Merijn schreef:Mijn excuses, ik had dit al eens gevraagd, maar de vraag is een beetje in de vergetelheid geraakt. Met dat de IR-I vanaf 10 juni van/naar Mechelen zal rijden, zal er ook ander materieel gebruikt worden?
Merijn
Merijn, met het in dienst nemen van de diabolo verbinding zijn de diensten in o.a. De Panne grondig gewijzigd. De belangerijkste veranderingen ivm het materieel zijn de volgende:
- 3605 als MUX naar Mechelen (met koppeling te Gent St Pieters), wordt terug ontkoppeld te Mechelen en keert als 1 stam terug naar De Panne als 3631. Deze trein vertrekt 's middags terug vanuit De Panne als 3613 naar Mechelen om daar opnieuw te koppelen en als dubbele stam terug te keren als 3639 naar Gent St Pieters, terug ontkoppeld en als 1 stam verder naar De Panne.
- 3606 als MUX naar Mechelen (met koppeling te Gent St Pieters), wordt terug ontkoppeld te Mechelen en keert als 1 stam terug naar De Panne als 3632. Deze trein vertrekt 's middags terug vanuit De Panne als 3612 naar Mechelen om daar opnieuw te koppelen en als dubbele stam terug te keren als 3638 naar Gent St Pieters, terug ontkoppeld en als 1 stam verder naar De Panne.
Op te merken valt, in verband met de samenstelling, dat deze treinen zouden rijden met 9 M6 rijtuigen ipv de gebruikelijke 10! Dit omdat de afstanden tussen de seinen te Mechelen (men kan maar op 4 sporen ontvangen worden van de L.25N, spoor 7,8,9 en 10) te kort is om de trein aan het perron te brengen. Er is slecht 1 meter speling om te ontkoppelen, en daarvoor dient de bestuurder tot tegen het sein te rijden met 10 rijtuigen. Dus 1 stam van de 2, die van Poperinge/Kortijk of die van De Panne zou rijden met 4 rijtuigen en de ander met 5.
Groeten Matjas.