werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
profke

Re: werken: in stations

Bericht door profke »

na lange tijd begint de perronverhoging in Nijlen zijn laatste fase in te gaan...

de exacte starttijd weet ik niet meer, maar was zover ik weet zomer '2009
dit artikel dateert van toen men ongeveer "halverwege" was: http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/ ... geval.aspx

als ik mij niet vergis was de "laatste steenlegging" eind '2010

en....
sinds deze week staan er aan perron 1 ook terug wachthokjes. Nu nog wachten op het glas dat erin moet komen
kleine gok: tegen de verkiezingen?
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Momenteel zijn ze ook bezig aan de perrons in Kessel, het laatste station tussen Lier en Herentals waar nog geen verhoogde perrons zijn. In Lier en Herentals is dit echter ook nog niet het geval. Men is nu bezig aan de afwerking van perron 1, maar zoals je zegt, dan zou dat nog wel een hele tijd kunnen duren. Perron 2 is nu half af.
Ik hoop dat deze werken zo snel mogelijk afgerond zijn, want tijdens de ganse werken (sinds januari) is er ook geen omroepsysteem meer. Gisteren nog meegemaakt dat mensen in het ongewisse blijven over vertraagde of afgeschafte treinen. Zo kwam om 8u03 eerst de trein naar Antwerpen aan terwijl de P-trein naar Brussel normaal om 7u57 komt. Achteraf zag ik op railtime dat deze 30 minuten vertraging had. Ook op de trein werd niets omgeroepen. Reizigers zijn dus niet op de hoogte (niet iedereen heeft een smartphone om railtime in 't oog te houden).

Uiteraard kunnen de werken op zich alleen maar toegejuicht worden!
apestaart

Bericht door apestaart »

In het station van Oostende heeft men de oude fietsstallingen afgebroken, in plaats daarvan
komt een ondergrondse fietsstalling; in afwachting heeft men nu op het stationsplein een voorlopige fietsstalling gebouwd.
Nu is men bezig met de zijvleugel van het station af te breken, dat is nodig om plaats te maken voor die nieuwe overkapping.
loic1811

Bericht door loic1811 »

sinds gisteren zijn ze in jette op spoor 4 ook al begonnen met het perron te verhogen .de mensen moeten nu afstappen op het al reeds vernieuwde perron en een stuk langs het straat stappen om zo naar perron 1,2 en 3 .
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Ook in Geel worden de perrons verhoogd.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
kika

Bericht door kika »

Stijn91 schreef:Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
Is dat een vraag of een mededeling?
loic1811

Bericht door loic1811 »

in jette zijn ze nu op spoor 1 , 2 en 4 aan het werken .de mensen dat op spoor 2 moeten zijn kunnen wel via de trap naar boven .maar moeten langs spoor 3 een heel pakske naar achter stappen om daar op het al reeds vernieuwde perron op te stappen (op dat stuk is het ook al wat smaller door die werken die er nu zijn dus niet echt al te veilig) :roll:
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

kika schreef:
Stijn91 schreef:Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
Is dat een vraag of een mededeling?
Moest een vraag zijn.
franksken

Bericht door franksken »

En Mechelen blijft achterwege.Laatste bericht:na de zomervakantie.Wait and see
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Het lijkt erop dat men in Melsele paaltjes en portaaltjes heeft geplaatst voor AVG.
Beetje vreemd... kan men niet beter eerst het perron ophogen?

De blokpost in Beveren is trouwens buiten dienst gesteld met die werken vorig weekend. Het uitrijsein aan het einde van het perron richting Antwerpen is verwijderd. Het passeerspoor van de ontspoorde goederentrein zien we dus nooit meer terug. Wissels moeten nog wel uitgenomen worden. Spijtig gevolg: Het loket is in het weekend nog maar tot 13:15 geopend... (of heeft dat er niets mee te maken...?)

groeten,
thejay
antwerpenaar

Bericht door antwerpenaar »

Blijkbaar worden ook voor dendermonde grote plannen gemaakt
Afbeelding
loic1811

Bericht door loic1811 »

oei wat gaan ze daar uitsteken en tegen wanneer moet dit dan af zijn ?
Steven

Bericht door Steven »

Dat is nog niet voor de eerste jaren, er moeten nog een dozijn (niet letterlijk) vergunningen opgesteld worden en er zal dus nog veel water naar de zee lopen voor dit klaar is in Dendermonde.
Plaats reactie