werken: in stations
Re: werken: in stations
na lange tijd begint de perronverhoging in Nijlen zijn laatste fase in te gaan...
de exacte starttijd weet ik niet meer, maar was zover ik weet zomer '2009
dit artikel dateert van toen men ongeveer "halverwege" was: http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/ ... geval.aspx
als ik mij niet vergis was de "laatste steenlegging" eind '2010
en....
sinds deze week staan er aan perron 1 ook terug wachthokjes. Nu nog wachten op het glas dat erin moet komen
kleine gok: tegen de verkiezingen?
de exacte starttijd weet ik niet meer, maar was zover ik weet zomer '2009
dit artikel dateert van toen men ongeveer "halverwege" was: http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/ ... geval.aspx
als ik mij niet vergis was de "laatste steenlegging" eind '2010
en....
sinds deze week staan er aan perron 1 ook terug wachthokjes. Nu nog wachten op het glas dat erin moet komen
kleine gok: tegen de verkiezingen?
Re: werken: in stations
Momenteel zijn ze ook bezig aan de perrons in Kessel, het laatste station tussen Lier en Herentals waar nog geen verhoogde perrons zijn. In Lier en Herentals is dit echter ook nog niet het geval. Men is nu bezig aan de afwerking van perron 1, maar zoals je zegt, dan zou dat nog wel een hele tijd kunnen duren. Perron 2 is nu half af.
Ik hoop dat deze werken zo snel mogelijk afgerond zijn, want tijdens de ganse werken (sinds januari) is er ook geen omroepsysteem meer. Gisteren nog meegemaakt dat mensen in het ongewisse blijven over vertraagde of afgeschafte treinen. Zo kwam om 8u03 eerst de trein naar Antwerpen aan terwijl de P-trein naar Brussel normaal om 7u57 komt. Achteraf zag ik op railtime dat deze 30 minuten vertraging had. Ook op de trein werd niets omgeroepen. Reizigers zijn dus niet op de hoogte (niet iedereen heeft een smartphone om railtime in 't oog te houden).
Uiteraard kunnen de werken op zich alleen maar toegejuicht worden!
Ik hoop dat deze werken zo snel mogelijk afgerond zijn, want tijdens de ganse werken (sinds januari) is er ook geen omroepsysteem meer. Gisteren nog meegemaakt dat mensen in het ongewisse blijven over vertraagde of afgeschafte treinen. Zo kwam om 8u03 eerst de trein naar Antwerpen aan terwijl de P-trein naar Brussel normaal om 7u57 komt. Achteraf zag ik op railtime dat deze 30 minuten vertraging had. Ook op de trein werd niets omgeroepen. Reizigers zijn dus niet op de hoogte (niet iedereen heeft een smartphone om railtime in 't oog te houden).
Uiteraard kunnen de werken op zich alleen maar toegejuicht worden!
Re: werken: in stations
In het station van Oostende heeft men de oude fietsstallingen afgebroken, in plaats daarvan
komt een ondergrondse fietsstalling; in afwachting heeft men nu op het stationsplein een voorlopige fietsstalling gebouwd.
Nu is men bezig met de zijvleugel van het station af te breken, dat is nodig om plaats te maken voor die nieuwe overkapping.
komt een ondergrondse fietsstalling; in afwachting heeft men nu op het stationsplein een voorlopige fietsstalling gebouwd.
Nu is men bezig met de zijvleugel van het station af te breken, dat is nodig om plaats te maken voor die nieuwe overkapping.
Re: werken: in stations
sinds gisteren zijn ze in jette op spoor 4 ook al begonnen met het perron te verhogen .de mensen moeten nu afstappen op het al reeds vernieuwde perron en een stuk langs het straat stappen om zo naar perron 1,2 en 3 .
Re: werken: in stations
Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
Re: werken: in stations
Is dat een vraag of een mededeling?Stijn91 schreef:Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
Re: werken: in stations
in jette zijn ze nu op spoor 1 , 2 en 4 aan het werken .de mensen dat op spoor 2 moeten zijn kunnen wel via de trap naar boven .maar moeten langs spoor 3 een heel pakske naar achter stappen om daar op het al reeds vernieuwde perron op te stappen (op dat stuk is het ook al wat smaller door die werken die er nu zijn dus niet echt al te veilig) 

Re: werken: in stations
Moest een vraag zijn.kika schreef:Is dat een vraag of een mededeling?Stijn91 schreef:Ik zag gisteren in Denderleeuw 3 mannen die metingen aan het doen waren, is dit voor de verfraaiingswerken van het station.
Re: werken: in stations
En Mechelen blijft achterwege.Laatste bericht:na de zomervakantie.Wait and see
Re: werken: in stations
Het lijkt erop dat men in Melsele paaltjes en portaaltjes heeft geplaatst voor AVG.
Beetje vreemd... kan men niet beter eerst het perron ophogen?
De blokpost in Beveren is trouwens buiten dienst gesteld met die werken vorig weekend. Het uitrijsein aan het einde van het perron richting Antwerpen is verwijderd. Het passeerspoor van de ontspoorde goederentrein zien we dus nooit meer terug. Wissels moeten nog wel uitgenomen worden. Spijtig gevolg: Het loket is in het weekend nog maar tot 13:15 geopend... (of heeft dat er niets mee te maken...?)
groeten,
thejay
Beetje vreemd... kan men niet beter eerst het perron ophogen?
De blokpost in Beveren is trouwens buiten dienst gesteld met die werken vorig weekend. Het uitrijsein aan het einde van het perron richting Antwerpen is verwijderd. Het passeerspoor van de ontspoorde goederentrein zien we dus nooit meer terug. Wissels moeten nog wel uitgenomen worden. Spijtig gevolg: Het loket is in het weekend nog maar tot 13:15 geopend... (of heeft dat er niets mee te maken...?)
groeten,
thejay
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30
Re: werken: in stations
Dat is nog niet voor de eerste jaren, er moeten nog een dozijn (niet letterlijk) vergunningen opgesteld worden en er zal dus nog veel water naar de zee lopen voor dit klaar is in Dendermonde.