"We moeten dringend naar een systeem dat er voor zorgt dat die treinbegeleiders zonder geld op die trein moeten zitten zodat het niet de moeite loont om een overval te plegen", zegt Digneffe.
Snelle oplossing : enkel nog betalen met kaart mogelijk maken.
Haalbaar of niet ?
Jammer dat men niet met bancontact kan betalen in de trein. Technisch blijkt dat niet mogelijk te zijn.
Bijna iedereen heeft zo'n kaart. Niet iedereen heeft Visa of American Express.
Op die manier zou de tbg ook al minder geld op zak moeten hebben.
Gewoon mobiel pinapparaten met snelle mobiele verbinding, die alle passen accepteren. Of nog beter, afschaffen, en zorgen dat er bijv. een ov chipkaart word ingevoerd.
Guus schreef:Gewoon mobiel pinapparaten met snelle mobiele verbinding, die alle passen accepteren. Of nog beter, afschaffen, en zorgen dat er bijv. een ov chipkaart word ingevoerd.
Die komt er aan, bij ons gaat die MOBIB als naam krijgen. De MIVB (bus tram metro Brussel) gebruikt deze al. De nmbs is de volgende, in de loop van 2012 beginnen ze met de abo's nadien volgt de rest. De lijn (bussen Vlaanderen) en TEC (bussen Wallonië)
Galactic schreef:Jammer dat men niet met bancontact kan betalen in de trein. Technisch blijkt dat niet mogelijk te zijn.
Mobiel betalen met Bancontact is perfect mogelijk, de betaalterminals (met GPRS) bestaan.
(in mijn directe omgeving al gezien bij marktkramers, mazoutleveranciers,...)
Galactic schreef:Jammer dat men niet met bancontact kan betalen in de trein. Technisch blijkt dat niet mogelijk te zijn.
Mobiel betalen met Bancontact is perfect mogelijk, de betaalterminals (met GPRS) bestaan.
(in mijn directe omgeving al gezien bij marktkramers, mazoutleveranciers,...)
die bestaan maar zijn vooral gericht op het lezen van de chip in de bankkaart dacht ik. De huidige toestellen van de TBG kunnen enkel de magneetstrip van een kredietkaart lezen. Dus die toestellen zijn niet zoveel waard als het op lezen van bankkaarten aankomt.
Steven schreef:De huidige toestellen van de TBG kunnen enkel de magneetstrip van een kredietkaart lezen. Dus die toestellen zijn niet zoveel waard als het op lezen van bankkaarten aankomt.
Inderdaad. Mijn idee was dan ook om de treinbegeleiders extra uit te rusten met geschikte betaalterminals.
Steven schreef:De huidige toestellen van de TBG kunnen enkel de magneetstrip van een kredietkaart lezen. Dus die toestellen zijn niet zoveel waard als het op lezen van bankkaarten aankomt.
Inderdaad. Mijn idee was dan ook om de treinbegeleiders extra uit te rusten met geschikte betaalterminals.
Daar gaan deze niet tevreden mee zijn, de meeste klagen nu al over schouderklachten door het dragen van de huidige ibis. Op zich lijkt dat toestel niet zwaar tot het 8 u aan uw schouder hangt (vergeet het gewicht van de draagtas op zich niet).
groentje schreef:De IBIS is dan ook een lomp ding in vergelijking tot waar de buitenlandse controleurs veelal mee zijn uitgerust. En traag en onhandig.
Toen ze nieuw waren was dat nochtans anders. Toen waren die snel en vlot te gebruiken. Men is er echter gaandeweg zoveel gaan bij op plaatsen dat het werkgeheugen onvoldoende is. Men heeft dat geheugen al een upgrade gegeven maar nog zou het niet perfect zijn.
Het model dat de duitsers gebruiken mag dan misschien wel anders en eenvoudiger van vorm zijn lichter is het volgens mij niet.