Dat gebeurde vroeger in het bureau "baremering" waar per dienst uw premie werd berekendAdler schreef:Ik heb nooit begrepen waarom er honderden mensen werken bij de HR-afdeling van de Holding.Steven schreef:Dat maakt het net lastig. Ons maandloon bestaat uit delen van deze maand, vorige maand (productiviteitspremies) en de maand daarvoor (nacht, zaterdag en zondaguren. Natuurlijk gebruikt men premies hier niet voor hoor ik u al vertellen. Maar dat is niet 100% juist, in ons loon maken ze een integratie van premies door een deel van het premiebedrag te integreren en dan op zijn beurt van het totaal van premies af te houden om zodoende ze voor een deel te laten meetellen voor hen pensioen. Simpel gezegd ik ken de juiste formule voor het geheel niet.
Nu begrijp ik dat eindelijk.
De berekening van uw loon is nog ingewikkelder dan de hele financieringswet.

Het ploegengeld kan je maar in de maand +1 of +2 krijgen daar je moet wachten tot het einde van de maand om uw volledige uren te berekenen , idem "productiviteits"premies.
Maar in België zijn bepaalde van die "incomfortpremies" zoals nachtgeld enz niet in de berekening opgenomen voor de "RIZIV" of equivalente afhoudingen.Dus simpel gezegd u betalt er geen pensioenbijdragen op ,maar wel belasting.
Andere premies zijn belastingsvrij en pensioenafhoudings vrij.En dit speciaal voor de syndicale vriendjes, nl de "tijdelijke" premies voor hogere functies!maar die kunnen wel 30 jaar duren.