Lijn 75
Re: Lijn 75
Invoer van het nieuwe veiligheidssysteem in de MR 96, waardoor er minder beschikbaar zijn en sommige treinen opgesplitst worden in een deel Lille-Kortrijk met MR 96 en een deel Kortrijk - Antwerpen met M4-rijtuigen (indien ik goed geïnformeerd ben). Aan de overkant van de taalgrens wordt dit al enige tijd toegepast voor 2 treinen, met de nodige commentaar van lokale politici die het een schande vinden dat er zo'n "oud en afgeleefd" materieel wordt ingezet voor een IC-trein.
Re: Lijn 75
Er zou één ram rijden, 9 M4 rijtuigen met aan beide uiteinden een locomotief van de reeks 21.Terminus schreef:Invoer van het nieuwe veiligheidssysteem in de MR 96, waardoor er minder beschikbaar zijn en sommige treinen opgesplitst worden in een deel Lille-Kortrijk met MR 96 en een deel Kortrijk - Antwerpen met M4-rijtuigen (indien ik goed geïnformeerd ben). Aan de overkant van de taalgrens wordt dit al enige tijd toegepast voor 2 treinen, met de nodige commentaar van lokale politici die het een schande vinden dat er zo'n "oud en afgeleefd" materieel wordt ingezet voor een IC-trein.
En tot over een 2'tal jaar reed er in het weekend ook een ram met 5 m4'n in trekduw op en af met de IC naar Antwerpen. Dus het is zeker niks 'nieuws'.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Lijn 75
9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).




Re: Lijn 75
Ik vind het ook wel wat onlogisch dat men 27'en tegenwoordig P-treintjes met hooguit een handvol stuks M4 aan de haak erop uitstuurt, terwijl men hier een 21 zou hangen voor 9 stuks M4. Misschien maakt het ook niet zo'n groot verschil (ik denk aan de 23's die tot wel 12 stuks M4/I10 naar Hasselt sleepten via de boog van Aarschot), maar toch...Stef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).
Re: Lijn 75
Die andere 21 hangt niet aan de haak maar zit in treinschakeling hèStef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).

Re: Lijn 75
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Eerst hopen dat ze in Brussel door hebben dat dat kan... Ik zie dat ding al rijden met de laatste 21 met gestreken panto's...Shrek schreef:Die andere 21 hangt niet aan de haak maar zit in treinschakeling hèStef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).dus je hebt 2xHLE21 voor 9 rijtuigen, wat zeker aanvaardbaar is
Groeten,
Joris De Mol
Re: Lijn 75
Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassenShrek schreef:Die andere 21 hangt niet aan de haak maar zit in treinschakeling hèStef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).dus je hebt 2xHLE21 voor 9 rijtuigen, wat zeker aanvaardbaar is





Re: Lijn 75
En waarom zouden ze dat niet doen? De M4 heeft alle kabels om reeks 21 in TS te zetten en het bespaart een hoop tijd op de keringen. Daarboven is het eigenlijk geen moeite om die 2e 21 in dienst te zetten...Stef schreef:Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen
Re: Lijn 75
Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.Shrek schreef:En waarom zouden ze dat niet doen? De M4 heeft alle kabels om reeks 21 in TS te zetten en het bespaart een hoop tijd op de keringen. Daarboven is het eigenlijk geen moeite om die 2e 21 in dienst te zetten...Stef schreef:Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Lijn 75
Toch wel maar dan met M4/M5(de twee kabels en nog een extra technische truc die ik vergeten ben), niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.Shrek schreef:En waarom zouden ze dat niet doen? De M4 heeft alle kabels om reeks 21 in TS te zetten en het bespaart een hoop tijd op de keringen. Daarboven is het eigenlijk geen moeite om die 2e 21 in dienst te zetten...Stef schreef:Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen
Re: Lijn 75
Het ging hier toch om M4? En dan nog, er zijn een paar stammen M6 die wel de TS-kabels voor de 21 hebben.Steven schreef:Toch wel maar dan met M4/M5, niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
Re: Lijn 75
Die hebben inderdaad met 2 T26 gereden die nu door de T18 worden gereden.Shrek schreef:Het ging hier toch om M4? En dan nog, er zijn een paar stammen M6 die wel de TS-kabels voor de 21 hebben.Steven schreef:Toch wel maar dan met M4/M5, niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
BTW: Aaron weet je ook de treinnr's?
Re: Lijn 75
Neen die stekkers zijn allemaal vervangen door de stekkers van de HLE26, ze hebben die rijtuigen gebruikt op de relatie Binche-Louvain La NeuveShrek schreef:Het ging hier toch om M4? En dan nog, er zijn een paar stammen M6 die wel de TS-kabels voor de 21 hebben.Steven schreef:Toch wel maar dan met M4/M5, niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
Re: Lijn 75
Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?