Jeroen schreef:Ik denk dat het Glazen Huis weinig met solidariteit te maken heeft maar eerder met de drang om deel te nemen aan een bejubeld "evenement", om deel te zijn geweest van een grootse mediatieke actie. Logisch ook, hoe kan je je identificeren (de noodzakelijke voorwaarde voor solidariteit) met "kinderen die diarree hebben"? Welke kinderen? Waar? Welke landen? Welke concrete gevallen? Dat is toch allemaal veel te abstract (waarmee ik niet zeg dat het probleem niet bestaat). Solidariteit is, weg van de camera's, je medeburger na een zoveelste overstroming helpen het rioolslib uit zijn woning te scheppen. Ik wil wel eens zien hoeveel man er dan gaan komen opdagenoverweg13 schreef:Ja, dat is wel duidelijk na de complete mislukking die "Het glazen Huis" opnieuw geweest is. Zou het misschien kunnen dat de doorsnee burger het begrip solidariteit anders invult dan de vakbonden, waar het woord solidariteit bij mij een collectieve hebzucht oproept?COCOKEN007 schreef:Het woord Solidariteit dat hoor je niet meer en samenhorigheid ,
:applause::applause:
Dit is zoals men soms zegt er bonk op!!