienen is de enige manier om dat soort laffe randdebielen aan te pakken.
Plaats reactie