BENELUX

MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Excuus, ik dacht dat de BNL op spoor 10B/11B behandeld werd. Over spoor 11 is een houten constructie gebouwd, waarbij spoor 11 een kopspoor is: daar keert de SPR Rotterdam-Gouda-Breukelen ev. Op spoor 10 (in uitvoering "11b") past net een Fyra-stam (en Thalys)
Juupske

Re: BENELUX

Bericht door Juupske »

Zelfgemaakt beeldmateriaal van deze eenmalige superbeneluxtrein: http://www.youtube.com/watch?v=9A7hhVpc7pE
Was het tevens iemand van hier die hem reed? :wink:
Is wel vaker gebeurd,heb vorig jaar 2 maal een stam van 13 rijtuigen (7xICRm+6xi10/i6) overgebracht van Amsterdam naar Brussel Zuid. Gekke was wel dat ik toen niet door de NZ van Antwerpen mocht,maar moest stoppen te Berchem...
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Hoeveel "bakken" kan Antwerpen-Centraal pakken ? 18-20 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Benelux reed vandaag wel netjes Amsterdam C-Roosendaal. Wel allemaal ICR (terwijl er tenminste 1 OBB-stam in Nederland zou moeten zijn).

Trein 9228/9221 reed zelfs met een Fyra stam (geen blauw rijtuig ertussen, 6 rijtuigen, B-A-A-BD-B-B en reserveringsnummers op de ramen) en met een rode Fyra loc (186111). Er werd lang gekeerd te Roosendaal (bijna een uur) op spoor 1a.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: BENELUX

Bericht door Bordensteker »

Ik vul daarbij "voor de goede orde" even aan dat het dus 30 januari betrof: een dag staking op nationaal niveau.
Iemand die dit bericht pas over enige tijd leest zou wellicht anders niet meteen vatten waarom de Benelux alleen maar op het Nederlandse traject reed.
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: BENELUX

Bericht door K V B »

dentheo schreef:Hoeveel "bakken" kan Antwerpen-Centraal pakken ? 18-20 ?
Volgens de netverklaring van Infrabel zijn dit de perronlengtes in Antwerpen centraal:

Op +1: 1-3 372m, 4-5 412m, 6 362m.
Op -1: 11-14: 450m
Op -2: 21 en 24: 433m, 22 en 23 421m.

Volgens de TSI is de maximale lengte van een reizigerstrein overigens 400m (daarom dat HSTs van 200m lengte zo populair zijn). Dat is 16 bakken. 2 gekoppelde ICE-3 stellen bijvoorbeeld.

Overigens verbaast het mij dat de perronlengte in Noorderkempen maar 350m is.
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Volgens de netverklaring van Infrabel zijn dit de perronlengtes in Antwerpen centraal:

Op +1: 1-3 372m, 4-5 412m, 6 362m.
Op -1: 11-14: 450m
Op -2: 21 en 24: 433m, 22 en 23 421m.

Volgens de TSI is de maximale lengte van een reizigerstrein overigens 400m (daarom dat HSTs van 200m lengte zo populair zijn). Dat is 16 bakken. 2 gekoppelde ICE-3 stellen bijvoorbeeld.
Bij de standaardlengte van 26,40 m passen er maar 15 bakken in een trein van 400 m - en dan tel ik nog geen lok mee. De ICE-rijtuigen zijn iets korter.

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Gisteren verzekerde "varken" 835 IC 9228. Lang geleden voor mij, want de vorige keren dat mijn Beneluxtrein afgeschaft was, was er geen vervangtrein voorzien... (Zijn daar regels over? Of is het "Vandaag is ermaterieel en personeel beschikbaar, dus leggen we iets in"?)
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef:Gisteren verzekerde "varken" 835 IC 9228. Lang geleden voor mij, want de vorige keren dat mijn Beneluxtrein afgeschaft was, was er geen vervangtrein voorzien... (Zijn daar regels over? Of is het "Vandaag is ermaterieel en personeel beschikbaar, dus leggen we iets in"?)
Ik vermoed het laatste.

Groetjes,
Rian
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Ligt er ook aan of er een stel is wat naar Nederland kan aanwezig is.

9228/9233 viel dinsdag en vandaag uit, probleem ligt bij een stam ICRm (en dus zeker niet bij de OBB's, die overnachten netjes in Belgie, 9228 komt van de Watergraafsmeer) dat blijkbaar in onderhoud is/moet en dusdanig defect is dat het onverantwoord is om de stam deze slag te rijden (na 9233 komt de stam naar de Watergraafsmeer om onderhoud te krijgen).
Juupske

Re: BENELUX

Bericht door Juupske »

De slag 9228/9233 is de laatste stam die s'ochtends vertrekt uit de Wgm. Tevens is dit de 'onderhoudsstam' wat inhoud dat als er een stam defect raakt deze slag dus niet rijd. Soms dus wel dagen achter elkaar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Tiens, kan het eigenlijk ook voorvallen dat er iets anders wordt ingezet dan een Varken om de Benelux te vervangen tussen Brussel en Roosendaal? Ik zeg maar wat, een Break, klassiekje of duikbril, of - waarom niet - een getrokken stam?
AlexNL
Berichten: 2293
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Een getrokken stam van Brussel tot Roosendaal zou ik niet zo snel verwachten, dit omdat er in Roosendaal ook maar plaats moet zijn om de loc om te laten lopen om die trein weer terug naar België te kunnen laten rijden. Ook moet er dan iemand zijn om de handelingen daarvoor uit te voeren.

Ander materieel zal net afhangen van beschikbaarheid en of het materieel überhaupt Nederland in mag, bijvoorbeeld vanwege een TBL1+-installatie. Kijk maar hoe lang het duurde voor de FLIRTs van Eurobahn de grens bij Venlo over mochten.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

Is er al nieuws over de MS800 homologatie in Nederland met TBL?

Veel zonder TBL blijven er nu toch niet meer over.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

Er zijn er nog 5 zonder TBL 1+. Vanaf juni zouden ook stellen met TBL 1+ naar Nederland mogen.
Plaats reactie