De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
msts.be

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door msts.be »

LHOON schreef:Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
Probeer deze eens:
http://www.tassignon.be/trains/modelisme/fontes.php
LHOON

Bericht door LHOON »

msts.be schreef:
LHOON schreef:Bestaat dit font eigenlijk digitaal? Ik heb "RR Roman", lijkt er sterk op maar niet helemaal identiek.
Zie vergelijking van beide hieronder.
Probeer deze eens:
http://www.tassignon.be/trains/modelisme/fontes.php
De letters zijn fantasie, maar de cijfers zijn wel "the real thing" ! Bedankt!
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Normaal is dat toch bijna altijd een combinatie van een niet gemoderniseerd en een gemoderniseerd klassiekje.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Stijn91 schreef:Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Een samenstelling twee of meer witte komt geregeld voor, toch? 2 of meer rode zie ik minder vaak.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Dieselfreak schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag heb ik 1 keer 3 gemoderniseerde klassiekjes en 1 keer 4 gemoderniseerde klassiekjes gezien te Denderleeuw.
Een samenstelling twee of meer witte komt geregeld voor, toch? 2 of meer rode zie ik minder vaak.
2 Klassiekjes wel, maar 4 klassiekjes is volgens mij toch uitzonderlijk of toch voor mij. 2 rode klassiekjes zie je inderdaad niet veel (meer).
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

2012, het jaar waarin veel rode klassiekjes naar het museum zouden verhuizen.

Ik heb vandaag de stellen 183, 187 en 239 gezien.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
AM'er

Bericht door AM'er »

De klassiekjes houden nog stand, nu reeds 50 jaar lang.

Vorig jaar drukte de Minister en de NMBS door dat het verouderde materieel zorgt voor de vele vertragingen.
Wel, als ze nu eens eerlijk zijn, moet er mijn inziens gezegd dat al die oude klassiekjes altijd paraat staan om pannes met nieuw materieel op te vangen en dat ze technisch weinig last hebben van pannes.

Vorige winter, toen veel nieuw materieel last had van de vrieskou en de sneeuw, reden er veel klassiekjes als vervanging.
Die oude knarren kunnen immers tegen wat kou.

Dat ze daarbij aanhalen dat het interieur achterhaald is van deze stellen, kan ik begrijpen, ook aanpassingen voor mindervaliden moet een noodzaak zijn.
Ook begrijp ik dat stroomverslindend materieel uit ecologische overweging moet plaatsmaken voor duurzamer materieel.
Maar zomaar de schuld geven van vertragingen aan het verouderde materieel en steeds doordrukken dat nieuw materieel dé oplossing is, is pure volksverlakkerij dobberend op een populistische stroming.
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

Van mij mogen die rode klassiekjes zo rap mogelijk verdwijnen. Dat je ze als liefhebber tof vindt, kan ik begrijpen, maar voor de gemiddelde reiziger is het comfort ondermaats. Ook de 800'en vind ik op 't randje en zouden dringend gemoderniseerd of afgevoerd moeten worden. De raampjes zijn niet eens wind- en waterdicht ...

De gemoderniseerde klassiekjes zijn wel in orde vind ik.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Tussen Maastricht en Luik rijden ze nog... Woensdag had de 5362 2 (rode!) klassiekertjes. In Eijsden had de tegentrein slechts 1 (rood) klassiekertje, wat resulteerde in staanplaatsen. En dat om 12:30...
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Rijden ze nog naar Aken?
LML

Bericht door LML »

Yep, IR q Liége G.-Aachen Hbf.

Dat zijn er nog van het oudste type. Vraag me niet naar exacte treinstelnrs., die ken of weet ik niet...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
nahoj

Bericht door nahoj »

De rode klassiekjes, MR62-63-65, nrs. 153-270, blijven maximaal in dienst tot de MR08 hun diensten beginnen over te nemen, vanaf april.
Voorlopig zijn het de enige motorstellen die naar Aachen mogen. Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.

Normaalgezien zouden ze in 2013 verdwenen moeten zijn van het net, of toch op zijn minst een zeldzaamheid geworden zijn.
dentheo

Bericht door dentheo »

nahoj schreef: Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Waar zijn die "bezig" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:
nahoj schreef: Maar met de aan de gang zijnde grensoverschrijdende homologaties voor TBL1+ zal dat wel veranderen.
Waar zijn die "bezig" ?
Essen-Roosendaal, Visé-Maastricht, Welkenraedt-Aachen, Sterpenich-Luxemburg, Moeskroen-Rijsel, Doornik-Rijsel, Erquelinnes-Jeumont.
Telkens voor specifieke reeksen voertuigen, maar vraag me niet welke, want dat weet ik niet van buiten.

Disclaimer: deze lijst is mogelijk niet 100% correct of volledig.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Vandaag in Ninove 3 gekoppelde bordeaux klassiekjes gezien, kon jammer genoeg de nummers niet zien.
Plaats reactie