Treinen zitten steeds voller
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Treinen zitten steeds voller
Treinen waarin veel mensen rechtstaan in de gangen, daar zie ik bijna nooit een treinbegeleider rondgaan.
De trein Antwerpen-Oostende zit vaak al vanaf Antwerpen-Berchem vol. Wordt het geen tijd om de drukste ritten met M6 te doen i.p.v. MS96?
En kan men sommige treinen in het weekend (bv L-trein Leuven-Antwerpen, IR Hasselt-Antwerpen en IR Turnhout-Antwerpen) niet met 2 breaks doen ipv slechts 1?
De trein Antwerpen-Oostende zit vaak al vanaf Antwerpen-Berchem vol. Wordt het geen tijd om de drukste ritten met M6 te doen i.p.v. MS96?
En kan men sommige treinen in het weekend (bv L-trein Leuven-Antwerpen, IR Hasselt-Antwerpen en IR Turnhout-Antwerpen) niet met 2 breaks doen ipv slechts 1?
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Treinen zitten steeds voller
Sinds de 3e IC naar Gent rijdt is het voor mij (tijdelijk?) opgelost, zowel ICg als ICp.Treinenman schreef:De trein Antwerpen-Oostende zit vaak al vanaf Antwerpen-Berchem vol. Wordt het geen tijd om de drukste ritten met M6 te doen i.p.v. MS96?
Idd daar zitten de treinen soms overvol.Treinenman schreef:En kan men sommige treinen in het weekend (bv L-trein Leuven-Antwerpen, IR Hasselt-Antwerpen en IR Turnhout-Antwerpen) niet met 2 breaks doen ipv slechts 1?
Re: Treinen zitten steeds voller
Tijdens de zomermaanden rijdt er al een aantal jaren een M6 ram mee op de IC G en IC P.




Re: Treinen zitten steeds voller
IC-P rijt enkel in de spits waarvan er smorgens 3 doorrijden tot Blankenberge en savonds 2 terugkeren. IC-G zoude er 2 M6 rijtuigstammen rijden de andere 2 zijn AM96.Stef schreef:Tijdens de zomermaanden rijdt er al een aantal jaren een M6 ram mee op de IC G en IC P.
Re: Treinen zitten steeds voller
Deze week reed 3507 met 1MS96 in plaats van 2... MAARRRRR buiten de toeristische periode rijdt die met 8 M6'en.
Een klein verschilleke voor de reizigers die gewoon zijn om neer te zitten op de trein.
Iedereen het artikeltje gelezen van de treinbegeleier die de krant gehaald heeft met zijn lofrede?
Dit kan allemaal, terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor dit geklungel waarschijnlijk niet gestraft zullen worden...
Een klein verschilleke voor de reizigers die gewoon zijn om neer te zitten op de trein.
Iedereen het artikeltje gelezen van de treinbegeleier die de krant gehaald heeft met zijn lofrede?
Dit kan allemaal, terwijl degenen die verantwoordelijk zijn voor dit geklungel waarschijnlijk niet gestraft zullen worden...
Re: Treinen zitten steeds voller
Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Re: Treinen zitten steeds voller
Hangt af vanaf waar hij zo vol zit en of dit dan ook elke dag zo is.
Re: Treinen zitten steeds voller
Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.Steven schreef:Hangt af vanaf waar hij zo vol zit en of dit dan ook elke dag zo is.
Re: Treinen zitten steeds voller
Van het eerste tot het laatste rijtuig?Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
Re: Treinen zitten steeds voller
Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoorStijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.

Re: Treinen zitten steeds voller
Dat kon ik niet zien, ik zat in een klassiekje, en de 1e 4 rijtuigen kon ik niet zien en het laatste kon ik niet goed zien, maar er waren er wel 3 waar zeker mensen rechtstonden.Trammist schreef:Van het eerste tot het laatste rijtuig?Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
De TBG was aan het praten met een persoon die info geeft aan mensen en de trein had vertraging, zoals bijna elke dag.Shrek schreef:Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoorStijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: steeds meer volle treinen
Dit is inderdaad een feit maar sommige mensen zetten hun reistas op de bank of zetel i.p.v. het bagagerek (dat in elke trein wel aanwezig is).Steven schreef:dat is een feit, maar vele willen een bank voor zich alleen, zo gaat dat nu eenmaal.Shrek schreef:Misschien is het ook wel de bedoeling dat je in een trein naast andere mensen gaat zittenTreinenman schreef:Het is vaker zoeken naar een zitplaats in de trein (of je moet naast andere mensen gaan zitten).
Het is beleefd om deze opzij te zetten en een persoon een zitplaats te geven.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Treinen zitten steeds voller
elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....Stijn91 schreef:Dat kon ik niet zien, ik zat in een klassiekje, en de 1e 4 rijtuigen kon ik niet zien en het laatste kon ik niet goed zien, maar er waren er wel 3 waar zeker mensen rechtstonden.Trammist schreef:Van het eerste tot het laatste rijtuig?Stijn91 schreef:Vandaag in Denderleeuw IC 2305 naar Dendermonde gezien, deze trein vertrekt om 07:01 in Denderleeuw (als hij op tijd is), deze trein bestaat uit 8 M6 rijtuigen, maar er zijn veel mensen die toch moeten rechtstaan. Is er soms geen extra rijtuig mogelijk op die verbinding of mogen er maar 8 M6 rijtuigen zijn per trein.
De TBG was aan het praten met een persoon die info geeft aan mensen en de trein had vertraging, zoals bijna elke dag.Shrek schreef:Er zijn ook gewoon TBG's die dit afroepen hoorStijn91 schreef:Er staan toch elke dag mensen recht. Zou men geen soort systeem kunnen maken zodat reizigers weten of er in die rijtuigen nog plaats is. Een soort scansysteem dus, mensen weten dan direct of men daar kan plaatsnemen. Maar dan in treinen die nog een tijd meegaan.
Re: Treinen zitten steeds voller
Tot Brussel-Zuid zit die heel vol.hle2127 schreef: elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....
Re: Treinen zitten steeds voller
da weet ik wat ik me ineens bedenk het klinkt misschien idioot maar op zo'n treinen kunnen ze dan beter met muxen rijden (2 rammen M6) en dan in brussel 1tje onkoppelen maar ja de kosten zijn dan hoger want in plaats van 1 hle heb je er dan weer 2 ...Stijn91 schreef:Tot Brussel-Zuid zit die heel vol.hle2127 schreef: elke ochtend zie ik deze trein in merchtem passeren die trein zit dan weer helemaal leeg s'avonds richting poperinge zit die trein weer leeg tot brussel-noord ....