nieuwstopic?!
Re: nieuwstopic?!
Waartom en veiligheidssysteem persé een "brug" moet hebben naar Internet ontgaat mij..dat is herrie zoeken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: nieuwstopic?!
Misschien dat de "brug" er per ongeluk gekomen is?
Ik denk dan aan dat het systeem vanop afstand te bekijken is vanop het interne netwerk, op PC's van gebruikers dus.
Als de gebruikers op dat interne netwerk dan ook internet toegang hebben op hun PC's, moet de firewall beide zien te scheiden, en daar is snel een fout gemaakt.
Ik denk dan aan dat het systeem vanop afstand te bekijken is vanop het interne netwerk, op PC's van gebruikers dus.
Als de gebruikers op dat interne netwerk dan ook internet toegang hebben op hun PC's, moet de firewall beide zien te scheiden, en daar is snel een fout gemaakt.
Re: nieuwstopic?!
RZD orders more Sapsan high-speed trains from Siemens PDF Print E-mail
Monday, December 19, 2011
RUSSIAN Railways (RZD) has awarded a Euros 600m contract to Siemens to supply a second batch of eight 10-car Sapsan high-speed trains and to maintain them for 30 years. Delivery of the Velaro Rus trains, which will be built in Krefeld, Germany, will start in January 2014 and enable RZD to expand services on the Moscow - St Petersburg line where most of the existing trains operate.
RZD has declared December 17 high-speed day to mark the launch of Sapsan services in 2009. The trains are designed to operate at a maximum of 250km/h and currently complete the 650km Moscow - St Petersburg journey in 3h 45min. There is also one return trip a day between Moscow and Nizhny Novgorod.
Monday, December 19, 2011
RUSSIAN Railways (RZD) has awarded a Euros 600m contract to Siemens to supply a second batch of eight 10-car Sapsan high-speed trains and to maintain them for 30 years. Delivery of the Velaro Rus trains, which will be built in Krefeld, Germany, will start in January 2014 and enable RZD to expand services on the Moscow - St Petersburg line where most of the existing trains operate.
RZD has declared December 17 high-speed day to mark the launch of Sapsan services in 2009. The trains are designed to operate at a maximum of 250km/h and currently complete the 650km Moscow - St Petersburg journey in 3h 45min. There is also one return trip a day between Moscow and Nizhny Novgorod.
Re: nieuwstopic?!
Ben benieuwd wat ze met die Sapsan's gaan doen... Want afgezien van Moskou-St. Petersburg waren andere diensten totaal geen succes.
Re: nieuwstopic?!
Noorse trein ontspoort bij test
Gisteren (één dag na Valentijnsdag, verexcuseer me voor deze flauwe grap) ontspoorde een Stadler FLIRT 80 km ten zuiden van Oslo.
Norge Statsbaner schuift de indienststelling van deze treinstellen op, de treinstellen zouden over twee weken in dienst komen.
Niet de eerste keer dat bij de Noorse Spoorwegen treinen verlaat in dienst worden gesteld. De vorige reeks stoptreinen kwamen van AnsaldoBreda (verexcuseer me nogmaals voor deze toevalstreffer)...
Gisteren (één dag na Valentijnsdag, verexcuseer me voor deze flauwe grap) ontspoorde een Stadler FLIRT 80 km ten zuiden van Oslo.
Norge Statsbaner schuift de indienststelling van deze treinstellen op, de treinstellen zouden over twee weken in dienst komen.
Niet de eerste keer dat bij de Noorse Spoorwegen treinen verlaat in dienst worden gesteld. De vorige reeks stoptreinen kwamen van AnsaldoBreda (verexcuseer me nogmaals voor deze toevalstreffer)...
Re: nieuwstopic?!
De schrijvers van nu.nl hebben iets teveel naar de propagandamachine van de NS geluisterd, die een trein die 160 km/h rijdt al een hogesnelheidstrein noemt.bobke schreef:een stadler flirt? in het artikel staat er hogesnelheidstrein?

Re: nieuwstopic?!
Slechts een stoptrein.bobke schreef:een stadler flirt? in het artikel staat er hogesnelheidstrein?
De Stadler FLIRTs die Noorwegen besteld heeft kunnen technisch 200 km/h (de maximumsnelheid is normaal 160 km/h).
Re: nieuwstopic?!
Dit terwijl een hogesnelheidstrein een officiële dienstsnelheid van 200 km/h of hoger moet hebben.AlexNL schreef:De schrijvers van nu.nl hebben iets teveel naar de propagandamachine van de NS geluisterd, die een trein die 160 km/h rijdt al een hogesnelheidstrein noemt.bobke schreef:een stadler flirt? in het artikel staat er hogesnelheidstrein?
Re: nieuwstopic?!
De NSB heeft verschillende types Flirt besteld. Ze verschillen enkel in de uitvoering van het interieur. Er zijn twee "stoptrein" versies, en een IC versie, die zelfs een restauratie aan boord heeft. En zelfs de stoptrein versies zijn voor redelijk lange afstanden bedoelt.Ofyles2 schreef:Slechts een stoptrein.bobke schreef:een stadler flirt? in het artikel staat er hogesnelheidstrein?
De Stadler FLIRTs die Noorwegen besteld heeft kunnen technisch 200 km/h (de maximumsnelheid is normaal 160 km/h).
Re: nieuwstopic?!
Zin onzin ? ?"BREDA – De NMBS, het Belgische equivalent van de NS, bevestigt dat
vanaf september dit jaar de Fyra tussen Breda en Antwerpen rijdt. Dat
bevestigen de Belgen tegenover wethouder Saskia Boelema (D66,
Financiën) van Breda. Een ritje Breda-Antwerpen duurt vanaf dan 20
minuten."
Nog wat over "Het definitieve Fyratoestel", zie het hele artikel op
http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... -antwerpen
Laatst wel "gehoord" dat hij 's nachts proef rijdt, ook in kelder Antwerpen Centraal
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: nieuwstopic?!
Sinds een paar weken zijn er opleidingsritten gaande. Deze ritten worden voornamelijk overdag gedaan tussen de Watergraafsmeer en Rotterdam. De V250 keert in Rotterdam op spoor 10b. Hiervoor wordt treinstel 4805 gebruikt, dat van AnsaldoBreda wordt gehuurd. Dit treinstel heeft een voorlopige toelating.
De definitieve toelating zou, volgens NS Hispeed, op 97% zitten. Waar het nu nog over gaat zijn details, zo zouden de prullenbakken gaan trillen bij een snelheid tussen 180 en 195 km/h.
De definitieve toelating zou, volgens NS Hispeed, op 97% zitten. Waar het nu nog over gaat zijn details, zo zouden de prullenbakken gaan trillen bij een snelheid tussen 180 en 195 km/h.
Re: nieuwstopic?!
Bij ICE 3 zijn ze verwijderd, hoop dat ze dat idee niet krijgen maar wat slimmer tewerk gaan.AlexNL schreef: De definitieve toelating zou, volgens NS Hispeed, op 97% zitten. Waar het nu nog over gaat zijn details, zo zouden de prullenbakken gaan trillen bij een snelheid tussen 180 en 195 km/h.