NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Je zou het monotoon kunnen noemen, maar het zou wel een groot verschil zijn met vandaag, aangezien we nog steeds bijna overal uitgerekend de oudste krotten naar het buitenland sturen om ons landje te vertegenwoordigen...[/quote]
Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het beste
Vandaag trouwens op de koer van BN in Brugge een AM 08 zien staan
Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het beste
Vandaag trouwens op de koer van BN in Brugge een AM 08 zien staan
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ze rijden nog maar sommigen zijn wel tot op de draad versleten en je kunt Desiro (nieuw) moeilijk vergelijken met een klassiekje (sommigen zullen dit jaar 50 jaar bollen), zeker qua optreksnelheid en geluiddemping, in de Desiro is die echt wel goed en maar logisch ook.trainspotterstef schreef:Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het besteJe zou het monotoon kunnen noemen, maar het zou wel een groot verschil zijn met vandaag, aangezien we nog steeds bijna overal uitgerekend de oudste krotten naar het buitenland sturen om ons landje te vertegenwoordigen...
Vandaag trouwens op de koer van BN in Brugge een AM 08 zien staan
Dus dan zal men in Brugge misschien ook beginnen aan de opleidingen. Laat de maand april maar snel komen, zet nog een stel extra in Aalst dan kunnen de TB's meer ritten rijden, want ik heb de TB's al gehoord dat ze vonden dat er zo weinig ritten zijn ivm het gewoon worden van de besturing.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor die one-percenters die graag door elkaar geschud worden in een klassiekje misschien, de 99% andere reizigers heeft liever een Desiro. De NMBS natuurlijk ook, 1 treintype homologeren is natuurlijk een pak goedkoper.trainspotterstef schreef:Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het beste
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst meegereden met de DESIRO(Eigenbrakel-Aalst) en ik vond het een superaangename rit.Mijn eerste indrukken zijn ronduit positief.Ik vind ze stukken beter dan de AM96 omwille het feit dat de Desiro veel minder lawaai maakt maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.
Voor mij mogen ze snel overal in dienst komen.
Lukas
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst meegereden met de DESIRO(Eigenbrakel-Aalst) en ik vond het een superaangename rit.Mijn eerste indrukken zijn ronduit positief.Ik vind ze stukken beter dan de AM96 omwille het feit dat de Desiro veel minder lawaai maakt maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.
Voor mij mogen ze snel overal in dienst komen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De rode klassiekjes zijn versleten omdat men ze bewust economisch onderhouden -- lees: hun revisies afgebouwd heeft, met het oog op buiten dienststelling op korte termijn. Mits ze opgenomen te hebben in het modeniseringsprogramma van de andere klassiekjes zouden ze nog wel enkele jaren meegekund hebben.Stijn91 schreef:Ze rijden nog maar sommigen zijn wel tot op de draad versleten en je kunt Desiro (nieuw) moeilijk vergelijken met een klassiekje (sommigen zullen dit jaar 50 jaar bollen), zeker qua optreksnelheid en geluiddemping, in de Desiro is die echt wel goed en maar logisch ook.trainspotterstef schreef:Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het besteJe zou het monotoon kunnen noemen, maar het zou wel een groot verschil zijn met vandaag, aangezien we nog steeds bijna overal uitgerekend de oudste krotten naar het buitenland sturen om ons landje te vertegenwoordigen...
Vandaag trouwens op de koer van BN in Brugge een AM 08 zien staan
Dus dan zal men in Brugge misschien ook beginnen aan de opleidingen. Laat de maand april maar snel komen, zet nog een stel extra in Aalst dan kunnen de TB's meer ritten rijden, want ik heb de TB's al gehoord dat ze vonden dat er zo weinig ritten zijn ivm het gewoon worden van de besturing.
Waarom dat niet gebeurd is, is een discussie op zich. Voor beide mogelijkheden zijn argumenten te bedenken.
Dat MR08 stel stond op de koer van BN Brugge omdat BN Brugge wellicht dat stel gebouwd heeft. Dat heeft niks met opleidingen te maken.
Over 'weinig ritten': geduld. De eerste commerciële ritten met slechts enkele stellen rijden, is een zeer verdedigbaar idee. Binnenkort zal men trouwens klagen dat men (de serielevering) niet meer kan volgen

