Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
John Windau

Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Bericht door John Windau »

Hallo,

Sinds kort ben ik lid van dit forum. Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is John Windau, 45 jaar, en woonachtig in Rotterdam(NL). In het dagelijks leven ben ik treinmachinist bij de Nederlandse Spoorwegen. Hobby's zijn fotografie en het openbaar vervoer. Ik ga ook weer beginnen met het aanleggen van een modelbaan in de tuin.

Op mijn LGB-baan wil ik o.a. gaan rijden met trams. Een leuk model wat ik wil gaan proberen te maken is de BN-tram van Charleroi en de kustlijn. De wagens uit Charleroi vind ik iets leuker omdat het 2 richting wagens zijn, en omdat ze (nog) niet "misvormd" zijn door een grote revisie met alles wat daarbij komt kijken..... Maar nu mijn vraag: Is er iemand op dit forum die mij kan helpen aan een bouwtekening van dit materieel? Ik heb al gemaild met Bombardier (die BN heeft overgenomen) en daar zijn ze in de archieven gedoken, maar helaas was daar niets meer aawezig. Nu heb ik de hoop gevestigd op hobby-isten, die dit mogelijk in hun verzameling hebben.

Met vriendelijke groet,

John Windau
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Bericht door Shrek »

John Windau schreef:Hallo,

Sinds kort ben ik lid van dit forum. Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is John Windau, 45 jaar, en woonachtig in Rotterdam(NL). In het dagelijks leven ben ik treinmachinist bij de Nederlandse Spoorwegen. Hobby's zijn fotografie en het openbaar vervoer. Ik ga ook weer beginnen met het aanleggen van een modelbaan in de tuin.

Op mijn LGB-baan wil ik o.a. gaan rijden met trams. Een leuk model wat ik wil gaan proberen te maken is de BN-tram van Charleroi en de kustlijn. De wagens uit Charleroi vind ik iets leuker omdat het 2 richting wagens zijn, en omdat ze (nog) niet "misvormd" zijn door een grote revisie met alles wat daarbij komt kijken..... Maar nu mijn vraag: Is er iemand op dit forum die mij kan helpen aan een bouwtekening van dit materieel? Ik heb al gemaild met Bombardier (die BN heeft overgenomen) en daar zijn ze in de archieven gedoken, maar helaas was daar niets meer aawezig. Nu heb ik de hoop gevestigd op hobby-isten, die dit mogelijk in hun verzameling hebben.
Dag John,
Welkom op dit forum !
In de stelplaats van Jumet (Charleroi) doet men uitgebreide renovaties van dit tramtype. Sowieso dat men daar de bouwtekeningen allemaal heeft. Ik raad je dus aan eens contact op te nemen met de TEC :wink:
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Bericht door Lekens M. »

Inderdaat gewoon contact opnemen met de TEC of gewoon rechstreeks bellen naar depot Jumet. Als ze U daar kunnen helpen zullen ze dat zeker doen, het gaat daar allemaal nog wat gemoedelijker aan toe :mrgreen: .
John Windau

Re: Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Bericht door John Windau »

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal proberen de TEC een mail te sturen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
John Windau
John Windau

Re: Nieuw lid en gelijk een vraag.....

Bericht door John Windau »

Het is gelukt :)

Ik heb diverse mailtjes gestuurd naar de TEC, maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Maar via via kreeg ik ook een tip om het te proberen bij http://www.mupdofer.be en het heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik een tekening ontvangen :D

Zowel met de hobby als met het werk heb ik het momenteel erg druk, maar ik ga dus in de toekomst wel een BN wagen bouwen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

John Windau
Rotterdam(NL)
Plaats reactie