Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Andreas

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Andreas »

Ik sta het liefst een beetje ver weg van het spoor om een mooie plaat te maken. Zo kort op het spoor kunnen toch geen mooie plaatjes worden.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door doggys2 »

Jeroen schreef:Is het niet gewoon simpeler dat die spotters gewoon op de openbare weg/openbare plaats blijven en gewoonweg helemaal niets te zoeken hebben in die verboden zones? Vestjes of niet?
Sommige plaatsen zijn misschien wel voor discussie vatbaar b.v.b. de berm langs lijn 27A ter hoogte van de luchthaven van Deurne, dit is al bij al een brede berm enkele meters van het spoor en die wordt ook gebruikt door wandelaars en hondenliefhebbers.
Toch heb ik al gezien dat er bestuurders zijn die hun frontlichten doven volgens mij uit ongenoegen maar er staan geen verbodsborden dus........
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Die berm is inderdaad een wandelpad langs het spoor. Ik heb er ook al gestaan en er is daar overdag nog redelijk veel passage. Zowel van voetgangers als fietsers, de meeste bezien u maar raar als je er foto's staat te maken van treinen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Er zijn mijn inziens inderdaad genoeg openbare plaatsen om foto's van treinen te maken, maar iedereen wil die "exclusieve plaatsjes" he, tegenwoordig is een "gewone foto" al niet voldoende meer.
Dat is het probleem. Wanneer je mensen verder dan 'normaal' gaat toelaten, zal ook dat weer niet langer exclusief genoeg zijn en zullen ze proberen nòg dichter te geraken.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door kika »

En als je op zo'n punt op een druiligere herfstmorgen daar staat zonder plastic word je misschien als springer gezien. Maar een TB of fervent spotter kan vast vertellen of dat iets is om je druk over te maken of dat maar zelden gebeurd (het verwisselen van beide bezigheden).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steven »

Een echte spotter herken je wel sneller hoor, daarin heb je echt wel variatie gaande van volwassen gedrag tot risicovol gedrag.

Op L161 is een spotter zo hand en fototoestel kwijt gespeeld (aantal jaar terug) omdat hij op een perron stond te spotten maar uiteraard veel te dicht bij de rand stond.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Accelerat »

Hobbes schreef:Er is in het spotterswereldje ook zo'n gepensioneerde TB actief, die ook denkt dat hij alles mag omdat hij TB is geweest.
Ze hebben hem zelfs eens uit de tunnel tussen Berchem en Antwerpen Centraal geplukt toen hij daar foto's stond te nemen.

Enige tijd geleden stond hij vlak naast de sporen op de nieuwe brug in Duffel toen die net in dienst was. Hij had een spoorwegjas aan (fluo) en een witte helm op.
Eén van zijn stokpaardjes is dat hij alle locs met de voorste stroomafnemer wil fotograferen. Ik had mijn achterste stroomafnemer opstaan (de voorste was stuk), en ik kreeg de nodige obscene gebaren en geroep en getier er bovenop.
Daar heb ik toen ook voor gebeld, gepensioneerde "collega" of niet.

Zo'n gekken maakt dat ik minder en minder op heb met treinspotters, terwijl ik goed genoeg weet dat er mensen zijn die het wel goed menen en zich aan de regels houden.
Djezus ik heb rare verhalen gehoord in de spotterswereld, maar dit slaat wel echt alles. :lol:
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door The_Knitter »

Ik las hier wat reacties, en moest even aan dit filmpje denken... http://www.youtube.com/watch?v=q5x-Vux3f_c
Het had ook gruwelijk mis kunnen gaan met die spotter...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door groentje »

En die spotter die zijn statief deels in de ballast had staan...
Boris

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Boris »

:D
Ik maak al 50 jaar foto's van treinen maar zo bont heb ik het nooit gemaakt. Is er nu iets eenvoudiger dan bruggen, perrons, overwegen, openbare wegen naast spoorlijnen enz... Met een lichte telelens sta je veilig en heb je toch een fraaie opname.
Voor de rest kijk even rond en je vindt altijd leuke veilige plaatsen maar blijf van de niet openbare gedeelten van de NMBS of De Lijn want anders :oops: :shock: :?:
Boris
Thieskes

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Thieskes »

anders wat?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door groentje »

Want anders riskeer je je vel. Als je opgaat in je fotografie, kan het wel eens gebeuren dat je die trein achter je niet hebt gehoord.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TrainzDr3ver »

groentje schreef:Want anders riskeer je je vel. Als je opgaat in je fotografie, kan het wel eens gebeuren dat je die trein achter je niet hebt gehoord.
Inderdaad, heb het destijds is voorgehad, stond nochtans een goeie 3 meter van de perronrand, maar toen ik meedraaide met de loc, vloog er ineens een M6 voorbij, en das natuurlijk wel even schrikken :lol:
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door loic1811 »

en veel mensen laten zich ook vangen door de snelheid.zoals klassiekjes dat 140 rijden dat lijkt veel rapper dan M6en dat tegen 140 rijden . en als je weet dat die rammen tussen de 500 à600 ton wegen dan zet ik toch nog liever een stapje naar achteren
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door kika »

Kijk maar uit dat je niet aan de andere kant van het perron valt als je nog een stap verder naar achter zet :mrgreen:
Plaats reactie