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het is normaal dat er in het begin weinig ritten zijn, aangezien er nog weinig stellen zijn en er nog maar weinig TB's een opleiding hebben gehad, maar blijkbaar waren er vorige week of de week daarvoor 2 TB's van Aalst mee en heeft 1 bestuurder naar Eigenbrakel gereden en ook terug naar Aalst en hij vroeg zich af waarom de andere TB niet de terugrit kon rijden.nahoj schreef: Over 'weinig ritten': geduld. De eerste commerciële ritten met slechts enkele stellen rijden, is een zeer verdedigbaar idee. Binnenkort zal men trouwens klagen dat men (de serielevering) niet meer kan volgen
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wanneer zou het stel dat nu in Brugge staat weggehaald worden uit Brugge? En welke weg zou deze dan volgen?
mvg,
Eddy
mvg,
Eddy



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Een duikbril heeft al bij al, een slechter rijgedrag dan een klassiek stel...Shrek schreef:Voor die one-percenters die graag door elkaar geschud worden in een klassiekje misschien, de 99% andere reizigers heeft liever een Desiro. De NMBS natuurlijk ook, 1 treintype homologeren is natuurlijk een pak goedkoper.trainspotterstef schreef:Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het beste
(maar je kent de geschiedenis ook veronderstel ik

Groetjes




Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik verkies een sprinter toch boven een klassiekje hoor, is best aangenaam inzitten.vasonline schreef:Een duikbril heeft al bij al, een slechter rijgedrag dan een klassiek stel...Shrek schreef:Voor die one-percenters die graag door elkaar geschud worden in een klassiekje misschien, de 99% andere reizigers heeft liever een Desiro. De NMBS natuurlijk ook, 1 treintype homologeren is natuurlijk een pak goedkoper.trainspotterstef schreef:Oudste krotten beetje respekt voor het oud materieel dat rij nog altijd het beste
(maar je kent de geschiedenis ook veronderstel ik)
Groetjes
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kom nou, je moet al tot de tijd van de M1 teruggaan om materieel te vinden dat zo onaangenaam over de sporen rijdt. Schudden, wringen, kraken. Dat heb je nooit bij een klassiek stel.HLE 2302 schreef:
Ik verkies een sprinter toch boven een klassiekje hoor, is best aangenaam inzitten.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
een klassiek stel niet schudden? doen ze anders als de beste bij het aanzetten en soms ook bij het remmen (indien de ontremmers tussenkomen). Geluiden maken doen ze ook als de beste (zeker als de compressor draait).overweg13 schreef:Kom nou, je moet al tot de tijd van de M1 teruggaan om materieel te vinden dat zo onaangenaam over de sporen rijdt. Schudden, wringen, kraken. Dat heb je nooit bij een klassiek stel.HLE 2302 schreef:
Ik verkies een sprinter toch boven een klassiekje hoor, is best aangenaam inzitten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
die desiro allemaal goed en wel maar de charme van de "trein" gaat eraf een klassiekeske het enigste nadeel is het vertrek met die schokken en voor de rest zo lekker schommelen tegen 130 km/H zal ze missen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Op http://www.railpassie.org zag ik dat Desiro 08501 zijn eerste commerciele ritjes heeft gemaakt op de Athus-Meuse.
Lukas
Op http://www.railpassie.org zag ik dat Desiro 08501 zijn eerste commerciele ritjes heeft gemaakt op de Athus-Meuse.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gaan ze alle Desiro's met camera's uitrusten of maar enkele om te beginnen?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
normaal gezien allemaal maar is nog niet voor direct(ze zitten er al in ) maar er moet nog een wet goedgekeurd worden om deze dan in gebruik te kunnen nemen