21-05 en 22-05 Beervelde

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Robin

21-05 en 22-05 Beervelde

Bericht door Robin »

Gisteren en vandaag een paar uur in Beervelde gestaan voor ik ergens anders naar toe moest.
Veel afwisseling was er niet echt, paar keer T20 en verder een gans pak MR96 :mrgreen: .

1 keer had de stationsomroeper me bij men p**tje, die riep om dat de IC naar Gent eraan kwam dus bleef ik een keertje zitten omdat het telkens een MR96 is, komt daar toch een zware goederentrein door met T20 op kop en T20 op sleep erachter :shock:
Hierbij enkele foto's :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Re: 21-05 en 22-05 Beervelde

Bericht door Steven »

Al zeker twee T20's met de verkeerde panto :mrgreen: al valt niet uit te sluiten natuurlijk dat de voorste beschadigd is.
knappe foto's trouwens.
BlubBlub
Contacteer:

Bericht door BlubBlub »

Steven schreef:Al zeker twee T20's met de verkeerde panto :mrgreen: al valt niet uit te sluiten natuurlijk dat de voorste beschadigd is.
knappe foto's trouwens.
Wat is er verkeerd aan? Is het een goeie gewoonte/algemene afspraak om met de voorste omhoog te rijden of is er een technische reden?
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Hoeveel M4 rammen zitten er nu op de IC kortrijk-Antwerpen?
Stef

Bericht door Stef »

b-loc, dat vroeg ik mij nu ook net af. Het zijn er precies 2. Wel raar dat in die ene stam een 27 aan de ene kant en een 21 aan de andere kant hangt... Niet echt eerlijk voor de dienstregeling :lol:

Wederom mooie foto's, Robin!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
loic1811

Bericht door loic1811 »

BlubBlub schreef:
Steven schreef:Al zeker twee T20's met de verkeerde panto :mrgreen: al valt niet uit te sluiten natuurlijk dat de voorste beschadigd is.
knappe foto's trouwens.
Wat is er verkeerd aan? Is het een goeie gewoonte/algemene afspraak om met de voorste omhoog te rijden of is er een technische reden?
ik denk dat het eerder een schoonheids regeltje is vroeger kon je kiezen en nu moet en zal die eerste panto omhoog bij éénspannige locs en als er met het stuurijtuig wordt gereden dan kan je weer kiezen tussen de panto's
Laatst gewijzigd door loic1811 op 23 mei 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Mooie foto's, wel maar een vrij saaie lijn met al die AM96.
Shrek

Bericht door Shrek »

Stef schreef:b-loc, dat vroeg ik mij nu ook net af. Het zijn er precies 2. Wel raar dat in die ene stam een 27 aan de ene kant en een 21 aan de andere kant hangt... Niet echt eerlijk voor de dienstregeling :lol:

Wederom mooie foto's, Robin!
Niet eerlijk, maar vooral niet bevorderlijk. Zowel 2x21 als 2x27 kunnen in TS rijden waardoor je dubbel zoveel power hebt. Nu is het telkens maar 1 locje dat die lange trein moet trekken.
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

hle2127 schreef:
BlubBlub schreef:
knappe foto's trouwens.
ik denk dat het eerder een schoonheids regeltje is vroeger kon je kiezen en nu moet en zal die eerste panto omhoog bij éénspannige locs en als er met het stuurijtuig wordt gereden dan kan je weer kiezen tussen de panto's
Bij een treinschakeling van twee locs samen vooraan een trein is de achterliggende gedachte (over die voorste panto) om beschadiging van de kopruiten van de tweede loc door vallende vonken (gloeiend hete stukjes koolstof of koperslijpsel) zoveel mogelijk te vermijden.
Ik vermoed dat de keuze op de achterste loc dan gewoon voortvloeit uit welke panto ingeschakeld moet zijn om de andere kant op te rijden: zo krijg je dus een tweespan met de uiterste panto’s omhoog.

Bij rijtuigen met een ruit in de kopwand(deur) kan hetzelfde motief gelden: dan zie je dus een enkele trekkende loc steeds met de voorste panto op rijden.

Bij autotreinen wil je uiteraard de ruiten en de lak van de gloednieuwe auto’s zo min mogelijk schade laten oplopen tijdens de treinreis.
En zo zijn er nog andere vervoeren waarbij je liever wat vonken op de loc hebt dan op de lading (of de huiven van trailers en overdekte staalwagens).

En inderdaad: bij duw’tractie’ maakt het even niet zoveel uit.
Plaats reactie