Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dank U!! ja , nu nog dat papierwerk met die contracten...En dan hoop ik 2 mei te kunnen starten!Ik vond dat ze op CPS zeer vriendelijk waren vandaag... :roll:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Juventino schreef:Dan moest ik de ff op de weegschaal staan, mijn gewicht was in orde BMI van 23.8.
Mogen alleen mensen met een lichaamsgewicht tussen bepaalde grenzen onderstationchef worden? :shock:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik denk niet dat gewicht er wat mee te maken heeft :P als ik onze instructeur zo bekijk :shock:

Er zal mss wel een grens liggen , als je gewicht in een te groot risico ligt tot één of andere hoge bloeddruk of dergelijke....
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Concurrent schreef:Ik denk niet dat gewicht er wat mee te maken heeft :P als ik onze instructeur zo bekijk :shock:
Er zal mss wel een grens liggen , als je gewicht in een te groot risico ligt tot één of andere hoge bloeddruk of dergelijke....
Gewicht speelt enkel een rol bij het aanwervingsonderzoek.
Voor zover ik weet hebben tot nu toe enkel de treinbestuurders een jaarlijks medisch onderzoek.
Treinbegeleiders en onderchefs hebben dat niet.
Maar ze zijn er mee bezig om dit te veranderen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bart schreef:
Concurrent schreef:Ik denk niet dat gewicht er wat mee te maken heeft :P als ik onze instructeur zo bekijk :shock:
Er zal mss wel een grens liggen , als je gewicht in een te groot risico ligt tot één of andere hoge bloeddruk of dergelijke....
Gewicht speelt enkel een rol bij het aanwervingsonderzoek.
Voor zover ik weet hebben tot nu toe enkel de treinbestuurders een jaarlijks medisch onderzoek.
Treinbegeleiders en onderchefs hebben dat niet.
Maar ze zijn er mee bezig om dit te veranderen.
klopt volledig
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

pfffffffffffffffffffff zwaardere mensen zo discrimineren... :?

ze zijn hetzelfde als piet, pol, marie en zulu...


als ik het zo begrijp, idem voor mensen die wat lichter zijn als anderen ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

5307 schreef:pfffffffffffffffffffff zwaardere mensen zo discrimineren... :?

ze zijn hetzelfde als piet, pol, marie en zulu...
niet de zwaardere maar wel te zware, in de zin van da die toch ni op een normale manier in een loc geraken, slecht voor de gezondheid en zo meer, van die overzware mensen die meestal last krijgen om dan nog normaal te functioneren ook
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

oef, mijn humeur is er weer bovenop...

ik ben iemand die (mss iets) zwaarder ben dan de anderen van m'n leeftijd en wil zeer graag tb worden, ik ben gerusterder gesteld :)


(voor de geintereseerden: 84kg en 1.90m, 16 jaar, schoenmaat 48, bruin haar, kort gesneden, blauwe ogen... :wink: )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

5307 schreef:oef, mijn humeur is er weer bovenop...

ik ben iemand die (mss iets) zwaarder ben dan de anderen van m'n leeftijd en wil zeer graag tb worden, ik ben gerusterder gesteld :)


(voor de geintereseerden: 84kg en 1.90m, 16 jaar, schoenmaat 48, bruin haar, kort gesneden, blauwe ogen... :wink: )
da is ne BMI(body mass index) van 23.26, nog steeds normaal is pas bij bmi van meer als 25 da je zwaarlijvig bent en bij meer als 30 da je gezondheidsproblemen kan krijgen, dus geen zorgen :-)
1607

