Pagina indeling page breaks

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Pagina indeling page breaks

Bericht door dentheo »

Zou een moderator niet kunnen zorgen dat er achter een reeks foto's (bv. in reportages) een pagebreak komt ?
Als je de commentaar wil volgen moet je dan niet altijd die tientallen foto's binnentappen en met de cursor schuiven ...
Kunnen pagebreaks op "lengte" en niet op aantal berichten ?

Dank,
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door Bibke »

Ik begrijp "dentheo"
Op sommige fora mag men niet meer dan drie foto's per topic posten. Dat is misschien ook een oplossing.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door Shrek »

In normale topics als "normaalspoor buitenland" of "vragenhoekje" kan ik jullie probleem begrijpen. Maar de fototopics zijn specifiek gemaakt om foto's te plaatsen, mij lijkt het niet echt een probleem om daar veel foto's tegen te komen. Doorgaans verwijzen in de fototopics ook alle commentaren rechtstreeks naar de foto's, veel minder naar eerdere reacties. In dat geval is het (volgens mij althans) net handiger dat je de foto's meteen kan zien.
Moest er ergens in een fototopic een discussie over iets anders ontstaan dan de foto's zelf dan staan we natuurlijk meteen klaar om de discussie te verplaatsen naar een aparte topic.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door dentheo »

Ach, het is geen "levenszaak", maar ik druk op eerste ongelezen bericht rechts bovenaan en dan staat mijn scherm een tijd te dansen terwijl de foto's , die ik gisteren gezien heb, binnen lopen.
Uiteindelijk komt mijn scherm tot rust, maar nooit bij de eerste ongelezen reactie, wel ergens anders....
Een geforceerde page-break na de reportage, zou dit waarschijnlijk kunnen verhelpen, dan ontstaat er een soort commentaarbladzijde na de reportage bladzijde..
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door groentje »

Maar zoals Schrek (?) al zei, dan moet je de foto's waarop je commentaar geeft, steeds gaan bekijken op de vorige bladzijde...
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door kika »

http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=12&t=9648
Een recent voorbeeld van een topic waar dat toch echt geen kwaad zou kunnen. Ideaal zou natuurlijk zijn dat iedereen op http://hgbtf.net/ucp.php?i=prefs&mode=view kan instellen wat zij/hij het prettigste vind.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door Bordensteker »

Om u het opnieuw inladen van de 176 afbeeldingen te besparen: dat betreft het (in mijn ogen) zéér geslaagde topic over "De Sovjet-Unie vandaag de dag; Киев/Kiev & Харьков/Kharkov".
Maar ook ik heb me geërgerd aan het vooruitzicht dit topic weer opnieuw te moeten gaan inladen als iemand er een commentaar aan toevoegt!
In dit geval is het voor wie het topic al gelezen heeft nergens voor nodig om het hele reisverslag zelf weer opnieuw te kunnen gaan bekijken ...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door Bibke »

Het blijft vervelend. Ik kreeg een melding binnen omdat "kika" een post in dat topic gemaakt heeft.
Door het feit dat ik altijd mijn browsegeschiedenis verwijder, had ik vanmorgen dus weer pech. Het inladen van al die foto's duurde weer enige tijd zoals ondertussen al meerdere keren gebeurt is bij de verschillende post op het topic.
Wanneer we op de volgende pagina zullen zijn is het probleem opgelost vandaar dat een page break toch wel wenselijk is.
En dan kan men alles mooi in één post steken met de toelichting bij de foto's zoals in het geval van het mooie verslag van sncf-sncb.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door AlexNL »

Op Tweakers.net hebben ze dit probleem ondervangen door de [img]-tag uit te breiden met ondersteuning voor afmetingen (breedte en hoogte), en hebben ze een script toegevoegd dat ervoor zorgt dat ontbrekende afmetingen automatisch worden toegevoegd op het moment dat een reactie wordt geplaatst. Hierdoor verspringt de pagina niet meer wanneer foto's en afbeeldingen nog worden geladen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door LML »

Simpel, gewoon geen foto's meer trekken :mrgreen:
Je kan gerust omschrijven wat je gezien hebt, probleem opgelost... :D
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
argilla

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door argilla »

nu het toch over het forum gaat ; zou het niet kunnen om de modelspoor onder te verdelen in de verschillende schalen ?
Lijkt mij een pak sneller te gaan in het bezoeken enof opzoeken
bv schaal H0, N , Z, O enz..enz..
Is het dan niet "overzichterlijker" ?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door stefanic »

argilla schreef:nu het toch over het forum gaat ; zou het niet kunnen om de modelspoor onder te verdelen in de verschillende schalen ?
Lijkt mij een pak sneller te gaan in het bezoeken enof opzoeken
bv schaal H0, N , Z, O enz..enz..
Is het dan niet "overzichterlijker" ?
Mij lijkt het logischer om het op dit forum vooral bij grootspoor te houden (met evenwel een draadje modelspoor), en om voor modelspoor te kijken op het forum van modelspoormagazine... Op dat forum is er ook 1 draadje 'grootspoor'.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Pagina indeling page breaks

Bericht door trainfreak »

argilla schreef:nu het toch over het forum gaat ; zou het niet kunnen om de modelspoor onder te verdelen in de verschillende schalen ?
Lijkt mij een pak sneller te gaan in het bezoeken enof opzoeken
bv schaal H0, N , Z, O enz..enz..
Is het dan niet "overzichterlijker" ?
Overzichtelijker zal het inderdaad wel worden maar hiervoor zijn niet genoeg topics.
Nu zijn er gemiddeld 2-3 topics per maand. Als we het form nog verder zouden onderverdelen dan zal alles nog meer uit elkaar vallen.
Plaats reactie