BENELUX

rvdborgt

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:En daarna komt meestal het excuus "Het is een internationale verbinding, dus wij kunnen niets afdwingen en zijn overgeleverd aan de goodwill van de vervoerders."
Hetgeen overigens niet waar is, zo niet gelogen.

Groetjes,
Rian
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Vrijdag komen er 8 OBB-rijtuigen Nederland in (vanuit Duitsland, via Venlo).
Eurosprinter

Bericht door Eurosprinter »

Neen, die komen vandaag Venlo binnen, na een overnachting gaan ze vrijdag naar Amsterdam.
MaartendeJ

Om 13:00 uit Venlo vertrokken.... :oops:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Vandaag heb ik weer in een Beneluxtrein met ÖBB-rijtuigen gereisd, van Amsterdam tot Antwerpen, en deze keer in eerste klasse. 8) Afbeelding Afbeelding Dit is nu eens een 1ste klasse die naam waardig. Stijlvol ingerichte compartimentjes met slechts vier plaatsen, zodat zelfs als alle plaatsen bezet zijn iedereen die zit over genoeg ruimte beschikt, een grote tafel met omklapbare delen die het gaan zitten en rechtstaan vergemakkelijken. Het tafeltje onder de spiegel is in- en uitklapbaar, en ook naast de zetels aan de kant van de deur bevinden zich in- en uitklapbare tafeltjes (het duurde wel even tegen dat ik doorhad hoe je ze weer moest inklappen). Hier kunnen de mensen die het Belgisch materieel ontwerpen wat van leren!

Toen de trein Antwerpen-Centraal binnenreed, stond net de trein richting Amsterdam op het andere spoor, die eveneens uit Oostenrijkse rijtuigen bestond: Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
MaartendeJ

...alhoewel ik in de open afdeling stoelen aantrof, die exact (of bijna exact) gelijk waren aan de stoelen die in de huidige ICRm rijtuigen zitten, alleen dan een ander kleurtje.
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Dieselfreak,

Ik heb ook al in zulke rijtuigen meegereden en ik vond ze supergoed.Hier betaal ik graag meer voor.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Dieselfreak

MaartendeJ schreef:...alhoewel ik in de open afdeling stoelen aantrof, die exact (of bijna exact) gelijk waren aan de stoelen die in de huidige ICRm rijtuigen zitten, alleen dan een ander kleurtje.
De stoelen zijn in eerste klasse inderdaad (vrijwel) gelijk aan die inde ICRm, maar ook de open afdeling heeft betere tafels dan die van de Nederlandse rijtuigen. Afbeelding Hier hoef je niet aan het raam te zitten om over tafelruimte te beschikken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steve

Bericht door Steve »

De ÖBB-rijtuigen zijn inderdaad fantastisch, zelfs in tweede klas (tot nu toe steeds in de coupé). Ze rijden overigens ook ontzettend zacht, je zweeft haast over de sporen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Hebben die Oostenrijkse Beneluxen nu al een rijtuig meer, om het aantal stoeltjes gelijk te krijgen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Dieselfreak

Hier een filmpje gemaakt tijdens het reizen in de 1ste klasse.
neigezug

Bericht door neigezug »

Jammer dat de Fyra en V250 wordt en geen Railjet
jotie

Bericht door jotie »

Lukas schreef: Ik heb ook al in zulke rijtuigen meegereden en ik vond ze supergoed.Hier betaal ik graag meer voor.
Zo denk ik er ook over. Ik heb een tijdje geleden mijn 1° klas treinkaart omgeruild voor een 2° klas omdat ik niet meer wil betalen voor die 1° klas M6-rijtuigen waar ik meestal in terechtkom. Maar als er zo'n ÖBB komt aantuffen, grijp ik werktuiglijk naar mijn 10-rittenkaart klasverhoging.
odul

Bericht door odul »

Ik heb 2 keer deze benelux van Antwerpen naar Roosendaal in eerste klas genomen.
De rijtuigen bollen inderdaad zeer zacht.
Maar er was constant een irritant gezoem te horen.
Even voor we Roosendaal binnen reden was het gedaan, maar in Roosendaal zelf begon het opnieuw.

Niet echt aangenaam hoor, zeker voor een lange reis zelfs af te raden.
Steven

Bericht door Steven »

dat gezoem zal de omvormer zijn die je hoort. Het feit dat die voor Roosendaal effe stopte is normaal omdat de loc dan onder het sas doorgaat waar er geen spanning is en de omvormer tijdelijk stil ligt.
Plaats reactie