acceleratievermogen
acceleratievermogen
Hallo,
Via een ander forum vond ik deze link naar een youtube-filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Het toont hoe snel een bepaald type trein bij DBAG, in de gietende regen, kan optrekken.
Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Groeten,
Bart
Via een ander forum vond ik deze link naar een youtube-filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Het toont hoe snel een bepaald type trein bij DBAG, in de gietende regen, kan optrekken.
Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Groeten,
Bart
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: acceleratievermogen
Die worden binnenkort toch vervangen door de Desiro's?Portbou schreef:Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: acceleratievermogen
ik zie daar niet veel gietende regen.Portbou schreef:Hallo,
Via een ander forum vond ik deze link naar een youtube-filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Het toont hoe snel een bepaald type trein bij DBAG, in de gietende regen, kan optrekken.
Onze doodvermoeide klassiekjes die altijd vertrekken met een diepe zucht en dan erg slecht accelereren zijn dringend aan vervanging toe.
Groeten,
Bart
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: acceleratievermogen
Zo snel optrekken heb ik in Duitsland wel vaker meegemaakt, en volgens mij is het daar vrij normaal. Ook in Nederland zijn ze op bepaalde plaatsen trouwens bezig om ervoor te zorgen dat treinen een aantal grotere stations sneller in en uit kunnen rijden.
Overigens heeft dezelfde persoon nog een filmpje gepost, waarin twee locs Baureihe 143 te zien zijn, met daartussen drie dubbeldeksrijtuigen; over acceleratievermogen gesproken: http://www.youtube.com/watch?v=vB9pFlZ_V3g
Overigens heeft dezelfde persoon nog een filmpje gepost, waarin twee locs Baureihe 143 te zien zijn, met daartussen drie dubbeldeksrijtuigen; over acceleratievermogen gesproken: http://www.youtube.com/watch?v=vB9pFlZ_V3g
Laatst gewijzigd door Commendatore op 26 dec 2011, 17:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: acceleratievermogen
Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
Re: acceleratievermogen
Ik heb even uitgerekend wat de versnelling is.
Van 0 tot 120 km/h duurt 44 s, dit is een versnelling van 0.76 m/s2.
Dit is een gebruikelijke waarde voor dergelijke treinstellen.
Metro's en trams halen een versnelling van 1 tot 1.3 m/s2.
Gewone getrokken reizigerstreinen 0.3 tot 0.4 m/s2.
Van 0 tot 120 km/h duurt 44 s, dit is een versnelling van 0.76 m/s2.
Dit is een gebruikelijke waarde voor dergelijke treinstellen.
Metro's en trams halen een versnelling van 1 tot 1.3 m/s2.
Gewone getrokken reizigerstreinen 0.3 tot 0.4 m/s2.
Re: acceleratievermogen
Met zes rijtijtuigen i11 en een HLE18
van 0 naar 100 in ongeveer 45sec
van 0 naar 200 in ongeveer 2min 5sec
van 0 naar 100 in ongeveer 45sec
van 0 naar 200 in ongeveer 2min 5sec
Re: acceleratievermogen
Enig idee wat die twee 18'en met acht M6 op de IR-l dan geven? Dat moet toch flink vooruitgaan op vol vermogen, als ik dit lees...Steven schreef:Met zes rijtijtuigen i11 en een HLE18
van 0 naar 100 in ongeveer 45sec
van 0 naar 200 in ongeveer 2min 5sec
Re: acceleratievermogen
Dat gaat zeker vooruit maar de juiste daarvan weet ik niet. Opgelet de bovenstaande tijden zijn op vlak spoor bij droog weer.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: acceleratievermogen
de Italiane kennen geen regen.Portbou schreef:Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
Ik dacht dat het achtergrondgeluid van de HVAC kwam,en niet van vallende regen. pioggia che cade
Re: acceleratievermogen
Heb vorige week eens een keer een test gedaan met T18 + 8 M6 tussen Aalter en Bellem.
Voor Aalter binnen te rijden de boost modus geactiveerd op T18 en dan vertrokken met 100 % tractie.
Had in Bellem 160 km/h aan het perron, ter vergelijking, 3 DMT's (MR96) hebben bij 100 % tractie vertrek te Aalter 140 km/h op die plek ...
Voor Aalter binnen te rijden de boost modus geactiveerd op T18 en dan vertrokken met 100 % tractie.
Had in Bellem 160 km/h aan het perron, ter vergelijking, 3 DMT's (MR96) hebben bij 100 % tractie vertrek te Aalter 140 km/h op die plek ...
Re: acceleratievermogen
Heb evenmin de indruk dat het regent, dan zou je aan die ruiten toch water moeten zien en die lijken mij eerder kurkdroog.nighttrain schreef:de Italiane kennen geen regen.Portbou schreef:Denk niet dat je dat op zo'n filmpje zichtbaar kan maken.nighttrain schreef:ik zie daar niet veel gietende regen.
De informatie dat het regent komt uit het italiaanse forum waar ik de link vond.
Ik dacht dat het achtergrondgeluid van de HVAC kwam,en niet van vallende regen. pioggia che cade
Re: acceleratievermogen
en wat houd die boost modus is?Klangfilm schreef:Heb vorige week eens een keer een test gedaan met T18 + 8 M6 tussen Aalter en Bellem.
Voor Aalter binnen te rijden de boost modus geactiveerd op T18 en dan vertrokken met 100 % tractie.
Had in Bellem 160 km/h aan het perron, ter vergelijking, 3 DMT's (MR96) hebben bij 100 % tractie vertrek te Aalter 140 km/h op die plek ...