Bericht door 1607 »

heb ook iemand gekend die eerst moest vermageren eer hij kon beginnen met rijden enz.. maar het is hem wel gelukt en nu rijdt hij met de treintjes.
mijn profiel is 1,84m 81 kg. veel lichter ga ik nu ook niet worden. heb namelijk zware beenderen. heb er wel een goede 2 jaar geleden 105 gewogen. maar der was niemand die da zou inschatten dat ik toen zoveel woog. en dan op een 2 maand 15 kg afgevallen. en dit niet door van die stomme dieeten. maar door wat wilskracht en gezonde voeding. :wink:
Laatst gewijzigd door 1607 op 14 jul 2006, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

proficiat! wat een verschil in zo'n korte tijd :o
mdainane

oortest treinbegeleider

Bericht door mdainane »

Hallo,

moet binnenkort medische testen afleggen voor treinbeg. hoe worden nu de oor- en oogtesten geevalueerd?
5/10, is dat voldoende?
En met de psychologische testen? Hoe zit het daarmee??
Ik ben eigenlijk iemand die echt niet voor psychologische testen is, je hoeft je niet goed te voelen en hups, je psychologische test is al beïnvloed. En zeggen dat hierdoor de job die je graag zou willen uitoefenen, je ontnomen wordt.
Wat voor vragen moet ik verwachten bij de psychologische testen.
Zijn deze hetzelfde als die van de NMBS?

Greeeeeetz
nicken

Re: oortest treinbegeleider

Bericht door nicken »

mdainane schreef:Hallo,

moet binnenkort medische testen afleggen voor treinbeg. hoe worden nu de oor- en oogtesten geevalueerd?
5/10, is dat voldoende?
En met de psychologische testen? Hoe zit het daarmee??
Ik ben eigenlijk iemand die echt niet voor psychologische testen is, je hoeft je niet goed te voelen en hups, je psychologische test is al beïnvloed. En zeggen dat hierdoor de job die je graag zou willen uitoefenen, je ontnomen wordt.
Wat voor vragen moet ik verwachten bij de psychologische testen.
Zijn deze hetzelfde als die van de NMBS?

Greeeeeetz
Ik kan u 1 ding meegeven alvast: maakt dat je zeer goed geslapen hebt en goed uitgerust zijn,ga op een ontspannen mannier die test doen
vermoeidheid kan nefaste effecten hebben op gehoor en zicht,en zeker tijdens die psychologische testen
dus goed wakker zijn,kan u al de helft van de punten opleveren
alvast veel succes :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en te zeggen dat ik die testen gedaan heb nadat ik net terug was van een jongerenkamp aan zee, inclu dubbel onsteking op tand (abses), eerst vraag dokter
hoe komt het dat u deze morgen niet gegeten hebt (zit ge daar met een kaak zo gezwollen als een luchtballon en alle kleuren)
de psychotest was freaky, vooral omdat ik zo moe was en concentreren gaat dan in dat geval dus heeeeeeel slecht :lol: :lol:
dus ja oook ik geef vooral de raad mee, ga uitgeslapen, jaag uzelf niet te veel op in wat verkeerd kan gaan, doe vooral wat je kan besteed niet te veel aandacht aan dingen waar je uw twijfels hebt over het antwoord.

goed = +1
fout = -1
niet geantwoord = 0
als je deze regels een beetje in acht neemt en verder u best doet kan dat geen probleem zijn, uw gesprek nadien met de psycho dient enkel om u de grond in te krijgen (zoeken naar uw graad van motivatie) dus blijf bij uw standpunt, niet wisselvallig van antwoord zijn, zeg duidelijk wat uw motivatie is als ze beginnen over wisselend uren, last voor sociaal leven en gezin, ....
mdainane

Bericht door mdainane »

hoi,

even bedanken voor de antwoorden. Dit helpt wel, moet ik zeggen.

By the way, deze site vind ik een te gekke initiatief. Veel mensen die deelnemen aan de toelatingsproeven zitten met veel vragen. Deze site zorgt ervoor dat de meeste vragen beantwoordt worden, waardoor de kandidaat toch wa gerusteren naar de testen kan toeleven.

Doe zo voort

Greetzzzzzzz
Plaats reactie